לנצ'יה אפסילון היא המכונית החשובה ביותר של לנצ'יה בניסיון ההחייאה המקיף שעבר המותג עם חיבורו לקרייזלר.

לנציה אפסילון החדשה

לנצ'יה אפסילון לא זכתה לתפוס את מרכז הבמה בתערוכת ז'נבה האחרונה, אך עם כל החשיבות של דגמי לנצ'יה-קרייזלר החדשים שאמורים להחזיר את לנצ'יה לכותרות, לנצ'יה אפסילון היא למעשה המכונית היחידה שבאמת נבנתה מחדש (על בסיס פיאט פנדה החדשה) ומיום הצגתה ב-2003, היא המכונית הנמכרת ביותר של לנצ'יה והחמישית הנמכרת ביותר של קונצן פיאט (עד שנת 2009). עבור דגמי לנצ'יה תמא, פלאביה וגרנד וויג'ר החדשים, צפויה למחלקת השיווק/הפרסום עבודה רבה ב-לשכנע לקוחות שמדובר בלנצ'יה אמתית ולא בקרייזלר בתחפושת בלבד.

 

את לנצ'יה אפסילון החדשה, היינו אמורים כבר לפגוש לפני לא פחות מ-3 שנים (הסקיצות הראשונות היו מוכנות עוד ב-2007), אך מצבה הכלכלי של לנצ'יה/פיאט, לא איפשר לה להציג דגם חדש ולו מהסיבה שבנמצא, לא הייתה פלטפורמה חדשה מתאימה עד לתחילת הפיתוח של פיאט פנדה החדשה שתוצג עוד השנה. צפי המכירות של פיאט עבור האפסילון החדשה, עומד על כ-35,000 יחידות עד סוף 2011 וב-2012 על כ-100,000 יחידות, לא יעד שאפתני בהתחשב שב-2007 נמכרו כ-80,000 יחידות מהאפסילון שהייתה כבר בת 4 ורק עם 3 דלתות. האפסילון החדשה תשווק לראשונה גם בארה"ב תחת המותג קרייזלר.

 

השינוי העיקרי שאליו העיניים מופנות ב-אפסילון החדשה, הוא המעבר מתצורת 3 דלתות לתצורת 5 דלתות שתאפשר ללנצ'יה להתחרות באמת ברכבי הסופרמיני הקטנים באירופה. העיצוב החדש, מציב את האפסילון כמיני לנצ'יה דלתא והוא הרבה יותר נאה והרמוני לעומת האפסילון המוחלפת שהייתה דיי מוזרה למראה. בכדי לשמור על מראה ה-3 דלתות, ידיות הדלתות האחוריות, מוכמנות במסגרת החלון, כמוכר מאלפא 147.

לנצ'יה אפסילון גדולה רק במעט מזו היוצאת,עם אורך כולל של 3.83 מטר, מה שמציב אותה בין רכבי המיני העירוניים לבין רכבי הסופרמיני הנפוצים כדוגמת ה-207 של פיג'ו. שאר המידות הן: 1.67 מטר רוחב, 1.51 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.39 מטר רק 4 ס"מ יותר מבסיס הגלגלים של סוזוקי אלטו.

 

באמצעות 3 נקודות מתכוונת לנצ'יה להצליח מחדש עם האפסילון 2011. הראשונה שבהן זה העיצוב החיצוני היחודי, המתייג אותה במבט ראשון כרכב פרמיום יחד עם אופציה לצביעה חיצונית בשני צבעים ונגיעות כרום במידה הנכונה. הנקודה השנייה זו רמת הגימור עם רשימת אבזור ארוכה, ריפודי אור, תאורת LED מאחור, פנסי קסנון, מערכת סיוע בחניה, מערכת תדלוק חכמה ועוד. הנקודה האחרונה ואולי החזקה ביותר, זו רשימת המנועים שמקורם בפיאט ויאפשרו לאפסילון החדשה, להציג צריכת דלק מרשימה (עדיין אין נתונים רשמיים) יחד עם רמת ביצועים התואמת את ייעודה העירוני.

 

ראשון בהיצע הוא מנוע ה-2 צילינדרים מולטי-אייר המשרת גם את פיאט 500 בנפח 0.9 ליטר עם מגדש טורבו בהספק של 85 כ"ס. פיאט 500 המצוידת במנוע זה, מציע צריכת דלק של כ-20 ק"מ לליטר וביצועים יותר מסבירים. מנוע נוסף הוא 1.2 ליטר 69 כ"ס עם תיבה רובוטית ומערכת עצור/סע, שיהיה הזול בהיצע ואחרון ברשימה הוא מנוע טורבו דיזל 1.3 ליטר (Multijet II) בהספק של 95 כ"ס. המנוע החלש (1.2 ליטר) יוצע בנוסף עם אפשרות לתדלוק בגז. המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית.

 

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/G5BIs-NnqrQ?rel=0{/iframe}

 

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/3LnU9aVoItM?rel=0{/iframe}

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.