2019 סקודה סופרב החדשה - מתיחת פנים
סקודה סופרב המחודשת.
2019 סקודה סופרב החדשה - מתיחת פנים
סקודה סופרב המחודשת.

הסופרב המחודשת זוכה לעיצוב מעודכן ומלוטש, שדרוג טכנולוגי בתא הנוסעים, מערכת הנעה היברידית פלאג-אין 218 כ"ס עם טווח של 55 ק"מ ובתוספת של מערכות נהיגה סמי אוטונומית.

 

אז אחרי כל הטיזרים, האיורים הרשמיים ותמונות הריגול, סקודה מסירה את הלוט מעל הסופרב המחודשת, מתיחת פנים לדור השלישי של המשפחתית הגדולה של החברה המגיעה כארבע שנים לאחר שהדגם הוצג לראשונה. 

 

מתיחת הפנים לדגמי 2019/2020 של הסופרב כוללת עדכון קל לעיצוב החיצוני, שדרוג הצד הטכנולוגי בתא הנוסעים, תוספת של מערכות נהיגה סמי-אוטונומית ולראשונה, גם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין, בדגם סופרב iV, המצטרפת אל היצע יחידות ההנעה המעודכן של הדגם.

 

סקודה סופרב החדשה 2019 היברידית
לראשונה גם בגרסה היברידית פלאג-אין.

הסופרב המחודשת מציגה חזית מעודכנת הכוללת פנסים ראשיים שעודכנו בטכנולוגיית תאורה מסוג LED (סטנדרט), עם אופציה לתאורת LED Matrix מתקדמת, עיצוב חדש לפגוש הקדמי עם גריל רחב יותר הנמתח בין הפנסים הראשיים וכונס אוויר תחתון רחב יותר עם פסי תאורת LED בעיצוב חדש עבור פנסי הערפל. מאחור נמצא פנסים עם יחידות תאורה חדשות, לוגו סקודה שעל תא המטען הוחלף בכיתוב SKODA ועדכון קל לחלקו התחתון של הפגוש. הפנסים מלפנים ומאחור שודרגו בתאורת מחוונים דינמית שיעניקו לנהג "מופע" תאורה בכל פתיחה/נעילה של הרכב.

 

בתא הנוסעים השינויים מתרכזים כאמור בעיקר בצד הטכנולוגי, אך עדיין נוכל למצוא מספר שדרוגים לעיצוב ואופציות חדשות לגימור והריפודים. בקונסולה המרכזית נמצא מערכת מולטימדיה עדכנית (MIB 3) עם מסכי מגע בגודל של "8 עד "9.2. המערכת כוללת SIM פנימי לקישוריות קבועה עם רשת האינטרנט, כולל עדכונים OTA, וכן תפעול קולי מתקדם. בנוסף נמצא לוח מחוונים דיגיטלי כאופציה, משטח טעינה אלחוטי, ריפודים משודרגים בדגמי הבסיס ועוד.

 

2019 סקודה סופרב החדשה תא הנוסעים
שדרוג טכנולוגי (תא הנוסעים של דגם הפלאג-אין הייבריד).

בתחום ההנעה, הסופרב המחודשת היא הראשונה מבין דגמי סוקדה לקבל מערכת הנעה היברידית נטענת, סופרב iV, זו אותה מערכת שפגשנו לאחרונה בפאסאט GTE החדשה. המערכת משלבת בין מנוע 1.4TSI בהספק של 156 כ"ס לבין מנוע חשמלי בהספק של 115 כ"ס, תיבת 6 הילוכים DSG כפולת מצמדים (DQ400E) וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13.0kWh. למערכת הספק כולל של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ.

סוללת הליתיום-יון והמנוע החשמלי החזק יחסית מאפשרים לדגם נסיעה חשמלית מלאה על למהירות של 140 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 55 ק"מ בתקן WLTP. טעינת מלאה של הסוללה ממטען ביתי דורשת המתנה של 3.5 שעות. לרשות הנהג בחירה מבין 3 מצבי הנעה: ספורט, היברידי או חשמלי ובאמצעות אפליקציה, הנהג יכול לשלוט על הטעינה ואף להפעיל את מערכת המיזוג מרחוק.

 

עם מיכל דלק של 50 ליטר, סקודה מציינת כי לדגם טווח נסיעה כולל של 850 ק"מ בין תדלוקים. גרסת ההנעה ההיברידית תוצע במרכב הסדאן (ליפטבק) וגם במרכב הסטיישן, נפח תא המטען בדגמים אלו קטן מזה שבדגמים הרגילים, עם 485 ליטר ו-510 ליטר לעומת 625 ליטר ו-660 ליטר בהתאמה.

 

סקודה סופרב היברידית פלאג-אין החדשה
טווח נסיעה חשמלי של 55 קילומטר.

שאר המנועים שישרתו את הדגם הם אותם מנועים מוכרים של סקודה - שלושה מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל: 1.5TSI עם 150 כ"ס, 2.0TSI המוצע בהספק של 190 כ"ס ועד ל- 272 כ"ס עם הנעה כפולה. בגזרת הדיזל נמצא מנוע 1.6TDI עם 120 כ"ס ומנוע 2.0TDI המוצע בשני הספקים של 150 כ"ס או 190 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים וכל מנועי הבנזין מצוידים במסנן חלקיקים למנועי בנזין. 

 

סקודה סופרב ספורט ליין החדשה
סקודה סופרב ספורט-ליין החדשה - ניתן לקבל עם כל המנועים.

 

בתחום הבטיחות, אל מגוון המערכות המוכרות מהדגם הנוכחי, סקודה הוסיפה מספר מערכות חדשות. בין היתר נוכל למצוא בקרת שיוט אדפטיבית הנעזרת במערכת הניווט והמצלמה בכדי להתאים את מהירות הנסיעה מראש לפני פניה חדה או התקרבות לצומת לדוגמה. מערכת Emergency Assist החדשה כוללת היגוי אקטיבי המסייע להתחמקות ממכשול ואף מאפשרת להביא את הדגם לעצירה מלאה ובטוחה בצד הכביש, בכבישים בעלי יותר משני נתיבים לכיוון. מערכת Side Assist תאפשר לזהות רכבים מתקרבים מצידי הרכב במרחק של עד 70 מטר (לעומת 20 מטר בלבד במערכת ניטור השטח המת). מערכת הבלימה בדגם שודרגה וכעת היא מבוססת על מערכת אלקטרומכנית המאפשרת פעולה מהירה ומדויקת יותר, בעיקר עבור מערכות הנהיגה האוטונומיות.

 

סקודה סופרב החדשה 2020 ספורט ליין
תא הנוסעים של הסופרב ספורט-ליין.

בנוסף למערכות אלו, נמצא בדגם גם בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת סיוע לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת חניה אוטומטית, מערכת Trailer Assist המציגה תמונת מבט על של הנגרר ופסי הכוונה לסיבוב ההגה, מערכת סמי-אוטונומית לנהיגה בפקקי תנועה (שליטה על ההיגוי, האצה ובלימה), ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.