מרצדס GLB קונספט
מרצדס GLB קונספט.
מרצדס GLB קונספט
מרצדס GLB קונספט.

מרצדס GLB הוא אח גדול עתידי וקשוח למרצדס GLA, בו ניתן דגש על שימושיות, יכולות שטח ואופציה לשבעה מושבים. בישראל בסוף 2019.

 

מרצדס חושפת בתערוכת שנגחאי את הקונספט מרצדס GLB, הצצה ראשונה לקרוסאובר חדש למותג אשר נועד להציע מקסימום מרווח ושימושיות, כולל אופציה לשבעה מושבים, במידות קומפקטיות - יחסית. מרצדס GLB יגיע לייצור בשלב מאוחר יותר השנה כמתחרה קשוח לאודי Q3, ב.מ.וו X1, דיסקברי ספורט ועוד. כלמוביל, יבואנית מרצדס, מוסרת כי מרצדס GLB ישווק בישראל בסוף 2019.

מרצדס GLB העתידי ישובץ בין הדור הבא של ה-GLA, אותו אנחנו מצפים לפגוש בהמשך השנה, לבין מרצדס GLC המחודש שזכה לאחרונה למתיחת פנים. במרצדס מציינים כי ״שאלו את עצמו האם יש מקום לדגם בין ה-GLA ל-GLC, מרצדס GLB הוא התשובה לשאלה הזו, רכב פנאי קשוח ושימושי עם מידות קומפקטיות״. בניגוד למתחרים שבחרו להציב במיקום הזה קרוסאובר קופה, כדוגמת ב.מ.וו X2, מרצדס פותחת כאן נישה חדשה עם קרוסאובר 7 מושבים קומפקטי עם יכולות שטח מעבר למקובל בסגמנט.

 

מרצדס GLB קונספט
מרצדס GLB קונספט.

לקונספט מרצדס GLB, המבוסס על פלטפורמת MFA של ה-A קלאס, אורך של 4.63 מטר, רוחב של 1.89 מטר, גובה של 1.90 מטר ובסיס גלגלים של 2.83 מטר, אלו לא מידות קומפקטיות במיוחד, גדולות משמעותית מאלו של ב.מ.וו X1 או אודי Q3 וקרובות יותר לאלו של מרצדס GLC. יש לזכור שהדגם מוצג בגרסה לשוק הסיני, כלומר עם בסיס גלגלים ארוך יותר מהגרסה לשאר העולם ומידת הגובה הקיצונית כולל את הגבהת מרכב של דגם התצוגה ואת הגגון.

 

מרצדס GLB קונספט
מרצדס GLB קונספט.

בחזיתו של ה-GLB מרצדס התקינה מנוע 2.0 ליטר טורבו (M264) בהספק מרבי של 224 כ״ס ומומנט מרבי של 35.7 קג״מ. המנוע מצויד מערכת CAMTRONIC המאפשרת פתיחה בשני שלבים של שסתום היניקה - פתיחה חלקית בעומס נמוך.

המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים כפולת מצמדים, 8G-DCT החדשה של מרצדס, ולמערכת הנעה כפולה 4MATIC המחלקת את המומנט בין הציר הקדמי לאחורי לפי שלוש תוכניות נהיגה: עד 20% לאחור במצב רגיל, עד 30% לאחור במצב ספורט וחלוקה של 50:50 במצב שטח. הדיפרנציאל האחורי בדגם, המחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים, נשלט אלקטרונית ומאפשר שליטה על חלוקת הכוח ללא תלות בסל״ד המנוע.

 

מרצדס GLB קונספט
אופציה לשבעה מושבים.

תא הנוסעים של מרצדס GLB מציג עיצוב הדומה מאוד למוכר לנו מה-A קלאס למעט עיצוב שונה במעט לדלתות ולחלקו העליון של הדשבורד. כדגם קונספט, תא הנוסעים מוצף בשפע של עור נאפה ועוד הפוך העוטף את מירב התא.השורה השלישית לפי מרצדס לא מיועדת רק ״לשעת חירום״ ותוכל לאכלס שני נוסעים בגודל ממוצע. כאשר היא לא בשימוש ניתן לקלפה באופן שטח לחלוטין לרצפת תא המטען. השורה השנייה בדגם מחולקת ביחס של 40:20:40 וכל מושב מותקן על מסילה באורך של עד 19 ס״מ.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.