הסוף לשאלות הלא ברורות במבחני התאוריה. יחד עם המתכונת החדשה, נפתח מאגר השאלות לראשונה באינטרנט ללא תשלום.

על פי הנחיית השר כץ, מאגר השאלות והתשובות של התיאוריה פורסם לראשונה באתר משרד התחבורה. מעתה ניתן להורידו ללא כל תשלום. עד כה נמכר ספר השאלות והתשובות תמורת 85 שקלים. הקישור למאגר השאלות והתשובות.

 

החל מיום שישי הקרוב (1 באפריל) יתבצעו מבחני הנהיגה העיונים (תיאוריה) למבקשי רישיונות נהיגה, במתכונת משופרת ומעודכנת שתסייע לנבחנים להבין טוב יותר את השאלות והתשובות ותמנע מהם טעויות מיותרות. כך הודיע היום (יום ראשון) שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

 

השאלות והתשובות של מבחן התיאוריה יילקחו מתוך מאגר של כ-1,800 שאלות שעודכנו ונוסחו מחדש על ידי ועדה מקצועית שמינה שר התחבורה. השר כץ הורה על עדכון שאלות התיאוריה בעקבות ניסוחים לקויים שהתגלו בשאלוני התיאוריה הקודמים. בשאלונים החדשים שולבו גם שאלות על לוח התמרורים החדש שפורסם לאחרונה באינטרנט.

 

 

מאגר שאלות התיאוריה פורסם בשש שפות בהן ניתן יהיה להיבחן במבחן העיוני: עברית, ערבית, אנגלית, רוסית, צרפתית וספרדית.  המבחן העיוני כולל 30 שאלות אמריקאיות. לכל שאלה ארבע תשובות אפשריות, מהן רק תשובה אחת נכונה.  כדי לעבור את המבחן בהצלחה יש לענות נכונה על 25 שאלות לפחות.

 

שאלות הבחינה נערכו בצורה ברורה וקלה להבנה. לחלק גדול מהן צורפו הדמיות ואמצעי המחשה שיקלו על הנבחנים להבין את השאלות והתשובות. נבחני התיאוריה יכולים להיבחן בכל אחד מ-20 מרכזי הבחינות הפועלים כיום בכל רחבי הארץ באמצעות זכיינים פרטיים שזכו במכרז של משרד התחבורה.

 

הנבחנים מקבלים את תוצאות הבחינה מיד עם סיומה. כל נבחן יקבל  בתום הבחינה טופס מיוחד הכולל את שאלון המבחן והתשובות הנכונות שהנבחן סימן בטופס הבחינה. נבחן שנכשל בבחינה יוכל לגשם למבחן נוסף כבר למחרת היום.

 

מרכזי הבחינות פועלים מהשעה 08:00 בבוקר ועד 19:00 בערב ובימי שישי וערבי חג עד לשעה 13:30. מרכזי הבחינות יפעלו גם בימי חול המועד פסח. נבחני התיאוריה יכולים להזמין תור לבחינה בכל אחד ממרכזי הבחינה, באמצעות האינטרנט או על ידי מוקד טלפוני הפועל במשך כל שעות היום. רשימת מרכזי הבחינות ודרכי ההתקשרות אליהם מפורסמים באתר משרד התחבורה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.