פורד פוקוס עדיין המכונית הנמכרת בישראל, קיה פיקנטו המכונית השלישית הכי נמכרת בישראל ויונדאי מוכרת הכי הרבה מכוניות משפחתיות וסופרמיני בישראל.

בזכות ה-i30 החדשה יונדאי עוקפת את פורד ומוכרת הכי הרבה מכוניות משפחתיות בישראל

שוק הרכב בישראלי סיים את הרבעון הראשון עם מסירות של 57,249 רכבים, ירידה של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. את שוק הרכב מובילות כיום יונדאי וקיה למרות ששתיהן לא שיפורו את סך מסירות רכב חדש לעומת הרבעון אשתקד.

 

הפוקוס של פורד, אמנם נחלשת משמעותית במכירות ביחס לרבעון הראשון אשתקד, אך היא עדיין המכונית הנמכרת בישראל. למרות זאת, יונדאי היא זו שמוכרת הכי הרבה מכוניות משפחתיות בישראל עם ה-i30 וה-i35 יחדיו. כמו הפוקוס של פורד ואף יותר, קיה פיקנטו היא המלכה הבלתי מעורערת של סגמנט העירוניות והיא המכונית השלישית הכי נמכרת בישראל (2,252 מסירות) לאחר הפוקוס של פורד עם 3,575 מסירות ויונדאי i20 עם 2,507 מסירות.

 

מאזדה, לאחר שירדה כ-50% בשנה שעברה, מתאוששת השנה בזכות מאזדה 6 החדשה ומאזדה CX-5 המובילים בכל סגמנט בהתאמה. במאזדה כמובן שממתינים בקוצר רוח ל-3 החדשה שתגיע בהמשך השנה. ה-3 החדשה כניראה שכבר לא תוכל להיות בודדה בצמרת כבעבר, אך היא בהחלט צפויה להחזיר עטרה ליושנה.

 

רבעון ראשון 2013: מסירות רכב חדש לפי דגמים

 

עירוניות/מיני:

דגם 1-3.2013 1-3.2012
1 קיה פיקנטו 2252 1393
2 יונדאי i10 634 817
3 סוזוקי אלטו 543 704
4 פיג'ו 107 407 822
5 סקודה סיטיגו 349 -

הערות לטבלה: לא קשה לראות שהפיקנטו של קיה נמצאת בליגה משל עצמה בסגמנט העירוני. לא רק שהיא נמכרה מתחילת השנה כמעט פי 2 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, היא נמכרה קרוב לפי 4 מהדגם שבמקום השני. לפיקנטו זכויות רבות משלה עם עיצוב מושך, רמת אבזור גבוהה ותא הנוסעים המרגיש "לא זול", אך היתרון העיקרי שלה על רובן של המתחרות זו העובדה שהיא משווקת עם תיבה אוטו' רגילה (כ-85% מהמכירות של הדגם) ולא תיבה רובוטית – שנואת נפשו של הלקוח הישראלי.

 

שתי העירוניות החדשות, התאומות סקודה סיטיגו וסיאט מי, למרות שהן הכי חדשות בשכונה ולמרות שלדעתנו מדובר במכוניות עירוניות מצוינות לאור מבחן הדרכים שבוצע, אפשר להבין את מקומם הנמוך יחסית בטבלה (סיאט Mii עם רק 222 רכבים) בשל האבזור הדל יחסית ובעיקר, תיבת הילוכים רובוטית שלמרות שיש לה יתרונות בצריכת הדלק, היא אכן פחות נעימה לשימוש לעומת תיבה אוטו' רגילה.

 

 

 

סופרמיני וקומפקטיות:

דגם 1-3.2013 1-3.2012
1 יונדאי i20 2252 1393
2 קיה ריו 1557 1514
3 סיאט איביזה 1324 2124
4 יונדאי i25 1305 2012
5 טויוטה יאריס 1140 455

הערות לטבלה: מתיחת הפנים ליונדאי i20 לא עשתה טוב רק לדגם בפני עצמו (מבחן דרכים יונדאי i20 החדשה), אלא עשתה הרבה מאוד למכירות של הדגם עם שיפור משמעותי במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנוסף לכך, מבט בטבלה שלמעלה ובנוסף בזו שלמטה, ממחיש היטב את השליטה הקוריאנית בשלושת הסגמנטים הנמכרים ביותר בישראל. במידה מסוימת, הקוריאניות אחראיות לכך שזו הפעם הראשונה (מזה לא מעט שנים) בה מאזדה 2 הוותיקה לא נמצאת בחמישייה הראשונה (781 רכבים חדשים ברבעון).

