לקסוס RC F מוצעת עם מנוע V8 אטמוספרי בהספק של 467 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו', זה מספיק ל-4.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 274 קמ"ש.

2014 לקסוס RC F

שמונה חודשים לאחר שנחשפה לראשונה ולקראת תחילת השיווק בארה"ב, בתחילת השנה הבאה באירופה, לקסוס חושפת את המפרט הטכני המלא של מכונית הביצועים החדשה שלה – לקסוס RC F, מכונית ספורט קופה המחליפה במידה מסוימת בלקסוס את ה-IS F סדאן ומתחרה ישירות ב-M4 החדשה של ב.מ.וו.

 

בבואה לתכנן את ה-RC F, לקסוס הציבה לעצמה מטרה: "לייצר מכונית מהנה לנהיגה בידיים של כל חובב רכב, ללא תלות ברמת היכולת שלו". זו הסיבה שהדגם מצויד בשלל מערכות בקרה אלקטרוניות המאפשרות לנהג להתאים את התנהגות הרכב בהתאם ליכולותיו, עד לניתוק מוחלט של כל מערכות הבקרה.

 

בניגוד למתחרות מאירופה שעוברות למנועי טורבו, לקסוס נשארת נאמנה למנועים אטמוספריים ובחרטומה של ה- RC F לקסוס הציבה את אותו מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר ששרת את ה-IS-F. בפועל, למעט בלוק המנוע שנשאר, כל שאר הרכיבים במנוע הוחלפו. במקום הספק של 417 כ"ס ומומנט של 51.3 קג"מ ב-IS F, המנוע המשופר מייצר הספק מרבי של 467 כ"ס ב-7,100 סל"ד ומומנט מרבי של 54.0 קג"מ המתקבל בין 4,800-5,600 סל"ד.

 

על משקל של 1,795 ק"ג, זה מספיק ל-4.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 274 קמ"ש. הכוח אל הגלגלים מאחור מועבר דרך לתיבת 8 הילוכים "Sport Direct Shift “ ודיפרנציאל מוגבל החלקה אחורי מסוג TORSEN. התיבה, אותה ניתן לתפעל דרך מנופים בגלגל ההגה, כוללת 4 מצבים פעולה לבחירת הנהגה – רגיל, ספורט S, ספורט S+ ומצב ידני.

 

במצב הידני בתיבת ההילוכים, ממיר המומנט ננעל מההילוך השני עד להילוך השמיני. במצב זה, העלאת הילוך נעשת בזמן סופר מהיר של 0.1 שניות בלבד. כאשר התיבה במצב ספורט S או ספורט S+, התיבה עושה שימוש במד תאוצה (סנסור G) בכדי לבחור בהילוך המתאים ביותר.

 

 

מנוע ה-V8 החדש (שם קוד:2UR-GSE) נעזר בטכנולוגיה שפותחה עבור מכונית העל של לקסוס, ה-LFA, שבכלל היוותה לדברי מהנדסי לקסוס את ההשראה התכנונית ל-RC F. יחס הדחיסה במנוע הועלה מ-11.8:1 ל-12.3:1 וזאת בכדי לשפר את זמינות המומנט בכל טווח סיבובי המנוע. לטובת שיפור צריכת הדלק בזמן שיוט בכביש המהיר, לקסוס תכננה את המנוע כך שיוכל לפעול גם במחזור אטקינסון המוכר ממכוניות היברידיות.

 

כסטנדרט, הדגם מצויד בדיפרנציאל החלקה מכני וכאופציה, לקסוס מציעה מערכת חלוקת מומנט נשלטת אלקטרונית (TVD-Torque Vectoring Differential). המערכת מורכבת מיחידות הכוללות מצמד רב דסקי בכל ציר הנעה אחורי. יחידות אלו נשלטות אלקטרונית ע"י מנועי סרבו חשמליים המקבלים פקודה ממערכת בקרה הדוגמת אחת לאלפית השנייה את הכוחות/תאוצות הפועלים על הרכב. למערכת שלושה מצבי פעול לבחירת הנהג: סטנדרט, 'סללום' לחידוד התגובה להיגוי ומצב מסלול לשיפור היציבות הכיוונית בנהיגת מסלול מהירה.

 

לקסוס RC F מצוידת מערכת ניהול יציבות הרכב (VDIM) השולטת על ניהול המנוע, על תגבור ההיגוי החשמלי, על מערכת בקרת היציבות, מערכת בקרת האחיזה ועוד. המערכת כוללת ארבעה מצבי פעולה לבחירת הנהג: רגיל, ספורט, מומחה וכבוי - ניתוק מלא של כל הבקרות. במצב 'ספורט' המערכת נותנת לעדיפות לשליטה של הנהג ובמצב 'מומחה', המערכת המתערבת רק בכדי למנוע סחרור מלא של הרכב בכדי שלא תמצאו את עצמכם בנתיב הנגדי.

