סובארו XV החדש מבחן ריסוק
סובארו ממשיכה להציג רמה גבוהה של בטיחות.
סובארו XV החדש מבחן ריסוק
סובארו ממשיכה להציג רמה גבוהה של בטיחות.

מבחני ריסוק NCAP לדגמים: סובארו XV החדש, סובארו אימפרזה, הונדה סיוויק, ב.מ.וו X3 החדש ועוד.

 

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שערך לדגמים החדשים הבאים: סובארו XV, סובארו אימפרה, ב.מ.וו X3, פורשה קאיין, מרצדס X קלאס, DS7 קרוסבק, יגואר F-פייס וסיטרואן מהארי.

 

למעט ה- מהארי החשמלית של סיטרואן, אשר זכתה בשלושה כוכבים בלבד, כל הדגמים בסבב זכו לציון מלא של חמישה כוכבים כאשר שני הדגמים של סובארו, האימפרזה וה-XV החדשים, הציגו את הציונים הטובים ביותר בסבב ומבין הגבוהים ביותר השנה, במיוחד בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור.

סובארו אימפרזה החדשה, המשווקת מתחילת השנה בישראל, וגרסת הפנאי של הדגם, ה-XV החדש אשר ישווק בתחילת השנה הבאה, זכו במצוי של 94% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים מאחור, 82-84% בהגנה על הולכי רגל (ציון מרשים במיוחד) וב-68% בעזרי בטיחות. בשום סעיף מכל סעיפי המבחן הרבים, לא נרשמה ולו נקודת חולשה אחת בתחום בטיחות הנוסעים. בשוק האירופאי לפחות, שני הדגמים משווקים כיום כסטנדרט עם מערכת EyeSight (בישראל החל מ-2018) הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ובקרת סטייה מנתיב, בין יתר המערכות.

 

ב.מ.וו X3 החדש הציג גם הוא ביצועים טובים במבחן, אך פחות טובים מאלו של סובארו, כגון ציון ממוצע בלבד בהגנה על חזה נוסע בוגר במושב האחורי.

 

הונדה סיוויק האצ'בק החדשה, אשר כבר נבחנה בתחילת השנה וזכתה בציון של 4 כוכבים בלבד, נבחנה שוב לאחר מקצה שיפורים שביצע היצרן בדגם. אז הדגם אמנם רשם שיפור קל בסעיף ההגנה על ילדים במושב האחורי, 75% לעומת 67% בסבב הקודם, דבר שאפשר לדגם לקבל את הכוכב החמישי, אך לא ניתן להתעלם מכך שההגנה על הנוסעים בדגם בינונית בלבד עם לא מעט נקודות חולשה כגון: ציון חלש בהגנה על חזה של נוסע בוגר במושב האחורי או ציון חלש בהגנה על ראשו של ילד בן 10 בצדו השמאלי של המושב האחורי.

טוב לראות שהטנדר החדש והראשון של מרצדס, X קלאס, מצטרף אל ההיילקס של טויטה (כאשר הוא מצויד במערכת בטיחות מתקדמת) וזוכה בציון מלא של 5 כוכבי בטיחות, דבר שעד לאחרונה פשוט לא היה קיים בתחום הטנדרים הקלים.

 

כמו תמיד, אנחנו ממליצים להיכנס לאתר (euroncap.com) ולבחון את כל סעיפי המבחן בקובץ ה-PDF שהארגון מספק בכדי לקבל תמונה מלאה על רמת הבטיחות של הדגם ולא להסתפק בציון הכללי של מספר הכוכבים. 

 

מבחני ריסוק נובמבר 2017
מבחני ריסוק נובמבר 2017
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.