לפי משרד התשתיות: “יוכל כל אדם להתקין התקן טעינה תקני בחנייתו הפרטית לשימושו האישי".

טויוטה פריוס PHEV - תהיה כנראה הראשונה להנות מהתקנות

אם בעבר דובר על כך שטעינת רכב חשמלי או היברידי נטען תחויב בהתקשרות לספק רשת וטעינה מנוהלת כדוגמת בטר פלייס, כעת מבהירים במשרד התשתיות שלמעשה כל אדם יוכל להטעין את רכבו החשמלי מעמדת טעינה פרטית בביתו ללא כל התקשרות לספק רשת. "..זכות טבעית זו לא נדרשת להרשאה מיוחדת. על כן אין התקנות המוצעות מחייבות את בעל הרכב החשמלי להתקשר בהתקשרות מיוחדת עם ספק טעינה זה או אחר או בכלל. “

 

כל בעל רכב חשמלי בבית פרטי יחויב בעמדת טעינה מסודרת שתעמוד בתקנות בטיחות הכוללת מנגנון של בקרת טעינה (שיקבעו ע"י מכון התקנים) והתקנתה תבוצע ע"י חשמלאי מוסמך, אך אין כל חובה בהתקשרות לספק רשת כזה או אחר. בבתים משותפים יידרשו הדיירים להתקין ארון חלוקה ייעודי למטרה זו. כאן גם המקום לציין שלמרות זאת, משרד התשתיות רומז שיהיה תעריף שונה לטעינת רכב חשמלי (ולא חשבנו שלא יהיה בעתיד) ואלו ייקבעו ע"י רשות החשמל באופן עצמאי, בדיוק כפי שתעריפי החשמל לצריכה ביתית נקבעים כיום.

 

טויוטה פריוס plug-in מושקת בישראל

 

בנוסף, מספרסם משרד התשתיות בטיוטת התקנות להפעלת רכב חשמלי מתוקף חוק משק החשמל את הדרישות מספקי הרשת שיתקינו עמדות טעינה לרשות הציבור בחניונים, ברחוב וכו'. לפי עמדת משרד התשתיות בנושא הסכם התקשרות בין בעל רישיון הספקה ללקוח ההסכם לא יכלול:

1)הוראות המגבילות אפשרות הלקוח להפסיק את ההסכם בכל זמן.

2)הוראות המגבילות אפשרות הלקוח להטעין את רכבו באמצעות בעלי רישיונות אחרים.

3)בעל רישיון הספקה לטעינת רכב חשמלי לא יסרב לתת שירותים ללקוחות מזדמנים.

4)בעל רישיון הספקה לטעינת רכב חשמלי יפרסם את עלות הטעינה במקום בולט.

 

שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו:"משרד התשתיות הלאומיות לקח על עצמו משימה לצמצם את התלות בנפט הערבי, שמרווחיו ממומן הטרור האיסלאמי. למציאת תחליפי דלק למכוניות חשיבות אסטרטגית עבור מדינת ישראל והעולם המערבי. ברוח זו פועלים אנשי משרדי במהירות, כדי לייצר בראש ובראשונה את התנאים המאפשרים כניסה מהירה ומוסדרת של רכב חשמלי לארץ. במקביל אנו פועלים כדי למצוא תחליפים נוספים לדלק, אותם ניתן להפיק מן הגז המצוי ככל הנראה בשפע. מסמך עקרונות המדיניות לרכב חשמלי עונה נותן מענה מיידי לצרכי השוק הנמצא בארץ בראשית דרכו, תוך שמירה על בטיחות, תחרות, והגנה מרבית על טובתו של הצרכן הישראלי."

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.