בריליאנס הסינית מסיימת את פעילותה באירופה לאחר שמכרה בסך הכל 502 רכבים בשלוש שנות פעילות

 

החברה הסינית בריליאנס (Brilliance China Automotive Holdings Ltd ), המייצרת בסין יחד עם ב.מ.וו את הגרסאות של ב.מ.וו, בעיקר סדרה 5, לשוק המקומי מפסיקה את פעילותה באירופה לאחר 3 שנים בלבד ומכירות שמתאימות ליצרן רכבי על ולא ליצרן של רכב המוני עם מכירות של 502 רכבים בלבד. החברה ששיווקה את הדגמים שלה, BS4 ו-BS6 נתקלה באירופה באווירה מאוד צוננת וחוזרת עם הזנב מקופל בין הרגליים.

בריליאנס BS4בריליאנס BS6

מבחן ריסוק - תוצאות עלובות שכבר לא מקובלות בעולם המערבימבחן ריסוק - תוצאות עלובות שכבר לא מקובלות בעולם המערבימבחן ריסוק - תוצאות עלובות שכבר לא מקובלות בעולם המערבי

 

בריליאנס הנה חברת המכוניות השישית בגודלה בסין עם נתח שוק של 2.6% ומכירות של 348,000 רכבים בסין בשנת 2009. עיקר הסיבה לכישלון לדברי "הנס אורליך", המשווק הראשי של בריליאנס באירופה, הוא חוסר הנכונות של החברה לספוג הפסדים במכירות בכדי לבצע את החדירה לשוק. התמחור של הרכבים מסין היה בדיוק כמו של המתחרות המבוססות באירופה. כישלון צפוי מראש.

 

החברה תכננה למכור כ-150,000 רכבים ב-3 שנים וסיימה כאמור עם מכירות של 502 רכבים בלבד בשנים 2007-2009. מדגם BS6 נמכרו בסך הכל 46 יחידות בשנת 2009 וה-BS4 מכרה 181 יחידות וזאת עקב תוצאות עלובות במבחן הריסוק הגרמני של ADAC, מספיק להסתכל בתמונות בכדי לקבל פיק ברכיים מרכישת רכב שכזה ועוד במחיר של פולקסווגן או רנו.

 

ללובינסקי, המתכוונים למצב את ה-MG550 הסינית ישירות בתמחור מול מכוניות המנהלים מיפן ואירופה, צפייה עבודה קשה, קשה מאוד. למזלם ה-MG למרות הבעלות הסינית של SIAC מתוכננת במלואה בבריטניה ע"י מהנדסים לשעבר של MG והיא נמכרת באופן סביר בבריטניה. עם תדמית בעייתית של לובינסקי ותדמית עוד יותר בעייתית של רכבים מתוצרת סין, יהיה מעניין לראות איך יתבצע תהליך ההחדרה לשוק.

 

ליצרנים הסינים ייקח עוד קצת זמן ועוד קצת "השאלת" טכנולוגיה בכדי לייצר רכבים שיוכלו לעמוד בקו אחד עם התוצרת המוטורית של אירופה. הבעיה העיקרית שלהם, שכיום זה רק עניין של כבוד שכן לשוק הסיני יש עוד כל כך הרבה פוטנציאל שאין להם את הצורך להציג שיפור של ממש ברכבים שלהם כיום.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.