קיה חושפת בשוק הבית הקוריאני את הפיקנטו 2015 החדשה ומציידת אותה ביותר אביזרי בטיחות ובמנוע 1.0 טורבו 106 כ"ס.

2015 קיה פיקנטו

אתמול חשפנו תמונות ראשונות של קיה פיקנטו 2015 החדשה לאחר מתיחת הפנים לדגם והיום (ה'), קיה חושפת באופן רשמי את הדגם עבור שוק הבית הקוריאני, שם הוא משווק כקיה מורנינג (Morning). את הגרסה האירופאית של הדגם, שלא תיראה שונה, קיה תציג בתערוכת ז'נבה הקרובה במרץ.

 

את החידושים העיקריים בפיקנטו החדשה/מחודשת נמצא מתחת למכסה המנוע. במקום מנוע ה-1.25 ליטר 85 כ"ס, קיה התקינה מנוע 1.0 ליטר TCI שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 106 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 14.0 קג"מ בין 1,600-3,500 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים CVT רציפה.

 

מנוע ה-1.0 ליטר Kappa האטמוספרי של הדגם זכה לתוספת הספק, 78 כ"ס במקום 69 כ"ס כיום, המומונט נשאר על 9.6 קג"מ ב-3,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או 4 הילוכים אוטו' כאופציה.

 

בכל הקשור לעיצוב, קיה לא משנה יותר מידי את העיצוב המוצלח של הפיקנטו, בחזית התוקן פגוש קדמי חדש עם גריל מצנן גדול ממדים ושבכת רשת כרקע לגריל העליון והתחתון, יחד עם עיצוב חדש לפנסי הערפל. מאחור הותקן פגוש חדש בעיצוב שונה במעט מהמוכר וחישוקי "15 בעיצוב חדש משלימים את השינוי החיצוני הקל.

 

בתא הנוסעים אין כל שינוי בעיצוב ועיקר השינוי מתרכז בגימור משודרג ובתוספת אבזור, בעיקר אבזור בטיחות: 7 כריות אוויר כולל אחת לברכי הנהג, מערכת ניתור לחץ אוויר בצמיגים (חובה כיום בכל דגם המשווק באירופה) ומערכת ניהול יציבות הרכב VSM/VDC. בנוסף לכך, קיה התקינה מערכת תגבור היגוי חדשה, שדרגה את המתלים ובידוד הרעשים ונוספה לרשימת האבזור מערכת בקרת שיוט ומגביל מהירות.

 

יש לציין שהפיקנטו לשוק הקוריאני תמיד הייתה קצת שונה לעומת הדגם המוכר לנו, הרבה יותר מאובזרת ותיבה רציפה מוצעת כבר מזמן בקוריאה כך שנאלץ להמתין לתערוכת ז'נבה בכדי ללמוד מה הגיע משם, לכאן. במידה וגם הגרסה האירופאית תוצע עם מנוע הטורבו החדש, זה ללא ספק יאפשר לקוריאנית הקטנה לשמור על העליונות שלה כעירונית הכי נמכרת בישראל והמכונית השנייה הכי נמכרת בישראל ב-2014 עם מעל ל-10,600 יחידות שנמסרו מהדגם אשתקד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.