נכון, לא בישראל, אך בארה"ב הגיעו החודש מחירי המשומשות לכ-30% יותר לעומת אשתקד.

שוק הרכב האמריקאי לא יציב השנה

מחירי המשומשות בחודש יוני האחרון בארה”ב, הגיעו לכדי 30% יותר מערכן מלפני שנה. הסיבות לכך הן המשבר הכלכלי שהיה בשיאו ב-2009 ועדיין נמשך, עליית מחירי הדלק וכעת גם אסון רעידת האדמה ביפן שעדיין יוצר מחסור של מאות אלפי כלי רכב חדשים בארה"ב.

 

בעלי מגרשים של מכוניות משומשות בארה"ב, מדווחים שחודש יוני האחרון, היה הטוב ביותר אי פעם. דילרים של מאזדה לדגומה, מדווחים שמלאי הרכבים החדשים שלהם פשוט אוזל או אזל ונכון לעכשיו, אין באפשרותם אפילו להזמין רכבים חדשים לחודשים הבאים.

 

מצב מעניין שנוצר הוא, שמי שרכש את רכבו בעסקת מימון (ליסינג) בה הוא משלם מידי חודש סכום מסוים ובסוף התקופה הוא יכול לרכוש את רכבו בסכום קבוע וידוע מראש, למעשה מרוויח לא מעט כסף. לדוגמה: וולוו XC90 שנת 2008 שמחיר הרכישה שלה בזמן חתימת החוזה עמד על $18,500, כיום מחירה כמשומשת עומד בממוצע על $27,000, כלומר רווח אפשרי של $8,500.

 

תופעה נוספת שהחלה השנה בארה"ב יחד עליית מחירי הדלק זהו מעבר של רוכשים למכוניות קטנות וחסכוניות יותר, כך שמתחילת השנה נמכרות פחות מכוניות בסגמנט של הונדה אקורד וטויוטה קאמרי ונמכרות יותר מכוניות מסוגה של שברולט קרוז, שהפכה למכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בארה"ב בחודשיים האחרונים.

 

בישראל, נוצר מצב שונה. אמנם נמכרו פחות מכוניות ב-2009, מה שלכאורה היה אמור ליצור מחסור מסוים בשוק היד השנייה, אך בניגוד לארה"ב זה נמשך רק שנה וב-2010 המכירות קפצו לשיא חדש. לעומת זאת מחירי הדלק הגבוהים, גרמו ללא מעט צרכנים לוותר על סופרמיני משומשת או משפתחתית משומשת ובמקום סופרמיני משומשת לא מעט רוכשים בחרו במכונית מיני חסכונית וחדשה ובמקום משפחתית חדש, לא מעט רוכשים בחרו בסופר מיני מודרנית וחסכונית יותר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.