ארגון NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק לקיה סורנטו החדש, פאסאט החדשה, לקסוס NX, דאצ'יה לוגאן, סמארט החדשה ועוד.

קיה סורנטו מבחן ריסוק

ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון לשנת 2014 בו בחן הארגון 12 דגמים חדשים, רוב הדגמים הצטיינו וזכו בציון מרבי של חמישה כוכבים, המכוניות הקטנות בהתאם לתקנות החדשות המחמירות יותר הספקו בחמשה כוכבים ורנו, שבעבר הייתה "אלופה בבטיחות", מפגינה שוב ביצועים חלשים עם המותג הזול שלה דאצ'יה - שיצא בקרוב לדרך כאן בישראל.

 

חמישה כוכבים:

קיה סורנטו החדש שינחת אצלנו בשנה הבאה היה אחד ממצטייני המבחן עם ציון גבוהה במיוחד בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים של 90% ו-83% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור. הסורנטו מצויד כסטנדרט בשש כריות אוויר ובקרת יציבות, אך הוא נעדר מערכות בטיחות מתקדמות כגון מערכת בלימה אוטו'.

 

גם פולקסווגן פאסאט החדשה זכתה לציונים גבוהים עם 85% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים ו-87% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור. לפאסאט רשימת אבזור בטיחותי מתקדם ארוכה ומרשימה למדי, השאלה כמה מהמערכות האלו שרובן מוצעות כאופציה יגיעו גם אלינו.

 

מכוניות נוספות שזכו בחמישה כוכבים הן: פורד מונדיאו החדשה, לקסוס NX שהושק היום בישראל, סובארו אאוטבק החדש שינחת כאן בשנה הבאה פורשה מקאן ולנד רובר דיסקברי ספורט החדש שגם זכה בסבב הזה בציון הגבוה ביותר בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים (93%).

 

ארבעה כוכבים:

סמארט החדשה הציגה ביצועים שונים במבחן בגרסה לשני נוסעים שזכתה לציונים גבוהים יותר (82% ו-80%) לעומת הגרסה החדשה לארבעה נוסעים שזכתה בציונים בינויים למדי של 78% ו-77%. שתי הגרסאות רשמו ציון נמוך של 56% בהגנה על הולכי רגל, נמוך מרף ה-60% הנדרש לקבלתו של הכוכב החמישי.

 

גם אופל קורסה החדשה הציגה ביצועים בינויים בלבד עם ציון של 79% בהגנה על נוסעים מלפנים ו-77% בהגנה על נוסעים מאחור, זה כניראה המחיר על השימוש בפלטפורמה של הדגם היוצא.

 

מפתיעה לרעה היא מיני החדשה שכמכונית פרימיום מצופה ממנה להציג ביצועים טובים יותר במבחני הריסוק, מיני קופר השיגה ציונים של 79% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים ו-73% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור.

 

שלושה כוכבים:

רנו דאצ'יה לוגאן החדשה שנבחנה במבחן, הציגה את הביצועים הנמוכים ביותר בסבב הזה והשנה בכלל (לרכבים פרטיים). הדגם זכה בציון נמוך של 57% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים עקב דפורמציה של מבנה הרכב וחדירה על עצמים אל תא הנוסעים תוך כדי סכנה לפגיעת חזה חמורה. גם במבחן הריסוק הצידי הדגם קיבל הערה על כך שכרית הראש לא הגנה כלל על הראש של הנהג.

 

רנו, שהייתה בעבר הראשונה להשיג ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק עם הלגונה, מציידת את הרכבים שלה בהגנה שנועדה יותר למבחני הריסוק מאשר מתוך מחשבה כוללת על בטיחות, כך למשל במקום כרית וילון מלאה המגנה על ראשי הנוסעים מלפנים ומאחור, רנו מציידת את הדגמים האחרונים שלה בכרית צד צרה וארוכה המשמשת גם ככרית ראש כך שהנוסעים מאחור כלל לא זוכים להגנה על הראש בפגיעות צד וזו הקדמית, לא תמיד תוכל לספק הגנה כמו כרית וילון מלאה.

 

 

טבלת מבחני ריסוק NCAP דצמבר 2014

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.