לקסוס UX 300e: הרכב החשמלי הראשון של לקסוס נחשף

לקסוס UX300e החשמלי
לקסוס UX300e - הרכב החשמלי הראשון של לקסוס.

לקסוס UX 300x ישווק באירופה במהלך שנת 2020, מצויד במנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס וסוללה בקיבולת של 54.3kWh.

 

לקסוס חשפה היום (ו') בתערוכת הרכב של גואנגזו (סין) את הרכב החשמלי הראשון שלה, לקסוס UX300e המבוסס על הקרוסאובר הקומפקטי והקטן בהיצע של היצרן - לקסוס UX. מלקסוס ישראל נמסר כי הדגם צפוי להגיע ארצה במהלך המחצית השנייה של 2020.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

לקסוס UX 300e מצויד במנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 30.5 קג"מ ובסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 54.3kWh. לפי לקסוס לדגם טווח נסיעה חשמלי של 400 ק"מ בתקן NEDC (שזה קצת מעל ל-300 ק"מ בתקן WLTP העדכני).

 

לקסוס UX300e
טווח נסיעה של 400 קילומטר (בתקן NDEC).

מערך הסוללות הותקן ברצפת הדגם ותחתית השלדה זכתה לחישוקים בכדי לתמוך במשקל, הבולמים/קפיצים בדגם עודכנו גם הם בכדי להתמודד את תוספת המשקל של הסוללות. את הסוללה שבדגם ניתן לטעון גם באמצעות עמדת טעינה מהירה DC, אך בהספק של עד50kW בלבד.

בצד הויזואלי, למעט חישוקי גלגלים בעיצוב ייחודי לא תמצאו הבדל לעומת ה-UX הרגיל. בתחתית המרכב נמצא כיסוי שטוח לשיפור זרימת האוויר וקירור הסוללה. גם בתא הנוסעים לא תמצאו שינויים מיוחדים, למעט כמובן התאמה של לוח המחוונים והמולטימדיה להנעה חשמלית. מערכת המולטימדיה שבדגם היא מהדור האחרון של לקסוס המציעה תמיכה באפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו. 

 

לקסוס UX300e החשמלי
לקסוס UX300e.

לקסוס לא מציינת את נתוני הביצועים של הדגם, אך היא מציינת כי הביצועים יהיו "זריזים" באופן מספק. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה המאפשר לקבוע את אופי מערכת ההנעה והמנופים מאחור ההגה שבעבר שלטו על תיבת ההילוכים, מאפשרים לנהג לבחור מבין 4 עוצמות שונות למערכת הבלימה הרגנרטיבית. כמו כל רכב חשמלי מודרני, לרשות הנהג אפליקציה למכשיר הסלולרי המאפשרת את ניהול הטעינה, צפייה במצב הטעינה של הסוללה, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים ועוד.

 

לקסוס UX 300e תא הנוסעים
התאמה של התצוגה להנעה חשמלית.

לקסוס UX300e ישווק בסין ובאירופה במהלך שנת 2020, בשוק הבית היפני רק בחל משנת 2021. לקסוס UX החשמלי לא מסמל מעבר משמעותי של לקסוס לתחום ההנעה החשמלית מבוססת הסוללות, כפי שעשתה לדוגמה קבוצת פולקסווגן, את זה תעשה החברה רק בשנת 2030 במקביל לפיתוח טכנולוגיה מתקדמת יותר של סוללות, לצד המשך הפיתוח של תאי דלק להנעה חשמלית. לקסוס UX החשמלי נולד בכדי לענות על הדרישה הנוכחית של השוק, במיוחד השוק הסיני שהוא שוק הרכב החשמלי הגדול בעולם כיום ושרוצה את זה כאן ועכשיו, כך שכל לקוח של החברה יוכל כעת לבחור מבין הנעה רגילה, היברידית או חשמלית.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (3)

קבל התראות על תגובות חדשות:
  • שמואל

    מה עם עמדות טעינה? כל מי שקונה היום רכב חשמלי חייב לחזור לעמדת טעינה אצלו בבית..

    כתובת URL מקוצרת:
  • שי

    הם לא יחכו עד 2030, לא תהיה להם שום ברירה אלא לייצר רכבים חשמליים בזמן הקרוב.

    כתובת URL מקוצרת:
  • לוי

    טויוטה עושה טובה שהיא חיה. וגם מסרסת את לקסוס. מה הסיפור שלה עם רכבים חשמליים.?
    בשנת 2020 יהיה שינוי דרסטי אצל רוב היצרני הרכב בכל מה שקשור ברכבים חשמליים. פרט לטויוטה ולקסוס.

    כתובת URL מקוצרת: