מרצדס עם הקונספט F800 נותנת לנו הצצה לדור הבא של ה-CLS.וכרגיל אצל מרצדס הקונספט F הוא מייצג טכנולוגי מרשים.

הקונספט F800 מלבד היותו פלטפורמה למבחן של שילוב תצורות הנעה, תא דלק או מערך סוללות בעיקר נותן לנו הצצה לעיצוב של הדור הבא של ה-CLS. כשם שהקונספט F700 נתן הצצה ל-S קלאס של הדור הנוכחי. בתערוכה תוצג ה-F800 עם מנוע בנזין V6 הזרקה ישירה (עוד מעט כבר נספיק לציין עובדה זו) 300 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי המספק 109 כ"ס ותיבת 7 הילוכים אוטו'.

 

 

הביצועים הם ברמה של ה-S65 AMG עם 4.7 כ"ס ו-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית, ה-F800 מסוגלת לטווח נסיעה של 29 ק"מ ומהירות מירבית של 120 ק"מש על בסיס היחידה החשמלית בלבד. אבל מרצדס עדיין מאמינים בהנעה על בסיס תא דלק (נקראת F-CELL אצל מרצדס) בטח שאחרי שהשקיע שנים של מחקר בנושא ועומדים להוציא לשוק את ה-B קלאס עם הנעת תא דלק ולכן ציידו את ה-F800 גם בתצורת הנעה שכזו שתייצר 136 כ"ס ו-29 קג"מ באמצעות מנוע חשמלי היושב על הציר האחורי. במערך זה טווח הנסיעה צפוי להיות כ-600 ק"מ.

 

כיאה לקונספט של מרצדס שתמיד דואגת להוביל את הטכנולוגיה בתעשייה, ה-F800 מלאה בשלל מערכות מתקדמות. כאן מרצדס מרחיבה את מערכת המוכנות לתאונה ומאפשרת בקרה ב-360 מעלות גם לתאונות אפשריות בחלק האחורי. בקרת השיוט האקטיבית, שכבר גם כך היא מעיין נהג אוטומטי, הורחבה למשהוא הנקרא "מערכת סיוע בפקקים" ומאפשרת לנהג את הרכב לבד בעקיבה אחר רכב אחר גם בסיבובים עד למהירות של 40 קמ"ש.

 

מערכת השליטה המרכזית COMAND גם כן עברה שדרוג למערכת HMI ממשק אדם מכונה.  ברכב ישנם שני מסכי מגע. האחד תחתון והשני עליון מעל לקונסולה המרכזית, העליון עקרונית משמש למערכת הניווט. המסך התחתון הוא מסך השליטה למערכות כמו טלפון,רדיון,בקרת אקלים וכו'. כאשר הנהג מעביר את ידו על המסך התחתון, ישנה מצלמה המצלמת את מיקום ידו על המסך, ומציגה דמות יד  שקופה על המסך העליון כך שהנהג לא צריך להריד את מבטו מהכביש והאייקונים לא מוסתרים, בלחיצה הפעולה שביקש תופעל.  המסך הוא מסוג מולטי טאצ' כך שפעולות כמו שאנו מכירים מהאייפון קיימות גם כאן.

 

יש עוד גאדג'טים רבים ברכב שקצרה היריעה מלפרט אותן כמו מערכת הניווט שמציגה את טווח הנסיעה בכוח החשמלי האפשרי ב-360 מעלות על גבי המפה. דלת אחורית כדלת הזזה כאשר הרכב ללא קורת ה-B האמצעית מה שמאפשר כניסה ויציאה נוחים יותר מהרכב בעיקר בחניה צפופה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.