מיזוג ענק בין קבוצת PSA לקבוצת FCA

קבוצת PSA ו-FCA
איחוד בין קבוצת PSA לקבוצת FCA

האיחוד בין PSA ל-FCA יתבסס על שותפות שווה של 50/50 וייצור את אחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם.

 

לאחר אין ספור שמועות והכחשות כעת זה רשמי, קבוצת PSA וקבוצת FCA מכריזות על מיזוג, מיזוג ההופך את החברה המשותפת לחברת הרכב הרביעית בגודלה בעולם, אחרי קבוצת פולקסווגן, הברית רנו-ניסאן-מיצובישי וטויוטה מוטורס.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

קבוצת PSA כוללת כיום 4 מותגי רכב: פיג'ו, סיטרואן, אופל (ווקסהול בבריטניה) ו-DS. קבוצת FCA כוללת את המותגים: פיאט, קרייזלר, ג'יפ, ראם, דודג', אלפא רומיאו, אבארט, מזראטי ולנצ'יה. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, היחוד יהיה על בסיס של שותפות שווה (50/50) ובראש החברה המשותפת יעמוד מנכ"ל PSA הנוכחי קרלוס טאווארס.

 

הקבוצה המשותפת תייצר, כבר עתה, כ-8.7 מיליון רכבים בשנה והאיחוד, יאפשר חיסכון משמעותי בעלויות הפיתוח של דגמים חדשים ובחברה צופים כי כבר במהלך השנים הקרובות הם יצליחו להשיג יעד שיתוף רכיבים (פלטפורמה, מנועים וכו') של 80%.

 

באמצעות השיתוף הזה, קבוצת PSA תוכל להשיג דריסת רגל בשוק הרכב השני בגודלו בעולם, השוק האמריקאי, בעיקר באמצעות המוצגים ג'יפ וראם יחד עם נתח משמעותי בשוק הדרום האמריקאי בו למותג פיאט נתח שוק משמעותי. מהצד השני, קבוצת FCA תוכל לחזור לשוק האירופאי (באמצעות פיאט) בעזרת שימוש בפלטפורמות, המנועים והמפעלים של קבוצת PSA. יהיה מעניין לראות מה יעלה בגורל המותגים דודג' וקריילזר, מותגים שדי נעלמו ממפת שוק הרכב האמריקאי. 

שאלה מעניינת באיחוד הזה הוא הגורל של מזראטי ובמיוחד אלפא רומיאו. זו האחרונה חזרה ברעש גדול עם הג'וליה ועם תוכניות חומש גרנדיוזיות, שהתעדכנו שוב ושוב, אך המספרים לא מעודדים במיוחד עבור המותג. מצד שני, זה הסיכוי הטוב ביותר של קבוצת PSA לחזור לשוק הפרימיום, שוק אליו הקבוצה ניסתה להיכנס לא מעט פעמים בעבר וכשלה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (6)

קבל התראות על תגובות חדשות:
  • אלכס

    פג'ו מחפסים איך להיכנס לארה"ב, פיאט מחפסים איך להפעיל מפעלים שעובדים בחצי תפוקה. מיזוג הגיוניץ חוץ מזה מכירות של פג'ו בסין ירדו ב 50% ומצב שלה לא משהו.

    כתובת URL מקוצרת:
  • פיננפרינה

    לא לכתוב שטויות אתם ממש לא מבינים במוטוריקה .פיאט זה היסטוריה איטלקית מלפני מלחמת העולם הראשונה וייצרה אוניות מטוסים משאיות אוטובוסים רכבות טרקטורים באיגרים זחלים מכוניות מכל הסוגים .האיחוד הזה מביא טכנולוגיה שעד כה אתם לא שמעתם ולא חשבתם עליה

    כתובת URL מקוצרת:
  • מאוכז פיאט

    פיננפרינה

    פיאט כיום לא מביאה שום טכנולוגיות חדשות, רכב עייף בינוני מאוד, פשוט, לא אמין ברמה אחרת. . ומיושן.
    בארץ מחירים הזויים, מחירי טיפולים שנתיים הזויים עוד יותר וחלפים יקרים בצורה מצחיקה, רכב לא סחיר בשוק יד 2 ושמירת ערך ברצפה.

    כתובת URL מקוצרת:
  • יוסי

    מאוכז פיאט

    אולי בעקבות כך איכות החומרים והאמינות של פיאט תיישר קו עם רכבי פג'ו.

    כתובת URL מקוצרת:
  • מישו

    באמת צעד לא ברור, פיאט גוססת ופז'ו פורחת. ועוד בחלוקה של 50%?

    כתובת URL מקוצרת:
  • לוי

    צעד מיותר ולא ברור. פיג'ו פורחת עכשיו יותר מתמיד. בשביל מה פיג'ו צריכה את זה.?
    אם כבר פיג'ו חיפשה מיזוג היא הייתה צריכה לשלוח משלחת ענקית ליפן ולהתחנן למיזוג עם הונדה.

    כתובת URL מקוצרת: