2020 מרצדס GLS 600 מייבאך
מרצדס GLS 600 מייבאך.
2020 מרצדס GLS 600 מייבאך
מרצדס GLS 600 מייבאך.

כאשר היא חשפה את ה-GLS החדש, מרצדס כינתה את הדגם ה-S קלאס של רכבי הפנאי. כעת, היא מקבעת את המעמד הזה עם החשיפה, בסין, של ה-GLS 600 מאייבך, גרסת לימוזיה אולטרה יוקרתית ל-GLS, כזו שבמקום לקחת עד 5 נוסעים מאחור מציעה מקום לשני נוסעים בלבד אותם היא מארחת בתנאי מחלקה ראשונה. GLS 600 מייבאך הוא מסוג הרכבים הנרכשים ע"י תאגידי ענק או מלונות יוקרה להסעת מנהלים ואורחים רמי דרג וכיסים.

בחזיתו של ה-GLS 600 מייבאך נמצא את מנוע מרצדס-AMG המוכר, 4.0 ליטר V8 בי-טורבו בכיול שנועד לרכבי יוקרה, כלומר לספק שפע של מומנט ולעשות זאת בצורה שקטה וחסרת מאמץ. למנוע שבדגם הספק מרבי של 550 כ"ס ומומנט מרבי של 74.4 קג"מ וכמו בדגמים אחרים העושים שימוש במנוע זה, הוא משודך למערכת מיקרו היברידית EQ BOOST המוסיפה בעת הצורך 22 כ"ס ו-25.4 קג"מ ומאפשרת בזמן שיוט ניתוק של עד 4 צילינדרים.

 

מרצדס GLS 600 מייבאך
קשה להתעלם משכבת הכרום המוגזמת.

תחנת הכוח הזו מאפשרת לדגם, במשקל אדיר של 2.78 טון, להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 4.9 שניות ועד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם, לא שזה יעניין את מי מהרוכשים, עומדת על 8.5 ק"מ לליטר וזה רק אם אתם ממש עדינים עם דוושת התאוצה.

 

מרצדס GLS 600 מייבאך תא הנוסעים
מחלקה ראשונה.

לפני שאעביר ביקורת קצרה על העיצוב החיצוני של הדגם, אזכיר כי מדובר כרגע בגרסה לשוק הסיני ושם, אוהבים דברים בצורה מסוימת כגון שימוש מוגזם בכרום, בדיוק כמו שבכת הכרום הזולה למראה המכסה את כונסי האוויר בחלקו התחתון של הפגוש. מעבר לאותו אלמנט לא מוצלח, מרצדס העניקה לדגם את הנדרש למשהו מיוחד ויוקרתי יותר מהגרסאות הרגילות, החל מגריל מייבאך צפוף הצלעות בחזית, לוגו מייבאך על קורת D האחורית, סמל מרצדס המתנוסס בגאון על קצה מכסה המנוע, צביעה בשני גוונים, בשילובים "מכובדים", הכוללת לא רק את הגג אלא גם את מכסה המנוע (הזכויות שמורות כמובן לרוס רויס), תיחום הפנסים האחוריים בכרום, חישוקי הגלגלים מרובי הצלעות המשדרים יוקרה ועוד.

 

מרצדס GLS 600 מייבאך תא הנוסעים
גם בשילובי צבעים ייחודיים.

אם העיצוב החיצוני מעורר ביקורת, אף אחד לא יתלונן על מה שמרצדס מציעה בתא הנוסעים של הדגם. חלקו הקדמי זהה כמובן לגרסאות הרגילות של ה-GLS, למעט שימוש בחומרים ייחודיים לגרסה ושילובי צבעים שלא נוכל למצוא בגרסאות הרגילות. השוס נמצא בחלקו האחורי של הדגם שם נמצא שני מושבי מחלקה ראשונה עם הדום אינטגרלי, חימום, אוורור וכיוון חשמלי כמובן. בין המושבים נמצא קונסולה המסוגלת להכיל, בהתאם לדרישות הלקוח, מקרר למשקאות קלים, מקרר לבקבוקי שמפניה עם מקום לכוסות, טאבלט לשליטה על בקרת האקלים האחורית ומערכת הבידור, מקום לטעינת המכשיר הסלולרי ועוד.

 

2020 מרצדס GLS 600 מייבאך
GLS 600 מייבאך.

עבור אווירה נעימה בתא הנוסעים, מרצדס פיתחה בושם בריח חדש עבור מערכת בקרת האקלים. רשימת האבזור? הסטנדרטית ארוכה מאוד וזו האופציונלית ארוכה ויקרה עוד יותר.

מכלמוביל מרצדס נמסר כי הדגם ישווק בישראל במהלך המחצית השנייה של 2020. כמו ה-S 600 מייבאך, מדובר בהזמנה מיוחדת שכן הדגם מותאם באופן אישי ללקוח.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.