טסלה מודל 3 מבחן ריסוק
טסלה מודל 3.
טסלה מודל 3 מבחן ריסוק
טסלה מודל 3.

חמישה כוכבים לסקודה סקאלה, קיה סיד החדשה, מרצדס GLE החדש, טסלה מודל 3, מרצדס B קלאס ו-DS3 קרוסבק.

 

שני דגמים נזקקו אמנם לסבב שני בכדי לבחון אותם עם חבילת בטיחות מלאה, אך כל הדגמים שנבחנו בסבב מבחני הריסוק האחרון של ארגון הבטיחות האירופי EURO NCAP, זכו לציון המרבי של חמישה כוכבים.

 

סקודה סקאלה, המשפחתית האצ'בק החדשה של סקודה אותה נפגוש בהמשך השנה, הציגה ביצועים מצוינים בכל סעיפי המבחן, 97% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-87% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ולדגם לא נרשמה כל הערה מיוחדת הדורשת התייחסות. הדגם משווק כסטנדרט עם בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ובקרת סטייה מנתיב, הערה נרשמה למערכת בזיהוי חלקי של ילד המתפרץ לכביש בין רכבים חונים, בזיהוי בוגר ההולך לצד הדרך ביום או בלילה.

 

קיה סיד החדשה משווקת באירופה עם שתי חבילות בטיחות, אחת מהן לא כוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל או דו גלגלי ולכן הדגם נבחן פעמיים (בישראל הדגם כולל זיהוי הולכי רגל). ללא החבילה הדגם זה לציון של 4 כוכבים, עם החבילה הדגם זכה לציון של 5 כוכבים. הדגם זכה בציון של 88% בהגנה על נוסעים בוגרים, עם הערה חמורה לפגיעת חזה בהתנגשות צד בעמוד, וציון של 85% בהגנה על ילדים ללא הערות מיוחדות. מערכות הבטיחות בדגם תפקדו באופן סביר בלבד: זיהוי חלקי של ילד מתפרץ לכביש בין רכבים חונים או מבוגר החוצה את הכביש בלילה והמערכת לא זיהתה בזמן רוכב דו גלגלי החוצה את הכביש. גם מול רכב עומד לדגם נרשמה העברה בשל זיהוי מאוחר יחסית של רכב עומד.

 

מרצדס GLE החדש זכה לציון מרשים במיוחד בהגנה על ילדים (90%) ולציון של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים. לדגם נרדמה הערה על הגנה חלקית לחזה הנהג בהתנגשות צד בעמוד (או עץ). מערכת הבלימה האוטונומית כשלה בזיהוי ילד המתפרץ לכביש בין רכבים חונים ונרשמה הערה על התראה מאוחרת יחסית בזיהוי רכב עומד מלפנים.

DS3 קרוסבק, המושק בשעה זו בישראל, משווק באירופה ללא מערכת בלימה אוטונומית כסטנדרט (4 כוכבים) אך בישראל הדגם משווק עם חבילת בטיחות מלאה ולכן נתייחס רק למבחן זה בו הדגם זכה לציון של 5 כוכבים. עם חבילת הבטיחות המלאה הדגם השיג ציונים טובים למדי עם 96% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-86% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות. בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות, לדגם נרשמה הערה בזיהוי מאוחר מאוד של ילד מתפרץ לכביש ובתגובה מאוחרת יחסית לזיהוי רכב מאט.

 

כרגיל, אנחנו ממליצים שלא להסתפק בטבלת הציונים, להיכנס לאתר Euro NCAP, להוריד את דוח המבחן המלא ולבחון כל סעיף וסעיף בהתאם לדרישות והצרכים שלכם מהרכב. 

 

מבחני ריסוק NCAP 2019
טבלת מבחני ריסוק 2019.
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.