 

 

לדגם מידות כמעט זהות לאלו של לקסוס RC קופה החדשה עליה מבוסס העיצוב של ה-RC F: אורך של 4.70 מטר, רוחב של 1.84 מטר, גובה של 1.39 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. הפלטפורמה בבסיסה נלקחה מה-RC קופה הרגילה, אך לקסוס ביצעה בה שינויים רבים בכל התחומים המשפיעים על התנהגות הרכב - היגוי, מתלים, אווירודינמיקה, תוספת של נקודות ריתוך ועוד - כך שבלקסוס מעדיפים שנסתכל על הפלטפורמה כאל פלטפורמה ייעודית לדגם. בנוסף לכך הדגם עושה שימוש נרחב בסיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק (CFRP) במקומות שונים ברכב, כגון בגג, מכסה המנוע או בכנף האחורית - המתרוממת אוטו' מעל ל-80 קמ"ש.

 

מערך המתלים בדגם מבוסס על מתלה עצמות עצה כפולות מלפנים עם בולמים נשלטים אלקטרונית ומוטות מיצבים גדולי קוטר חלולים ומתלה רב חיבורי מאחור עם בולמים נשלטים אלקטרונית ומוטות מייצבים. כמו כל המתחרות, את כיול המתלים בדגם לקסוס ביצעה על מסלול הנורבורגרינג הגרמני. חלוקת המשקל בדגם עומדת על 55/45 לטובת הציר הקדמי.

 

הדגם מוצע כסטנדרט עם מושבי ספורט וחישוקי גלגלים בקוטר "19 בשלושה עיצובים שונים (מיוצרים ע"י BBS) וצמיגים במידות של 255/35R19 מלפנים ו-275/35R19 מאחור. הדגם מצויד בכל אביזרי הנוחות והבטיחות שלקסוס מציעה בשאר דגמיה, ייחודי לדגם הוא לוח המחוונים שכולו מסך TFT גדול עם תצוגה נשלטת בהשראת לוח המחוונים של לקסוס LFA.

 

לקסוס RC קופה הרגילה תשווק בקרוב בישראל, ה-RC F תזכה לתג מחיר מקומי אך השיווק צפוי להיות בהזמנה מיוחדת בלבד. מחיר הבסיס של לקסוס RC F בארה"ב עומד על $63,325, מקביל למחירה של ה-M4 קופה בארה"ב, מכונית המתומחרת בישראל ב-700,000 שקל.

 

2015-lexus-rc-f-12
2015-lexus-rc-f-12
2015-lexus-rc-f-22
2015-lexus-rc-f-22
2015-lexus-rc-f-32
2015-lexus-rc-f-32
2015-lexus-rc-f-42
2015-lexus-rc-f-42
2015-lexus-rc-f-52
2015-lexus-rc-f-52
2015-lexus-rc-f-62
2015-lexus-rc-f-62
2015-lexus-rc-f-72
2015-lexus-rc-f-72
2015-lexus-rc-f-82
2015-lexus-rc-f-82
2015-lexus-rc-f-92
2015-lexus-rc-f-92
2015-lexus-rc-f-102
2015-lexus-rc-f-102
2015-lexus-rc-f-112
2015-lexus-rc-f-112
2015-lexus-rc-f-122
2015-lexus-rc-f-122
2015-lexus-rc-f-132
2015-lexus-rc-f-132
2015-lexus-rc-f-4
2015-lexus-rc-f-4
2015-lexus-rc-f-6
2015-lexus-rc-f-6
2015-lexus-rc-f-12
2015-lexus-rc-f-12
2015-lexus-rc-f-13
2015-lexus-rc-f-13
2015-lexus-rc-f-14
2015-lexus-rc-f-14
2015-lexus-rc-f-15
2015-lexus-rc-f-15
2015-lexus-rc-f-16
2015-lexus-rc-f-16
2015-lexus-rc-f-18
2015-lexus-rc-f-18
2015-lexus-rc-f-19
2015-lexus-rc-f-19
2015-lexus-rc-f-20
2015-lexus-rc-f-20
2015-lexus-rc-f-24
2015-lexus-rc-f-24
2015-lexus-rc-f-27
2015-lexus-rc-f-27
2015-lexus-rc-f-27a
2015-lexus-rc-f-27a
2015-lexus-rc-f-27b
2015-lexus-rc-f-27b
2015-lexus-rc-f-28
2015-lexus-rc-f-28
2015-lexus-rc-f-29
2015-lexus-rc-f-29
2015-lexus-rc-f-30
2015-lexus-rc-f-30
2015-lexus-rc-f-31
2015-lexus-rc-f-31
2015-lexus-rc-f-32
2015-lexus-rc-f-32
2015-lexus-rc-f-33
2015-lexus-rc-f-33
2015-lexus-rc-f-34
2015-lexus-rc-f-34
2015-lexus-rc-f-35
2015-lexus-rc-f-35
2015-lexus-rc-f-36
2015-lexus-rc-f-36
2015-lexus-rc-f-39
2015-lexus-rc-f-39
2015-lexus-rc-f-40
2015-lexus-rc-f-40
11841772985_923b5acca8_b
11841772985_923b5acca8_b
11842064723_18fae09cd4_b
11842064723_18fae09cd4_b
lexus_rc_f_3
lexus_rc_f_3
lexus_rc_f_6
lexus_rc_f_6
lexus_rc_f_9
lexus_rc_f_9
lexus_rc_f_11
lexus_rc_f_11
lexus_rc_f_12
lexus_rc_f_12

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.