מבחן ריסוק אודי Q3 2019
סבב מבחני ריסוק אחרון לשנת 2018.
מבחן ריסוק אודי Q3 2019
סבב מבחני ריסוק אחרון לשנת 2018.

חמישה כוכבים במבחני הריסוק לאודי Q3, ב.מ.וו X5, פיג'ו 508, יונדאי סנטה פה, וולוו S60 ויגואר I-PACE, אך רק כוכב אחד לרנגלר החדש.

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק והבטיחות האחרון לשנת 2018 לדגמים הבאים: אודי Q3 החדש, ב.מ.וו X5 החדש, יגואר I-PACE החשמלי, פיג'ו 508 החדשה, וולוו S60/V60 החדשות, יונדאי סנטה פה החדש, ג'יפ רנגלר החדש ופיאט פנדה הנבחנת שוב לאחר שנבחנה בשנת 2011 כאשר הושקה לראשונה.

 

פיאט פנדה, אשר נבחנה לראשונה בשנת 2011 - אז היא זכתה לציון של 4 כוכבים, נבחנה שוב לאור העובדה שהדגם עדיין משווק באירופה וללא כל שינוי. הדגם זכה לציון העלוב של 0 כוכבים, לא רק בשל העובדה כי לדגם אין כל מערכות בטיחות מתקדמות - גם לא כאופציה, אלא גם כי דרישות המבחן החומרו משמעותית מאז שהדגם נבחן לראשונה. הדגם רשם ציון של 45% בהגנה על נוסעים בוגרים, ציון מחריד של 16% בלבד בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ו-7% בלבד בעזרי בטיחות.

 

לעומת הפנדה הוותיקה, לרגנלר החדש של ג'יפ אשר הושק השבוע בישראל, אין תירוץ טוב לציון של כוכב אחד בלבד כדגם שהושק ב-2018. חלק מהסיבות לציון הנמוך הן העובדה שהדגם נמכר עם מערכות בטיחות מתקדמות כאופציה ולא כסטנדרט, לכן הוא נבחן ללא המערכות, הוא מצויד רק ב-4 כריות אוויר והציג רמת הגנה נמוכה על נוסעי הרכב עם ציון של 50% בהגנה על נוסעים בוגרים וציון של 69% בהגנה על ילדים.

 

טבלת ציונים מבחני ריסוק 2018
טבלת ציונים מבחני ריסוק 2018.

בעיות התגלו גם בדגמים אשר זכו לציון של חמישה כוכבים, אך אלו כבר זכו להתייחסות מצד היצרן ולכן הציון הוא בהתאם. ביונדאי סנטה פה החדש לדוגמה התגלה כי בדגמים המצוידים בחלון גג, כרית הוילון עשויה להיקרע בזמן הפתיחה. היצרן כאמור כבר עודכן וטיפל בבעיה והדגמים שכבר שווקו (לא רלוונטי לישראל) יוזמנו למוסך לטיפול בבעיה. מעבר לבעיה זו הסנטה פה, המצויד בשפע מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות, הציג רמה גבוהה של הגנה על הנוסעים עם ציון של 94% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-88% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות.

 

בעיה בכרית האוויר התגלתה גם ב-X5 החדש, שם כרית הברכיים, במקרה של תאונה חזיתית בסטייה, לא הוסיפה הגנה לרגלי הנהג בשל פתיחה בצורה שגויה. הארגון מציין כי דבר דומה התרחב גם בדגמי 2017 של סדרה 5 החדשה. לדגם ציון של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-86% בהגנה על ילדים.

הארגון ציין לטובה את הדגמים אודי Q3, וולוו S60, יגואר I-PACE ופיג'ו 508 החדשה. הדגמים אמנם לא השיגו ציון מושלם, אך גם לא סבלו מבעיות או חוסר הקפדה בתחומים הבסיסיים בתחום הבטיחות. כל הדגמים זכו לציון של 5 כוכבים ומצוידים כסטנדרט במערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ובבקרת סטייה מנתיב.

 

כרגיל, אנחנו ממליצים לפני רכישת רכב חדש להיכנס לאתר euroncap.com, לקרוא את המבחן המלא ולא להסתפק בציון הכולל בכל סעיף. בנוסף, פשוט להימנע עד כמה שניתן מרכישת רכב חדש ללא מערכות בטיחות אקטיביות מהיצרן.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 12

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.