מאזדה חושפת לראשונה את הנתונים הטכניים של מאזדה MX-5 החדשה, גרסת ה-1.5 ליטר תציעה 131 כ"ס, גרסת ה-2.0 ליטר תוצג רק בהמשך השנה.

2015 מאזדה MX-5 החדשה

מאזדה MX-5 החדשה שהוצגה לראשונה בתערוכת פריז בספטמבר האחרון תשווק באירופה רק בעוד מספר חודשים, אך לקראת תחילת השיווק של הדגם ביפן, מאזדה חושפת היום (ו') פרטים טכניים ראשונים על יחידות ההנעה של הדור הרביעי (ND) לרודסטר המצליחה של מאזדה, שחגגה לאחרונה 25 שונות דגם כרודסטר הנמכרת בעולם ממנה נמכרו מאז 1989 מעל ל-939 אלף יחידות.

 

הרודסטר האייקונית של מאזדה תוצע עם שני מנועים אטמוספריים מסדרת SKYACTIV-G החדשה של מאזדה. דגם הבסיס יוצע עם מנוע 1.5 ליטר ארבעה צילינדרים, גרסה משופרת של המנוע המוכר ממאזדה 3 החדשה, המייצר בדגם הספק מרבי של 131 כ"ס ב-7,000 סל"ד ומומנט מרבי של 15.3 קג"מ ב-4,800 סל"ד. את הנתונים של מנוע ה-2.0 ליטר שיוצע עם הגרסה הבכירה של הדגם, מאזדה עדיין לא חושפת אך ניתן לצפות להספק של בין 160-170 כ"ס, לא יותר. המנוע משודך כסטנדרט לתיבת 6 הילוכים ידנית, גרסת ה-2.0 ליטר תוצע כאופציה גם עם תיבה אוטו'.

 

131 כ"ס זה אמנם הספק של משפחתית ממוצעת ולא של מכונית ספורטיבית ממוצעת, אך בזכות דיאטה חריפה שהדגם עבר באמצעות שימוש נרחב באלומיניום גם עבור חלקי המרכב השונים כגון מכסה המנוע והדלתות, משקלה של ה-MX-5 החדשה בגרסת 1.5 ליטר עומד על 1000 ק"ג בלבד שהם כ-110 ק"ג פחות מהדור היוצא של הדגם (NC) ורק כ-60 ק"ג יותר מהדור הראשון של הדגם שבגרסת ה-1.8 ליטר הציע הספק מרבי זהה של 131 כ"ס.

 

מאזדה לא חושפת את נתוני הביצועים של הדגם, אך עם 131 כ"ס על משקל של 1000 ק"ג ועם יחסי העברה קצרים בתיבה, ניתן לצפות לנתון תאוצה של כ-8.5 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש.

 

המהנדס הראשי של מאזדה MX-5 החדשה, נבוהירו יאמוטו, שהיה בצוות התכנון של הדגם מאז הדור הראשון, מציין שהדגם החדש היה חייב לעמוד בחמישה קווים מנחים: הנעה אחורית עם מנוע קדמי מרכזי, חלוקת משקל של 50/50, התנגדות נמוכה לסבסוב (משפיע על המהירות בה הדגם יכול לשנות כיוון), משקל נמוך ותג מחיר נגיש.

 

המשקל כאמור הופחת בכ-100 ק"ג לעומת הדגם היוצא, חלוקת המשקל אכן עומדת לפי מאזדה על 50/50, המנוע הותקן מאחורי הסרן המרכזי מה שיוצר התנגדות נמוכה לסבסוב וחרטום קל שיפנה בנחישות לכל פקודת היגוי. ההנעה היא אחורית כמובן ורק נושא המחיר עדיין לא ידוע, אך בזכות גרסת הבסיס החדשה ניתן לצפות למחיר נגיש באופן יחסי.

 

 

במאזדה דרך אגב היו מוכנים לוותר על גרסת ה-2.0 ליטר שכן לדעתם גרסת ה-1.5 ליטר היא התמצית של מאזדה MX-5 המקורית, אך במאזדה מודים שבשווקים מסוימים ובמיוחד בשוק האמריקאי, הספק נמוך מזה של הדגם היוצא פשוט לא היה מתקבל.

 

עם אורך של 3,915 מ"מ, רוחב של 1,730 מ"מ, גובה של 1,235 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,315 מ"מ, מאזדה MX-5 החדשה קצרה ב-105 מ"מ מהדגם היוצא, היא גם נמוכה ממנו ב-10 מ"מ, רחבה ממנו ב-10 ובעלת בסיס גלגלים קצר יותר ב-15 מ"מ. כמו הדגם היוצא, גם כאן השלדה נשענת על מתלה קדמי מסוג עצמות עצה כפולות ומתלה רב חיבורי מאחור. מערכת ההיגוי כמו בכל מכונית מודרנית מבוססת על תגבור חשמלי והצמיגים של גרסת הבסיס הם במידות של 195/50R16.

 

תגיות: מאזדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.