2019 סקודה קאמיק
סקודה קאמיק - הקרוסאובר העירוני של סקודה.
2019 סקודה קאמיק
סקודה קאמיק - הקרוסאובר העירוני של סקודה.

סקודה קאמיק מציע מרווח נדיב לנוסעים, תא נוסעים איכותי שנלקח מהסקאלה, עצוב צעיר, מערכות בטיחות מתקדמות ואת המנועים המוכרים של סקודה בהספקים של 95-150 כ״ס.

 

סקודה מסירה את הלוט מעל הקאמיק (Kamiq), הקרוסאובר העירוני הראשון של המותג, קטן יותר מהקארוק והמתחרה של סקודה מול סיאט ארונה, רנו קפצ׳ור ועוד. סקודה תציג את הקאמיק לקהל הרחב בתערוכת ז׳נבה הקרובה (5 במרץ 2019). הקאמיק ישווק בישראל בתחילת שנת 2020.

 

סקודה קאמיק מבוסס על פלטפורמת MQB A0, כמו סיאט ארונה או סקודה סקאלה, ולדגם אורך של 4,241 מ״מ, רוחב של 1,793 מ״מ, גובה של 1,531 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,651 מ״מ. הקאמיק קצר מהקארוק ב-140 מ״מ, צר ב- 50 מ״מ ונמוך ממנו ב-10 מ״מ אך בסיס הגלגלים של הקאמיק חריג לסגמנט בו הוא מתחרה והוא ארוך מזה של הקארוק ב-13 מ״מ ומזה של הארונה ב-100 מ״מ. בסקודה מציינים כי מרווח הרגליים מאחור גדול מזה של האוקטביה וה-קארוק.

 

סקודה קאמיק
עיצוב ייחודי ואופציה לתאורה דינאמית.

הנתונים האלו אומרים שהקאמיק יציע ספסל אחורי מרווח מאוד לשני נוסעים בוגרים אך עבור שלושה זה כבר צפוף מידי. נפח תא המטען בדגם גדול ועומד על 400 ליטר או 1,395 ליטר עם קיפול המושבים מאחור (קארוק 521/1630 ליטר). רוכשי הדגם יוכלו לבחור בשלדת ספורט עם בולמים בעלי שני מצבי כיול, בורר מצבי נהיגה, הנמכת מרכב של 10 מ״מ, מושבי ספורט בתא הנוסעים וחישוקי ״18.

 

העיצוב החיצוני של הקאמיק, עם פס תאורת ה-LED הצר מעל פנסי ה-LED הראשיים (בדגמים המצוידים בתאורת LED מלא ), מעניק לדגם מראה ייחודי ושונה משאר דגמי סקודה המוכרים. מעצבי החברה נשארו נאמנים לשפת העיצוב שהוצגה עם הקדימון לדגם, הקונספט סקודה Vision X אשר הוצג בתערוכת ז׳נבה בשנה שעברה. כאופציה, הדגם יוצע עם תאורה דינמית מלפנים ומאחור.

 

סקודה קאמיק תא הנוסעים
תא הנוסעים נלקח ישירות מהסקאלה.

תא הנוסעים של הקאמיק נלקח בשלמותו מהסקאלה, עליה למעשה מבוסס הקאמיק, וזה אומר איכות חומרים גבוהה יותר מהמקובל בסגמנט עם חומרים רכים בדשבורד ובדלתות. בתא הנוסעים נוכל למצוא לוח מחוונים דיגיטלי ״10.25, מולטימידה MIB3 מתקדמת עם מסך ״9.2 (מסך ״8 או ״6.5 ברמות הגימור הנמוכות יותר), בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, עד 4 כניסות USB טייפ C - שתיים מאחור, תאורת אווירה LED במספר צבעים וכן של פטנטים קטנים כפי שסקודה יודעת להציע כגון מטריה נשלפת מדלת הנהג, מגן נשלף לדלתות לפתיחה בטוחה במקומות חניה צרים, מחזיק ייעודי לסלולרי ולמפתחות, רשתות בתא המטען, משפך מתקפל למילוי נוזל השמשות ועוד.

 

סקודה קאמיק מושב אחורי
עם בסיס גלגלים חריג לסגמנט הקאמיק מציע מרווח חסר תחרות ליושבים מאחור.

היצע המנועים בדגם זהה להיצע המנועים של הסקאלה: 1.0 ליטר TSI בהספק של 95 כ״ס ותיבת הילוכים ידנית או 115 כ״ס ותיבת 7 הילוכים DSG, מנוע 1.5 ליטר TSI עם 150 כ״ס ותיבת DSG , מנוע 1.6 ליטר דיזל TDI בהספק של 115 כ״ס עם תיבת הילוכים ידנית או DSG ומנוע 1.0 G-TEC להנעה בגז טבעי דחוס. הדגם לא יוצע עם אופציה להנעה כפולה, זו כלל לא אפשרית עם פלטפורמת MQB A0.

כמו הסקאלה, גם הקאמיק מצויד בשפע של מערכות בטיחות מתקדמות. כסטנדרט הדגם ישווק עם בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב אקטיבית. כאופציה הקאמיק יוצע עם מערכת Side Assist החדשה, מערכת ניטור שטח מת המזהה רכבים במרחק גדול יחסית של 70 מטר מאחורי הרכב ובכל מסוגלת לספק התראה מוקדמת ומדויקת יותר, בקרת שיוט אדפטיבית 0-210 קמ״ש, ניטור תנועה חוצה מאחור, מערכת חניה אוטומטית, תאורת LED מלאה ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.