2020 יונדאי סונטה היברידית החדשה
יונדאי סונטה היברידית החדשה.
2020 יונדאי סונטה היברידית החדשה
יונדאי סונטה היברידית החדשה.

לאחר שחשפה בחודש מרץ האחרון את הסונטה 2020 החדשה בדגמי הבנזין, יונדאי משיקה כעת בשוק הבית הקוריאני את הגרסה ההיברידית של הסונטה החדשה אותה אנחנו מצפים לפגוש בישראל לקראת סוף שנת 2020.

יחידת ההנעה ההיברידית החדשה של הסונטה מספקת נתונים זהים לאלו של הדגם היוצא, ששיווקו להזכירכם הופסק לפני מספר חודשים בשל עליית המס, אך למעט המנוע החשמלי שנותר ללא שינוי זו מערכת חדשה, חסכונית ומתקדמת יותר הכוללת מספר חידושים, כולל מנוע בנזין חדש ומערכת חדשה המאפשרת העברות מהירות וחלקות יותר של תיבת ההילוכים.

 

סונטה היברידית החדשה
סונטה היברידית החדשה.

מנוע ה-2.0 ליטר NU של הדגם היוצא הוחלף במנוע 2.0 ליטר Smartstream G2.0 GDi HEV החדש (שעבר התאמה להנעה היברידית) עם הספק מרבי של 152 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 19.2 קג"מ ב-5,000 סל"ד לעומת 156 כ"ס ו-19.3 קג"מ במנוע היוצא. המנוע החשמלי נותר כאמור ללא שינוי עם 51 כ"ס ו-20.9 קג"מ. ההספק הכולל של המערכת עומד על 195 כ"ס.

 

סונטה היברידית החדשה 2020
מנוע 2.0 ליטר חדש והעברות הילוכים מהירות יותר.

יחידת ההנעה ההיברידית ממשיכה לעשות שימוש בתיבת 6 הילוכים אוטו', אך זו זכתה לשדרוג באמצעות טכנולוגיית ASC - Active Shift Control. מדובר מערכת בקרה חדשה (תוכנה) שיונדאי פיתחה להנעה ההיברידית הדוגמת את תיבת ההילוכים 500 פעמים בשנייה ומתאימה את מהירות המנוע החשמלי למנוע הבנזין ותיבת ההילוכים, כך שהעברת הילוך תתבצע מהר וחלק יותר. ביונדאי מציינים שיפור של 30%, מזמן של 0.5 שניות לזמן של 0.35 שניות. בנוסף לשיפור בביצועים וצריכת הדלק, ביונדאי מציינים כי המערכת גם מפחיתה את השיחקה בתיבת ההילוכים בשל הפחתת החיכוך בהעברת הילוך. רק נזכיר כי תיבת השישה הילוכים אוטו' שבדגם לא כוללת ממיר מומנט קונבנציונלי ולכן נדרשה המערכת הזו.

 

צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 20 ק"מ לליטר, בתקן הקוריאני המחמיר יותר. את נתוני הביצועים יונדאי לא חושפת, אך אלו צפויים להיות דומים עד זהים לאלו שם הדגם היוצא: 0-100 קמ"ש ב-9.3 שניות ומהירות מרבית של 192 קמ"ש. נסיעה/שיוט על בסיס המנוע החשמלי אפשרית עד למהירות של 120 קמ"ש.

 

יונדאי סונטה היברידית החדשה 2020
גג סולארי.

לשיפור נוסף בצריכת הדלק, יונדאי מציעה בשוק הבית הקוריאני אופציה לגג סולארי. הגג הסולארי מאפשר לפי יונדאי חיסכון השווה לנסיעה של 1300 ק"מ במהלך שנה אחת. הגג הסולארי מאפשר טעינה מלאה של הסוללה כאשר הרכב עומד כ-6 שעות בשמש, כך שברוב המקרים כל תחילת נסיעה לאחר העבודה תהיה עם סוללה במצב מלא. בנוסף, הגג מונע פריקה עמוקה של הסוללה כאשר הרכב חונה לטווח ארוך.

 

יונדאי סונטה היברידית החדשה 2020 תא הנוסעים
תא הנוסעים החדשה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא.

העיצוב החיצוני של הסונטה ההיברידית שונה במעט מדגמי הבנזין הרגילים בעיצוב שונה במעט לפגוש ולגריל הקדמי, לטובת מקדם גרר נמוך יותר, בעיצוב ייחודי לחישוקי הגלגלים ובתוספת של ספוילר על דלת תא המטען. בתא הנוסעים, ההבדל היחידי הוא בממשק שונה וייעודי להנעה היברידית בלוח המחוונים הדיגיטלי ובמערכת המולטימדיה.

 

חישוקי גלגלים
עיצוב ייחודי לחישוקי הגלגלים.

כמו בסונטה החדשה הרגילה, גם כאן נוכל למצוא שלל חידושים ושדרוגים, בין אם מולטימדיה "8 או "10.25 חדשה ומתקדמת עם תפעול קולי טבעי, תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים, משטח טעינה אלחוטי, פתיחה של הדלתות, תא המטען והתנעה באמצעות הסלולרי (BT+NFC), פרופיל אישי לכל נהג וכיוון אוטומטי של המושב, תצוגה עילית, חימום לכל המושבים, הוצאת הרכב מהחנייה באמצעות שלט הרכב, תאורת LED אדפטיבית, מצלמת 360 מעלות, מראות הצד ועוד עם הכניסה לרכב בהתאם לפרופיל, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, מצלמת דרך מובנית, תאורת אווירה מלאה ועוד.

 

יונדאי סונטה החדשה
פיקוד אלקטרוני לתיבת ההילוכים.

בתחום הבטיחות נמצא מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה המאפשרת, יחד עם בקרת השיוט האדפטיבית, נסיעה סמי-אוטונומית בפקקי תנועה או בכביש המהיר, מערכת המונעת יציאה של ילדים מהמושב האחורי כאשר היציאה לא בטוחה בשל רכב מתקרב, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת כולל בלימה של גלגל מרוחק למניעה של מעבר נתיב, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, מראות צד עם מצלמה המציגה את הנעשה בצידי הרכב בלוח המחוונים ועוד.

הסונטה החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה ומתקדמת יותר מזו של הדגם היוצא, היא גם גדולה ומרווחת יותר מהדגם עבור נוסעים ומטען. לסונטה החדשה אורך של 4,900 מ"מ, רוחב של 1,860 מ"מ, גובה של 1,445 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,840 מ"מ - תוספת של 45 מ"מ לאורך, 25 מ"מ לרוחב ו-35 מ"מ לבסיס הגלגלים. גם נפח תא המטען זהה לדגם הבנזין ועומד על 510 ליטר, לעומת 440 ליטר בדגם ההיברידי היוצא.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 18

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.