יונדאי סונטה היברידית כוללת מערכת הנעה בהספק מרבי של 193 כ"ס, צריכת דלק משולבת של 17.8 ק"מ לליטר, מרווח מצוין לנוסעים ורמת אבזור גבוהה.

2015 יונדאי סונטה היברידית
יונדאי סונטה החדשה נוחתת בישראל בגרסתה ההיברידית כמחליפה ל-i40.

כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, משיקה את יונדאי סונטה 2015 ההיברידית – המשפחתית הגדולה של יונדאי לשוק האמריקאי המגיעה כעת לישראל בגרסתה ההיברידית ותוצע בשתי רמות גימור, פרימיום הבסיסית במחיר של 159 אלף שקל ולימיטד הבכירה במחיר של 179 אלף שקל.

 

קצת סדר בדברים, יונדאי סונטה הייתה מאז ומתמיד המשפחתית הגדולה של יונדאי והיא שווקה בעבר בישראל כמו בשאר העולם. בשנת 2011, יונדאי הציגה את ה-i40 כמשפחתית הגדולה של החברה שתוכננה עבור השוק האירופאי והיא משווקתכאן אצלנו, החל מ-2012, כתחליף לסונטה. ה-i40 הייתה כישלון שיווקי בישראל ובכלמוביל מקווים שהסונטה תצליח יותר לאור העבודה שמדובר בדגם חדש יותר, מאובזר יותר ועם יתרון ההנעה ההיברידית החסכונית והחזקה. הסונטה צפויה להחליף עם הזמן ובאופן מלא את ה-i40 בישראל. 

 

יונדאי סונטה נוחתת אצלנו בדור השביעי והחדש של הדגם שהוצג בשנה שעברה (הגרסה ההיברידית הוצגה רק השנה) והיא נושאת את שפת העיצוב העדכנית של החברה Fluidic Sculpture 2.0 אותה נפגוש בקרוב גם בטוסון החדש המחליף את ה-ix35.  הסונטה אמנם חולקת את אותה הפלטפורמה עם ה-i40 אך היא גדולה ומרווחת ממנה בזכות מידות גדולות יותר: אורך של 4.85 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.47 מטר ובסיס גלגלים של 2.80 מטר. נפח תא המטען בדגם עומד על 440 ליטר כאשר הסוללה מותקנת ברצפת תא המטען ולא בגב המושב כמו במתחרה העיקרית - טויוטה קאמרי היברידית. 

 

לסונטה ההיברידית מערכת הנעה המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספק מרבי של 154 כ"ס ומומנט מרבי של 19.35 קג"מ, לבין מנוע חשמלי בהספק מרבי של 51 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ. ההספק הכולל של המערכת עומד על 193 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 32.3 קג"מ ב-1800 סל"ד. הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובר דרך תיבת 6 הילוכים אוטו'. למערכת ההיברידית והסוללה אחריות של 7 שנים או 150 אלף ק"מ.

 

יחידת ההנעה הזו מספיקה לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.3 שניות למהירות מרבית של 193 קמ"ש. לדגם צריכת דלק משולבת של 17.8 ק"מ לליטר בדגם הפרימיום ו-17.5 ק"מ לליטר בדגם הלימיטד, לפי התקן האמריקאי (EPA) המחמיר יותר.

 

2015 יונדאי סונטה - תא הנוסעים
2015 יונדאי סונטה - תא הנוסעים.

 

לאור העבודה שמדובר בדגם חדש, תא הנוסעים של הסונטה ההיברידית מציג קפיצת מדרגה לעומת תא הנוסעים של ה-i40 בכל הקשור לאיכות חומרים, איכות הגימור, עיצוב ובידוד רעשים. השלדה של הסונטה החדשה קשיחה יותר בכ-30% מזו של הדגם היוצא ומערך מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור אמורים לדאוג לשילוב אופטימלי בין נוחות נסיעה להתנהגות כביש.

 

יונדאי סונטה ההיברידית תוצע בשתי רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית Premium כוללת מערכת מולטימדיה (Connected Car של כלמוביל - התקנה מקומית) עם דיבורית BT, ניווט WAZE וכניסת USB, בקרת אקלים דו אזורית, פתיחה ללא מגע של תא המטען, בקרת שיוט תאורת LED ליום ותאורת LED פנימית, פנסים אחוריים מבוססי LED, חישוקי סגסוגת "17 ועוד. 

 

רמת הגימור Limited מוסיפה לא מעט, החל ממושבי עור עם אוורור וחימום, חלון גג, מושבים קדמיים חשמליים, פתחי מיזוג לאחור, ריפודי עור, תאורת בי-קסנון ועוד. בנוסף לכך, רמת גימור זו מצוידת בשלל מערכות בטיחות מתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקון היגוי והתראה, התראה על עצמים באזורים מתים, מערכת בלימה אוטו', מעבר אוטו' בין אור גבוה/נמוך ומערכת התראה על תנועה מאחורי הרחב המקלה על יציאה מחניה צפופה. 

 

מפרט טכני מלא - יונדאי סונטה היברידית 2015 

 

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין "כי הסונטה ההיברידית ממחישה  את תכניות  הקונצרן להגביר את שילובם של  דגמים חשמליים והיברידיים למערך הדגמים הרחב המוצע בעולם. יונדאי מציגה בשנים האחרונות ומכריזה על כוונותיה להיות יצרנית רכב מובילה בתחום ההנעה האלטרנטיבית הכוללת דגמים חשמליים, היברידיים ותאי מימן פרי פיתוחה אשר כבר נמכרים בשווקים שונים.

 

הסונטה ההיברידית הינו הדגם הבטיחותי, המאובזר, הטכנולוגי והירוק ביותר שהושק עד כה על ידי יונדאי בישראל ומהווה צעד ראשון ודריסת רגל של היצרן בישראל בתחום זה. אנו מאמינים כי הסונטה ההיברידית מביאה את החבילה המלאה והמושלמת ומעניקה ערכים מוספים רבים יותר לקהל לקוחותיה", הוסיף פיאמנטה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.