אודי e-tron gt קונספט חשמלי
אודי E-tron GT - החשמלית המלהיבה של אודי.
אודי e-tron gt קונספט חשמלי
אודי E-tron GT - החשמלית המלהיבה של אודי.

אם מכונית חשמלית נשמעת לכם כמו דבר משעמם, לאודי יש תשובה מצוינת עבורכם עם הקונספט המרהיב אודי E-tron GT אשר הוצג אמש בתערוכת לוס אנג׳לס וייכנס לפס הייצור בשנת 2020 כמתחרה לטסלה מודל S. עד שנת 2025, לאודי יהיו בהיצע הדגמים 12 רכבים חשמליים, כאשר כבר בשנה הבאה יצטרף אל הקרוסאובר החשמלי e-tron דגם קומפקטי האצ׳בק - e-tron ספורטבק.ֿ

 

העיצוב החיצוני המלהיב, סוג של הכלאה בין אודי TT לאודי A7, מסתיר מערכת הנעה חשמלית חזקה המכוונת לביצועים: שני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחר מאחור, בהספק כולל של 590 כ״ס המסגלים להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ״ש בזמן של 3.5 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 240 קמ״ש.

 

אודי e-tron gt
מרהיבה מכל זווית.

זה אולי לא נראה כך מהתמונות, אך מדובר במכונית קופה 4 דלתות גדולת ממדים עם אורך של 4.96 מטר, רוחב של 1.96 מטר, מידות דומות לאלו של אודי A7 הסאלונית. מידת הגובה קצרה עם 1.38 מטר ובסיס הגלגלים ארוך ועומד על 2.90 מטר. נפח תא המטען גדול ועומד על 450 ליטר עם תא נוסף בנפח של 100 ליטר ברצפת תא המטען.

 

הקונספט מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים, פלטפורמה אשר תשרת דגמים נוספים בקבוצת פולקסווגן, כולל פורשה טייקן, החשמלית הספורטיבית של פורשה אשר תוצג בשנה הבאה.

 

אודי e-tron gt
עיצוב תא הנוסעים מרשים לא פחות.

הדגם יציע טווח נסיעה חשמלי של כ-400 ק״מ והוא יהיה הדגם הראשון לעשות שימוש במטענים מהירים במיוחד בהספק של 350kW, מה שיאפשר טעינה של 80% מקיבולת הסוללה בפחות מ-20 דקות. בנוסף, הדגם מצויד ביכולת טעינה אלחוטית באמצעות השראה אלקטרומגנטית.

לא רק העיצוב החיצוני מרהיב, גם זה שלא תא הנוסעים מרשים לא פחות. יש בו אלמנטים המוכרים מדגמי אודי העדכניים, אך הוא ייחודי ושונה מהשבלונה המוכרת של אודי.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.