סיטרואן מציידת את ה-C4 במנוע 1.2 e-THP החדש עם 130 כ"ס וצריכת דלק של 20.8 ק"מ לליטר. בהמשך השנה בישראל.

סיטרואן C4

סיטרואן מתחילה לצייד את דגמיה במנוע ה-1.2 ליטר טורבו e-THP החדש של קבצת PSA והדגם הראשון לזכות במנוע זה הוא ה-C4. שיווקה של ה-C4 עם מנוע זה יחל השבוע באירופה, אצלנו במהלך המחצית השנייה של 2014 בצמוד לפיג'ו 308 החדשה שתוצע גם היא עם מנוע זה.

 

מנוע ה-1.2 e-THP החדש מבוסס על מנוע ה-1.2 ליטר Vti שלושה צילינדרים המוכר מה-208, אך הוא משודרג באמצעות הזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה ומגדש טורבו קטן. התוצאה של זה היא מנוע בהספק מרבי של 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד לעומת 82 כ"ס בגרסה האטמוספרית ומומנט מרבי מרשים במיוחד של 23.4 קג”מ בין 1,500-3,500 סל”ד לעומת 12.0 קג”מ (בעתיד תוצע גם גרסת 110 כ"ס למנוע זה).

 

מנוע זה שיחליף את מנוע ה-1.6 ליטר Vti של הדגם (120 כ"ס ו-16.3 קג"מ), משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית ומספק בדגם ביצועים של 10.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 199 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20.8 ק"מ לליטר. התיבה האוטו' שתוצע עם מנוע זה תהיה תיבת 6 הילוכים אוטו' שתחליף את הארבעה הילוכים האוטו' המיושנת שכיום בדגם. המנוע החדש יחזיר את שגרת הטיפולים בדגם לפעם בכל 20,000 ק"מ במקום 30,000 ק"מ כיום.

 

לאחר שהעשור הקודם היה העשור האבוד של קבוצת PSA, נדמה כי בקבוצה עשו שיעורי בית, חזרו למקורות והעשור הבא, הוא המבחן החשוב ביותר עבור הקבוצה הזו, שחוותה ועדיין חווה לא מעט קשיים כלכליים, בו יעמדו למבחן הדגמים החדשים והטכנולוגיות החדשות שקבוצת PSA הציגה בשנה החולפת ותציג עוד בעתיד. ההתחלה לפחות מבטיחה כאשר פיג'ו 308 החדשה זכתה לאחרונה בתואר מכונית השנה 2014 של אירופה.

 

הטכנולוגיה החדשה של הקבוצה כוללת, פלטפורמה מודולרית חדשה - EMP2 -המאפשרת לדגמי הקבוצה להיות קלים יותר בכמה עשרות קילוגרמים מהדגמים אותם הם מחליפים. את הפלטפורמה החדשה יאכלסו מנועי בנזין ודיזל חדשים. מנוע הבנזין יתבססו ברובם על מנוע ה-1.2 ליטר שלושה צילינדרים בתוספת מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה ובתחום מנועי הדיזל נמצא את מנועי BlueHDI עם מסנני חלקיקים מתקדמים המאפשרים למנועים אלו להיות גם חסכוניים במיוחד וגם משמעותית פחות מזהמים מבעבר. נציג של מנועי הדיזל החדשים נחת לאחרונה בישראל עם ה-C4 גרנד פיקאסו החדש, שם הוא מציע צריכת דלק של 22.2 ק"מ לליטר.

 

יחד עם הטכנולוגיות החדשות נמצא גם שפת עיצוב חדשה בשני המותגים כאשר בפיג'ו הלכה על הקו היוקרתי עם שיק פריזאי ובסיטרואן, חזרו להציג עיצובים מקוריים, מיוחדים וייחודיים כדוגמת ה-C4 קקטוס החדש שינחת בסוף השנה בישראל ויתחרה מול הקרוסאובר העירוניים עם תג מחיר תחרותי באזור ה-110,000 שקל.

 

תשלים את חבילת השינויים בדגמי פיג'ו/סיטרואן היא פילוסופית תכנון תאי הנוסעים i-Cockpit שהקו המקשר בין כל הדגמים הוא תא נוסעים כמעט ונטול כפתורים כאשר עיקר השליטה על מערכות הרכב השונות מתבצעת דרך מסך מגע מרכזי או באמצעות מספר מועט של כפתורים על גלגל ההגה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.