הונדה תחשוף בקרוב את הסיוויק האצ'בק 2017 החדשה, גדולה ומרווחת יותר מהדגם הנוכחי ומצוידת במנועי הטורבו החדשים של הונדה.

2017 הונדה סיוויק האצ'בק החדשה
2017 הונדה סיוויק האצ'בק החדשה (תמונה: CIVICX).

לאחר שחשפה לפני כשנה את הסיוויק סדאן החדשה, הונדה תחשוף בקרוב בתערוכת הרכב של פריז את הסיוויק חמש דלתות האצ'בק החדשה, אותה אנחנו רואים כאן במספר תמונות ריגול ללא כל הסוואה.

 

הסיוויק האצ'בק החדשה אמנם עדיין תגיע אלינו ממפעל ההרכבה של הונדה בבריטניה, אך אם בעבר דגם החמש דלתות ודגם הסדאן של הסיוויק היו שונים באופן מהותי, הפעם דגם ההאצ'בק מבוסס על דגם הסדאן. הדבר הראשון שזה אומר הוא שהסיוויק האצ'בק 2017 החדשה תהיה גדולה משמעותית מזו הנוכחית ואם נסתמך על הקונספט לדגם שהוצג השנה, היא ארוכה יותר ב-130 מ"מ ורחבה יותר ב-20 מ"מ. בסיס הגלגלים של דגם הסדאן עומד על 2.70 מטר, זה גם צפוי להיות בסיס הגלגלים של דגם ההאצ'בק החדש – כלומר תוספת של 100 מ"מ לבסיס הגלגלים לעומת הדגם הנוכחי.

 

אם בעבר לסיוויק האצ'בק, כדגם המיועד בעיקר לשוק האירופאי, היא תא נוסעים איכותי משמעותית מזה של דגם הסדאן, הפעם לשני הדגמים תא נוסעים זהה לחלוטין בעיצובו ובעיקר באיכות החומרים שלו – שיפור משמעותי עבור דגם הסדאן.

 

הפלטפורמה החדשה המשרתת את דגם הסדאן וההאצ'בק לא רק קשיחה וקלה יותר מזו היוצאת, היא גם עושה שימוש במתלה אחורי רב חיבורי, זאת לעומת מוט פיתול פשוט בדורות האחרונים של הסיוויק, כך שאנחנו מצפים לשיפור מוחשי בתחום הנוחות והתנהגות הכביש.

 

2017 הונדה סיוויק החדשה תא הנוסעים
תא הנוסעים הפעם זהה לדגם הסדאן.

נפרדים ממנוע ה-1.8 ליטר הוותיק. שנים רבות זה שהיה היתרון של הסיוויק מול המתחרות הישירות, המנוע בעל הנפח הגדול והחזק יותר, אך עם המעבר לעידן מנועי הטורבו היתרון הזה הלך ונעלם בשנים האחרונות. כיום, הסיוויק סדאן לשוק האמריקאי מצוידת במנוע 1.5 ליטר טורבו החדש של הונדה (מסדרת Earth Dreams Technology ) בהספק מרבי של 174 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים רציפה וזה אחד המנועים שאנחנו מצפים לפגוש גם בסיוויק האצ'בק.

 

אל מנוע זה, צפויים להצטרף לסיוויק האצ'בק באירופה עוד שני מנועים לפחות: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק הצפוי לעמוד על כ-120 כ"ס וכן מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל החדש יחסית של הונדה בהספק מרבי של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ. ניתן להניח כי גם מנוע ה-1.5 ליטר 131 כ"ס האטמוספרי של הונדה, אותו אנחנו מכירים מה- HR-V החדש, יוצע עם הסיוויק האצ'בק החדשה באירופה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.