סובארו xv היברידי פלאג-אין
סובארו xv היברידי פלאג-אין - רכב הפלאג-אין הראשון של סובארו.
סובארו xv היברידי פלאג-אין
סובארו xv היברידי פלאג-אין - רכב הפלאג-אין הראשון של סובארו.

סובארו XV היברידי פלאג-אין (PHEV) מציע טווח נסיעה חשמלי של 27 ק״מ וצריכת דלק משולבת של 38.3 ק״מ לליטר. בשלב זה לפחות רק השוק האמריקאי יהנה מהדגם.

 

לקראת תערוכת לוס אנג׳לס הנפתחת בסוף חודש נובמבר הנוכחי, סובארו חושפת גרסה היברידית פלאג-אין ראשונה לסובארו XV (קרוסטרק בארה״ב) עם מנוע בוקסר של סובארו וטכנולוגיה היברידית של טויוטה.

 

זו הפעם הראשונה אי פעם בה סובארו משווקת רכב פלאג-אין, הדור היוצא של ה-XV אמנם שווק בארה״ב עם הנעה היברידית, אך מהסוג הרגיל בלבד. כמו בדגם היוצא, גם הפעם הדגם מיועד לשוק האמריקאי בלבד - בשלב זה לפחות. ביפן, דרך אגב, סובארו הציגה השנה גרסת הנעה מיקרו-היברידית e-Boxer לדגם.

 

2019 סובארו xv הירידי פלאג-אין
אווירה היברידית בתא הנוסעים עם גוון כחול ולוח מחוונים מותאם.

מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של ה-XV משלבת את מנוע ה-2.0 ליטר בוקסר של החברה שהותאם להנעה היברידית עם יחס דחיסה גבוה יותר של 13.5:1 לעומת 12.5:1 בדגמים הרגילים (כמו ב-XV החדש). בגרסה זו למנוע הספק מרבי של 137 כ״ס ב-5,600 סל״ד ומומנט מרבי של 18.5 קג״מ ב-4,400 סל״ד.

 

2019 סובארו xv הירידי פלאג-אין
טווח נסיעה חשמלי של 27 קילומטר.

למנוע הבנזין מסייע מנוע חשמלי בהספק של 118 כ״ס ו-20.6 קג״מ ויחדיו הם יוצרים מערכת הנעה בהספק כולל של 148 כ״ס. את האלקטרונים למנוע החשמלי מספקת סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 8.8kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 27.3 ק״מ לליטר - לפי ה-EPA האמריקאי שהוא מחמיר יותר מתקן WLTP האירופי. טעינה משקע 240V דורשת המתנה של כשעתיים, חמש שעות משקע 120V.

 

יחידת ההנעה ההיברידית מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים רציפה והיא כוללת מערכת בקרת שטח X-MODE ובקרת ירידה במדרון. נסיעה על בסיס חשמל בלבד אפשרית עד למהירות של 105 קמ״ש ונתון התאוצה 0-100 קמ״ש בדגם עומד על 9.5 שניות. צריכת הדלק במצב היברידי עומדת על 14.9 ק״מ לליטר ו-38.3 ק״מ לליטר בשילוב הסוללה (בתקן EPA המחמיר והראלי יותר מזה האירופי).

 

2019 סובארו xv הירידי פלאג-אין
תא המטען צנום עוד יותר בגרסה ההיברידית.

חסרונות? תא המטען הקטן גם כך של ה-XV קטן עוד יותר בגרסה ההיברידית בשל מיקום הסוללה ברצפת תא המטען (רצפת תא המטען מוגבהת בכ-5 ס״מ לעומת הדגם הרגיל).

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.