 

כפי שצפינו, היאריס החדשה החזירה לקוחות רבים של טויוטה אל הדגם, אלו שאהבו את הדור הראשון אבל סלדו מהתיבה הרובוטית של הדור השני. למרות שהיא יקרה בכ-10,000 שקל מדגם הבנזין, יותר מ-25% מהרוכשים בחרו בדגם ההיברידי של היאריס.

 

מעניין יהיה לראות במחצית השנה, האם הראפיד החדשה של סקודה תצליח להתברג למקומות הראשונים בטבלה בזכות מנועים חזקים וחסכוניים ומרווח חסר תחרות לנוסעים. בקרוב תשווק גם האחות התאומה לבית סיאט – הטולדו החדשה. עוד יהיה מעניין לראות האם הפיאסטה 2013 החדשה (מתיחת פנים) תצליח לשבור את מחסום “הנאחס” של הדגם בישראל שמאוד מצליח באירופה, אך נכשל כאן לחלוטין.

 

בהמשך השנה צפויה להצטרף לסגמנט זה הקליאו החדשה של רנו, שבניגוד לעבר צפויה להיות מתמודד חזקה בסגמנט עם עיצוב מושך, תא נוסעים מודרני ומרווח יחסית ומנועים חדשים וחסכוניים. למרות זאת, גרסת הבסיס הידנית עדיין תוצע עם מנוע ה-1.2 ליטר הנוכחי בכדי לשמור על תג מחיר תחרותי. אל הקליאו תצטרף מיצובישי ספייס סטאר (מיראז' בשמה האחר) אך שיווקה תלוי בתג המחיר בו כלמוביל תוכל לשווק את הדגם – זול תגיע, יקר בספק, בינתיים היא בספק.

 

משפחתיות:

דגם 1-3.2013 1-3.2012
1 פורד פוקוס 3575 4977
2 יונדאי i30 2069 1330
3 יונדאי i35 1859 1863
4 טויוטה קורולה 1790 2025
5 רנו פלואנס 1478 1161

הערות לטבלה: הפוקוס של פורד, השליטה של הטבלה בתקופה המקבילה אשתקד, שומרת על מקומה בראשות הטבלה, אך היא כבר לא השליטה הבלתי מעורערת עם ירידה חדשה של 28% במכירות של הדגם. מי שנגסה רבות מהמכירות של הפוקוס זו ה-i30 החדשה. בצרוף ה-i35 סדאן, יונדאי למעשה מוכרת הכי הרבה מכוניות משפחתיות בישראל ועוקפת את פורד. דווקא דגם הסטיישן של ה-i30 לא מצליח לשחזר את ההצלחה של הדור הקודם זאת ככל הניראה מהסיבה שרמת האבזור של הדגם החדש לא מספיק אטרקטיבית ולכן, החל מהחודש (אפריל) הדגם יוצא עם מערכת מולטימדיה מה שצפוי לשפר משמעותית את המכירות של הדגם.

 

מי ששם לב, לקיה אין שום נציגות בראשות הטבלה בסגמנט זה כבעבר. הסיבות הן ברורות: מתחילת השנה לקיה אין למעשה משפחתית בהיצע כאשר הפורטה החדשה הגיע לכאן רק לפני חודש והסיד החדשה תגיע רק בתחילת חודש הבא. הקורולה, למרות שהיא וותיקה במיוחד ומחליפתה כבר בפתח, ממשיכה להיות ביצת הזהב של טויוטה. רנו פלואנס, מוכיחה שעם ישראל (יותר נכון חברות הליסינג) לא מפחד ממנועי דיזל במידה והם מתומחרים באופן תחרותי ומוצעים עם תיבה אוטו'. רוב מכירות הדגם שייכות לגרסת הדיזל ונתון זה ישתפר עוד יותר כאשר תגיע גרסת הבנזין החדשה עם מנוע חזק יותר ותיבה רציפה.

 

סגמנט זה נשלט ע"י ציי הרכב, אך בדגמים המשווקים באופן מובהק לשוק הפרטי, מרשים לראות את הסיוויק החדשה עם מסירות של 925 רכבים והגולף החדשה המשווקת מזה חודשיים בסך הכל, כמעט ומכפילה את מכירות הדגם לעומת התקופה המקבילה אשתקד, 724 לעומת 422. עוד מרשימה במכירות זו האסטרה ברלינה, שהקפיצה את מכירות האסטרה (סדאן והאצ'בק) מ-401 רכבים חדשים ברבעון הראשון של 2012 ל-955 ברבעון המקביל השנה.

