בצעד תמוהה משרד התחבורה החליט לאסור את המשך יבוא ושיווק סיטרואן C1 בשל תקנה העוסקת בהגנה על הולכי הרגל.

סיטרואן C1

משרד התחבורה משך את האישור להמשיך ולשווק את סיטרואן C1 בישראל, עקב דרישה לתקינה שנוספה ע''י המשרד ב 2010 - תקן הגנה על הולכי רגל. דרישה זו של משרד התחבורה אינה נדרשת באירופה לדגם זה. יתר על כן, רוב דגמי המכוניות החדשות שנמכרות בישראל בימים אלו, אינן עומדות גם הן בתקן ההגנה המעודכן על הולכי רגל, כיוון שנכנסו לראשונה לארץ בשנת 2009.

 

בשנת 2010 הוסיף משרד התחבורה דרישה לתקינה בייבוא רכבים החל משנה זו. עקב אי הבנה של היצרן, נפלה טעות במילוי הטפסים הרלוונטיים, שנבעה מכך שה-C1 עומדת באופן מלא בתקינה האירופית בכל מדינות אירופה, אותה התקינה המאומצת על ידי מדינת ישראל. משרד התחבורה בדק את כל המסמכים ואת הרכב עצמו ואישר את ייבוא ומכירת הרכב.

 

לאחר שמשרד התחבורה אישר את ייבוא המכונית, ייבאה אותה חברת דוד לובינסקי לארץ. להפתעת החברה, לאחר בדיקה מחודשת, החליט משרד התחבורה להורות לחברה לעכב את הייבוא. נמצא כי הרכב אינו עומד בתקן הגנה על הולכי רגל, כפי שנדרש מדגם רכב חדש שנרשם לראשונה בישראל החל משנת 2010 . לאחר פניית החברה, השתכנעו במשרד התחבורה כי אין כל פגם ברכב ואילו רכב זה היה מגיע לארץ חודשים ספורים קודם לכן, היה עולה על הכביש מבלי הדרישה הנ''ל, בדיוק כמו התאום הזהה שלו, פיג'ו .107 חשוב לציין כי בדיוק אותה C1 נמכרת בשנת 2011 במאות אלפי יחידות ברחבי אירופה לשביעות רצון הלקוחות.

 

עפ''י ההחלטה כרגע, משרד התחבורה אישר למסור את כל 300 המכוניות שנמכרו, אך ייבוא הדגם, נכון לרגע זה, ייעצר. חברת דוד לובינסקי תמשיך לשווק כרגיל את פיג'ו 107 - תאומה זהה לחלוטין לסיטרואן C1.

תגיות: סיטרואן
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.