סוזוקי סלריו 2014 (אלטו החדשה) היא המכונית העירונית החדשה של סוזוקי שתחליף את האלטו. הסלריו מוצעת עם מנוע 1.0 ליטר ואופציה לתיבת הילוכים רובוטית.

סוזוקי סלריו

סוזוקי חשפה אתמול (ה') בתערוכת הרכב של דלהי את הסלריו (Celerio), המכונית העירונית החדשה של סוזוקי המחליפה את האלטו. את הגרסה לשוק האירופאי/ישראלי של הסלריו נפגוש כבר בחודש הבא עם פתיחתה של תערוכת ז'נבה. אם אתם מצפים לראות משהו שונה מהגרסה לשוק ההודי המוצגת בוידאו בתחתית הכתבה, רק נאמר שבתמונה המצורפת משמאל, מוצגת הגרסה האירופאית של הדגם.

 

בעוד האלטו הנוכחית מגיעה אלינו מהודו, הסלריו תגיעה מפס הייצור החדש שסוזוקי פתחה לאחרונה בתאילנד. הסלריו היא מכונית המוגדרת ע"י סוזוקי כמכונית גלובלית והיא תשווק באותה התצורה במדינות רבות בעולם, למעט ההתאמות נדרשות לכל שוק ושוק בתחומי הבטיחות, אבזור, כיול מתלים ותקינה מקומית.

 

הסלריו מבוססת על הקונספט A-WIND שהוצג בסוף השנה שעברה וכמוהו, היא בעלת מידות גדולות יותר מאלו של הדגם הנוכחי ואף מאלו של הספלאש וזאת לא בכדי, שכן הסלריו תחליף בסוזוקי גם את האלטו וגם את הספלאש שתגיע לסוף דרכה במהלך 2015. עם אורך של 3,600 מ"מ, הסלריו ארוכה ב-100 מ"מ מהאלטו ובעלת בסיס גלגלים הארוך מזה של האלטו ב-90 מ"מ ועומד על 2,450 מ"מ, בסיס הגלגלים הארוך ביותר בסגמנט המכוניות העירוניות. לסלריו מידת גובה של 1,540 מ"מ, אך זו תקפה לשוק ההודי בלבד שם נהוג להגדיל את מרווח הגחון. נפח תא המטען גדול משמעותית מזה שבאלטו, 235 ליטר לעומת 130 ליטר סמליים באלטו.

 

אם תא הנוסעים של האלטו הנוכחית מאובזר פחות או יותר ברמה של עולם שלישי, הסלריו מבצעת בתחום זה קפיצת מדרגה קטנה והאבזור בה רב יותר ובעיקר מודרני יותר למראה (תאורת התקרה למשל) והיא מוצעת עם מערכת שמע מודרנית יחסית הכוללת קישורית BT וכן מחשב דרך ושליטה מההגה על השמע והטלפון.

 

בשוק ההודי, הסלריו מוצעת עם גרסה משופרת במעט של מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים של האלטו. למנוע הספק מרבי של 67 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 9.2 קג"מ ב-3,500 סל"ד. המנוע ישודך לתיבת הילוכים ידנית או 5 הילוכים רובוטית. צריכת הדלק עם התיבה הרובוטית לפי התקן ההודי (ARAI) שדומה לזה האירופאי, עומדת על 23.1 ק"מ לליטר.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.