סיאט el born קונספט חשמלי
סיאט El-Born - הרכב החשמלי הראשון של סיאט.
סיאט el born קונספט חשמלי
סיאט El-Born - הרכב החשמלי הראשון של סיאט.

לאחר שזכינו אמש להצצה ראשונה לדגם, סיאט חושפת הבוקר את הקונספט סיאט El-Born, הרכב החשמלי הראשון של סיאט המבוסס על פלטפורמת MEB לרכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן. סיאט תשווק את גרסת הייצור של הדגם במהלך שנת 2020.

 

סיאט El-Born מצויד במערכת הנעה חשמלית המשלבת מנוע חשמלי אחורי בהספק של 204 כ״ס וסוללת ליתיום-יון גדולה המותקנת ברצפת המרכב בקיבולת של 62kWh. לפי סיאט, המנוע מסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ״ש בזמן של 7.5 שניות והסוללה מסוגלת להניע את הדגם לטווח נסיעה חשמלי של 420 ק״מ בתקן WLTP.

 

סאט el born קונספט
טווח נסיעה חשמלי של 420 קילומטר.

את הסוללה ניתן לטעון מעמדת טעינה מהירה בהספק של עד 100kW המאפשרת טעינה של 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 47 דקות. סיאט מציינת כי מארז הסוללה מצויד במערכת ניהול תרמי מתקדמת המאפשרת להאריך את הטווח בתנאים קיצוניים של קור - פוגעים משמעותית בטווח הנסיעה. מערכת החימום הזו מאפשרת לחסוך עד 60 ק״מ.

 

סיאט ציידה את הדגם במערכת נהיגה אוטונומית רמה 2, כלומר מערכת שיכולה לשמור על מרכז נתיב הנסיעה, באמצעות שליטה על התאוצה, בלימה וההיגוי, ללא צורך בהתערבות הנהג. מערכת זו מצטרפת לכל מערכות הבטיחות המוכרות כגון בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד.

 

סיאט el-born קונספט
סיאט El-Born.

סיאט העניקה לאל בורן, שם הדגם הוא על שם הרובע הטרנדי בברצלונה, עיצוב של מיניוואן קומפקטי בדומה לעיצוב של פולקסווגן I.D, הרכב החשמלי הראשון של פולקסווגן אותו נפגוש בהמשך השנה. למרות שסיאט מגדירה את הדגם כקונספט לנו לפחות הוא נראה כמו דגם המוכן להיכנס לפס הייצור.

 

סיאט el-born קונספט תא הנוסעים
מולטימדיה 10 אינץ׳ חדשה לסיאט.

תא הנוסעים של הדגם מציג את העיצוב המוכר מדגמי סיאט האחרונים, הטראקו במיוחד. יחד עם זאת הוא מציג כמה חידושים אותם פגשנו בקופרה פורמנטור ואותם נפגוש בדגמים הבאים של סיאט כדוגמת הלאון החדשה אשר תוצג השנה. זה כולל את מערכת המולטימדיה ״10 החדשה של המותג, גלגל הגה חדש ומערך שליטה חדש על התאורה בצד שמאל של ההגה שמוותר על החוגה המסורתית לשליטה על התאורה החיצונית.

לדגם אין צורך בתיבת הילוכים סטנדרטית כך שכל הקונסולה המרכזית בין המושבים הוקדשה לתאי אחסון ומקום למשטח טעינה אלחוטי. מערכת ההנעה החשמלית מאפשרת לדגם להציע מרווח מעולה לנוסעים בזכות בסיס גלגלים של כ-2.75 מטר ועדיין לשמור על מידת אורך קומפקטית כמו זו של הלאון.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.