זו הצעתו של ראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, להפחתת הזיהום בעיר.

בוריס גונסון - ראש עיריית לונדון

לונדון ידועה כאחת הערים הכי צפופות בעולם בכל הקשור בתחבורה. פתרונות של מס "עומס" כבר חלים על נהגי העיר מזה מספר שנים, לפי מידת הזיהום של הרכב. מצד שני, אין רק מקלות בלונדון, יש גם גזרים. בלונדון, פזורות עמדות טעינה מטעם העירייה לרכבים חשמלים על מנת לעודד את השימוש בהם, ללא כל עלות (בחלק מהמקרים). רכבים היברידיים ורכבים חסכוניים עם פליטת CO2 מתחת ל-100 גרם/ק"מ זוכים לפטור ממס ה"עומס". ובנוסף, כל צי האוטובוסים של לונדון בשנים הקרובות יוחלף לצי בהנעה חשמלית (מבוססת על מאריך טווח דיזל).

 

כל זאת, לא מספיק לבוריס ג'נסון, ראש עיריית לונדון. כעת הוא מציע שכל רכב העמוד בצד הדרך עם מנוע פועל, יזכה לקנס בסך של $200. לפי איזבל דדרינג, יועצת ראש העיר לענייני סביבה, אימהות הממתינות ברכבם המונע לאיסוף הילדים מבתי הספר והגנים יוצרות זיהום אוויר מיותר שניתן לחסוך אותו בקלות. באזורים שונים בלונדון, פעולת אכיפה זו כבר מיושמת וישנם אזורים המסומנים באמצעות שלטים וצביעת שפת המדרכה כאזורים בהם אסור להשאיר את המנוע פועל בזמן המתנה.

 

החוק המדובר אף לא חדש ומיושם גם בעיר מינאפוליס שבמדינת מינסוטה בארצות הברית, שם לרכב פרטי חל איסור על השארת המנוע פועל במצב סטטי של ברכב מעבר ל-3 דקות ועבור משאיות ואוטובוסים ל-5 דקות, כאשר הקנס עומד על $200. לאכוף את החוק הזה, הוא דבר המצריך זמן שלא בנמצא עבור שום משטרה או פקח בישראל או בכל מקום אחר בעולם. העיקר בחוק המדובר, כמו בחוקים דומים, הוא יצירת המודעות החברתית והסביבתית לנושא.

 

בוריס ג'ונסון בתכנית טופ גיר

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/CoifaIEvC0Q?rel=0{/iframe}

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.