מבין מכוניות המיני/סופרמיני שנבחנו מבחן הריסוק החדש של ארגון ה-IIHS האמריקאי, רק הספארק של שברולט השיגה ציון עובר, שאר המכוניות השיגו ציון נמוך למדי.

שברולט ספארק מבחן ריסוק 2014

לפני כשנתיים, הציג לראשונה ארגון הבטיחות האמריקאי ה-IIHS מבחן ריסוק חדש ומאתגר, ריסוק של 25% מחזית הרכב על מחסום קשיח במהירות של 60 קמ"ש, זאת בנוסף למבחני הריסוק המקובלים: 45% מחזית הרכב, צד-רכב, צד-עמוד וחוזק הגג למקרה של התהפכות.

 

לאחר שהארגון בחן את סגמנט היוקרה וכן את סגמנט הקרוסאוברים והמשפחתיות, שרובן זכו בציון גבולי בלבד מבחן זה, העמיד הארגון למבחן החדש את מכוניות הזולות ביותר בארה"ב - מכוניות המיני/סופרמיני המשווקות בארה"ב שרובות מהן משווקות גם כאן בישראל כגון, שברולט ספארק, מיצובישי ספייס סטאר (מיראז' בארה"ב), הונדה ג'אז, טויוטה יאריס, קיה ריו ועוד.

 

למעט הספארק של שברולט שזכתה במבחן החדש בציון כולל השני בטיבו (מבין 4 ציונים אפשריים) והייתה היחידה במבחן שזכה באות “הרכישה הבטוחה” של הארגון, שאר הדגמים הנבחנים הציגו ביצועים נמוכים: 4 דגמים קיבלו את הציון הכולל "גבולי" ושישה דגמים קיבלו את הציון הנמוך ביותר. אף מכונית במבחן לא שמרה על שלמות מבנה תא הנוסעים "המרכיב היסודי בשמירה על שלום הנוסעים בזמן תאונה" לפי הארגון.

 

הקרוסאובר הבטוח ביותר.

המשפחתית הבטוחה ביותר.

 

המכוניות שכשלו לחלוטין במבחן החדש, מכוניות שיש להן ציון בטיחות "טוב" בשאר מבחני הריסוק (מקביל לחמישה כוכבים ב-NCAP האירופאי), הן הונדה ג'אז ופיאט 500. בשני הדגמים אובחנה סכנה ברורה לנזק חמור בגפיים, ציר ההגה חדר אל תא הנוסעים בצורה כזו שכרית האוויר שנפתחה כלל לא הגנה על הנהג. יש לציין שהג'אז (גם פיאט 500) היא המכונית הוותיקה במבחן ומחליפתה הוצגה לפני מספר חודשים.

 

מבחני ריסוק מיני וסופרמיני IIHS 2014

הערה: מיצובישי מיראז'-ספייס סטאר, יונדאי אקסנט - I25, קיה ריו - ריו סדאן. פריוס C וניסאן ורסה לא משווקות בשראל.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.