 

 

באילו משפחתיות נתחדש השנה? לא מעט משפחתיות חדשות ישווקו השנה בישראל. כבר ציינו את הסיד החדשה שתגיע בחודש הבא, אך אליה צפויה להצטרף גם הפורטה האצ'בק האמריקאית שהוצגה לאחרונה. לקראת יולי אוגוסט, צפויה להגיע/להיחשף גם הקורולה החדשה של טויוטה ובמקביל צפויה להגיע גם האוקטביה III החדשה של סקודה. סיאט תחל בחודשים הקרובים בשיווקה של הלאון החדשה ועוד לפני כן סובארו תחל בשיווקה של האמיפרזה החדשה ששיווקה בישראל ובאירופה התעכב מעל לשנה. עוד לא סיימנו. פיג'ו תחשוף בפריז (ספטמבר) את ה-308 החדשה. אחרונה, אך ככל הניראה הכי מסקרנת, זו מאזדה 3 החדשה צפויה להגיע לקראת סוף השנה.

 

 

קרוסאוברים:

דגם 1-3.2013 1-3.2012
1 מאזדה CX-5 922 -
2 ניסאן קשקאי 716 707
3 מיצובישי אאוטלנדר 622 258
4 יונדאי ix35 599 850
5 סקודה יטי 500 385

הערות לטבלה: מאזדה CX-5 לא משאיר ספקות שהוא כיום הקרוסאובר המועדף על הלקוח הישראלי, אבל הסיפור המעניין הוא דווקא של הקשקאי הוותיק שבזכות הגרסה הידנית האחראית לכ-50%!!! מהמכירות, שומר על רעננות הדגם בטבלת המכירות. האאוטלנדר של מיצובישי, למרות עיצוב פרווה, זוכה להערכה בזכות המרווח, גרסת 7 מושבים וצריכת הדלק הטובה וקוטף את המקום השלישי בטבלה. יונדאי ix35 מצליח להישאר רלוונטי עם המקום הרביעי בטבלה, גם בזכות שיפור רמת האבזור (וכעת גם גרסת בסיס זולה במיוחד). מתיחת הפנים ל-ix35 הוצגה לאחרונה בתערוכת ז'נבה האחרונה כאשר החידוש העיקרי הוא מנוע 2.0GDI חדש שיוצע עם הדגם.

 

היטי של סקודה מצליח להתברג למקום החמישי, בעיקר בזכות מבצעי המכירות הבלתי נגמרים לדגם, במיוחד בגרסתו הידנית האטרקטיבית שאחראית לכ-50% מהמכירות של הדגם. מי שנעדר לראשונה מהטבלה והיה המוביל שלה כמעט מאז שהושק, זה הספורטאז' של קיה עם 468 מסירות ברבעון הראשון לעומת 729 ברבעון הראשון של 2012. הראב4 החדש ופורד קוגה, רק נחתו בישראל כך שרק במחצית של השנה נוכל לבחון את הצלחת שני הדגמים בישראל, אך עם תג מחיר גבוה וללא גרסאות הנעה קדמית שיוזילו את המחיר, לא צפויים להם חיים קלים.

 

סגמנט זה צפוי להתחדש השנה בסוזוקי SX4, שקפץ כיתה מרכב קומפקטי לקרוסאובר קומפקטי.

 

בסוף 2013, נאלץ להרחיב את הקטגוריה ולהוסיף את הקרוסאוברים העירוניים שכיום ניצב שם בבדידות הג'וק המצליח של ניסאן. עד סוף השנה סגמנט זה יצמח בעוד מספר דגמים כולל רנו קפטור, פיג'ו 2008 והתאומים אופל מוקה ושברולט טראקס. בהמשך השנה, גם הונדה תחשוף קרוסאובר עירוני חדש ואנו צופים שגם הקוריאנים מכינים הפתעה בשרוול.

 

חדי העין, אך גם שתומי העין, יבחינו שלא ציינו את המתרחש בסגמנט המנהלים. הסיבה לכך שזהו זן נכחד של מכוניות, לא רק בישראל אלא גם באירופה. למעט מאזדה 6 החדשה שפורחת עם מסירות של 737 רכבים, שאר הרכבים בסגמנט (למעט הסופרב של סקודה עם 340 רכבים חדשים) רשמו במהלך הרבעון הראשון של 2013 מסירות של פחות מ-200 רכבים, כך לדוגמה הונדה אקורד עם 52 רכבים, פורד מונדיאו עם 169 רכבים, יונדאי i40 עם 75 רכבים, פיג'ו 508 עם 55 רכבים... התמונה ומצבו של הסגמנט ברורה. סגמנט שהפך לזניח בישראל.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.