קיה מציעה לראשונה את האופטימה גם בגרסת סטיישן SW, אותה היא תשווק באירופה לקראת סוף 2016.

קיה אופטימה סטיישן SW החדשה
קיה חושפת את האופטימה סטיישן SW החדשה - גרסת סטיישן ראשונה לאופטימה.

לקראת תערוכת ז'נבה, קיה חושפת היום (ד') לראשונה את האופטימה SW סטיישן 2016 החדשה, גרסת הסטיישן לאופטימה סדאן החדשה. זו הפעם הראשונה בה קיה מציעה את האופטיה במרכב סטיישן פרקטי והיא עושה זאת במיוחד עבור השוק האירופאי, שם הדגם ישווק במהלך הרבעון האחרון של 2016.

 

האופטימה סטיישן (SportWagon) החדשה מבוססת על אותה פלטפורמה של דגם הסדאן ולמעשה, למעט מידת הגבוה זהה לחלוטין במידותיה לדגם הסדאן עם אורך של 4,855 מ"מ, רוחב של 1,860 מ"מ, גובה של 1,470 מטר ובסיס גלגלים של 2,805 מ"מ. את ההבדל נמצא כמובן בנפח תא המטען, זה מציע נפח של 553 ליטר שהם תוספת של 48 ליטר לעומת דגם הסדאן.קיה עדיין לא מציינת מה נפח המטען המתקבל לאחר קיפול המושבים מאחור.


553 ליטר הם אמנם לא תחרות לסופרב סטיישן, אך הם בהחלט תחרות לשאר מכוניות הסטיישן בסגמנט המשפחתיות הגדולות, כגון מאזדה 6 סטיישן עם 506 ליטר, אופל אינסיגניה עם 540 ליטר או המונדיאו סטיישן עם 500 ליטר.

 

המושב האחורי בדגם מחולק ביחס של40/20/40 כסטנדרט, בנוסף לכך התא מצויד במסילות לעיגון חפצים, שפת הטענה שטוחה ומשטח הטענה שטוח גם עם קיפול המושבים מאחור.

 

קיה אופטימה סטיישן SW החדשה תא המטען
553 ליטר ועזרים שימושיים.

 

אופטמה SW החדשה – רשימת המנועים:

כמו האפטימה סדאן, גם האופטימה SW החדשה תוצע באירופה עם שלוש יחידות הנעה, כולל גרסת GT ספורטיבית. דגם הבסיס מצויד במנוע 2.0 ליטר אטמוספרי בהספק מרבי של 163 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 20 קג"מ ב-4,800 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטו'.

 

דגם הדיזל מצויד במנוע ה-1.7 ליטר טורבו דיזל CDRi המחודש של החברה בהספק מרבי של 141 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 34.6 קג"מ בין 1,750-2,500 סל"ד, זאת לעומת הגרסה הקודמת של הדגם עם 136 כ"ס ו-33.1 קג"מ. מנוע הדיזל החדש לא רק גמיש יותר אלא גם חסכוני יותר – 19.8 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים כפולת מצמדים DCT, המחליפה את תיבת השישה הילוכים אוטו' של הדגם היוצא.

 

בפסגת ההיצע נמצא את גרסת ה-GT הספורטיבית של הדגם המוצעת גם במרכב הסדאן. דגם מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו עם הזרקת דלק ישירה בהספק מרבי של 245 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 36.0 קג"מ בין 1,350-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' בלבד. קיה עדיין לא חושפת את נתוני הביצועים של הדגם.

 

גרסת ה-GT נבדלת מהגרסאות הרגילות גם בכיול ספורטיבי יותר וכן עיצוב ספורטיבי הכולל פגושים בעיצוב שונה, חצאיות צד, חישוקי גלגלים בעיצוב ייחודי לדגם, קליפרים בצבע אדום ועוד.

 

קיה אופטימה SW GT
אופטימה SW סטיישן בגרסת ה-GT הספורטיבית.

 

בשלב מאחור יותר, קיה תציע באירופה את האופטימה סטיישן גם עם מערכת הנעה היברידית, כפי שהוצגה לאחרונה עם האופטימה HEV סדאן החדשה שתשווק בהמשך השנה כאן בישראל.

 

מעבר לאבזור נוחות ובטיחות כמקובל בסגמנט, קיה ציידה את האופטימה SW (כמו בדגם הסדאן) בשלל מערכות בטיחות מתקדמות, כגון בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקון היגוי אקטיבי (כפי שיש בספורטאז'), אור גבוה/נמוך אוטו', מערכת זיהוי תמרורים כולל התראה, מערכת התראה על תנועה חוצה מאחור ומערכת בלימה אוטו' הכוללת זיהוי הולכי רגל.

 

אנחנו עדיין לא יודעים לומר האם האופטימה סטיישן החדשה תשווק בישראל, גם אם זו תגיע ישווקו כאן ולפניה מספר דגמים חדשים של קיה כולל הקרוסאובר ההיברידי קיה נירו שהוצג לאחרונה וכן קיה פורטה המחודשת

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.