מרצדס CLA מבחן ריסוק
מרצדס CLA החדשה - הרשימה בכל סעיפי המבחן.
מרצדס CLA מבחן ריסוק
מרצדס CLA החדשה - הרשימה בכל סעיפי המבחן.

חמישה כוכבים לסקודה קאמיק, אודי A1, מרצדס CLA ו-EQC, סאנגיונג קורנדו, ב.מ.וו Z4 החדשה ופורד פוקוס החדשה.

 

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק שערך הארגון לדגמים: סקודה קאמיק, מרצדס CLA החדשה,אודי A1 החדשה, סאנגיונג קוראנדו החדש, ב.מ.וו Z4 החדשה, מרצדס EQC החשמלי ופורד פוקוס החדשה.

 

כל הדגמים שנבחנו בסבב זכו בציון של 5 כוכבים ולמעט הקוראנדו, כולם הציגו רמה גבוהה מאוד של בטיחות בסעיפי המבחן השונים כאשר מרצדס CLA ומרצדס EQC השיגו ציונים גבוהים במיוחד. כל הדגמים במבחן מצוידים במגוון רחב של מערכות בטיחות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד.

 

סקודה קאמיק: הקרוסאובר הקומפקטי החדש של סקודה, אותו נפגוש בישראל בעוד מספר חודשים, השיג ציונים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור. לדגם לא נרשמו הערות מיוחדות בהגנה על הנוסעים, אך כן לתפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות, בשל חוסר הצלחה של המערכת בזיהוי של ילד החוצה את הכביש בין רכבים חונים וכן בזיהוי הולכי רגל ההולכים לצד הכביש - ביום או בלילה.

 

אודי A1: הסופרמיני של אודי השיגה גם היא ציונים טובים בכל סעיפי המבחן עם ציון של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-85% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור. הדגם זכה לציון בינוני (3 מתוך 5) בהגנה על חזה הנוסע מאחור בהתנגשות חזית מלאה וכמו בקאמיק, חוסר הצלחה בזיהוי ילד החוצה את הכביש בין רכבים חונים.

 

מבחני ריסוק NCAP 2019
מבחני ריסוק NCAP 2019.

ב.מ.וו Z4 החדשה: רכבי קבריולט/רודסטר לרוב לא מצטיינים במבחני הריסוק, אך זה לא המקרה עם ה-Z4 החדשה שהפגינה רמה מרשימה במיוחד של בטיחות והשיגה ציון של 97% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-87% בהגנה על ילדים, אך צריך לזכור כי מדובר בדגם דו מושבי כך שציון זה התקבל רק בשל ההתאמה של המושב הקדמי להסעת ילדים. בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות לדגם נרשמה הערה בשל חוסר הצלחה בזיהוי של הולך רגל חוצה בשעות החשיכה.

 

פורד פוקוס החדשה: הפוקוס החדש, שעדיין לא עשתה עלייה לישראל, זכתה לציון של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-87% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות. לדגם נרשמה הערה בשל חוסר הצלחה בזיהוי (ותגובה) של רוכב אופניים החוצה את הכביש ובזיהוי הולך רגל (ורוכב אופניים) ההולך לאורך הכביש, בנתיב הנסיעה. מערכת הבלימה האוטונומית כשלה בתרחיש של התנגשות לעבר רכב עומד במהירויות בינעירוניות.

 

מרצדס CLA החדשה: גרסת הקופה 4 דלתות של ה-A קלאס הפגינה רמה מרשימה במיוחד של בטיחות בכל סעיפי המבחן עם ציון של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-91% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות. מערכות הבטיחות המתקדמות בדגם תפקדו ללא רבב בכל התרחישים, למעט הערה קלה בזיהוי מאוחר (אך שעדיין מנע תאונה) בהתקרבות לרכב עומד במהירות בינעירונית.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.