במקום הראשון נמצאת לינקולן ובמקום השני, איך לא, לקסוס. מותגי היוקרה האמריקאים מככבים בראש הרשימה.

לינקולן ולקסוס עם הכי פחות תקלות בסקר J.D Power 2011

סקר האמינות של J.D Power בנוי משאלון המורכב 202 סוגי תקלות/בעיות ברכיבים שונים ברכב במגוון תחומים שונים כגון המנוע, גיר, כפתורים, תאורת לוח המחוונים ועוד ועוד. הסקר מבוסס על רכבים בני 3 שנים (2008) בבעלות המקורית והתקלות הנספרות הן תקלות שהתרחשו ב-12 החודשים האחרונים. התוצאות המלאות בתחתית הכתבה.

 

את המקום הראשון, תופסת ליקולן המתחדשת עם 101 תקלות לכל 100 רכבים כלומר ממוצע של כתקלה אחת ברכב בכל השנה השלישית לבעלות עליו. לקסוס במקום השני עם 109 תקלות לכל 100 רכבים. צריך להוריד את הכובע בפני חטיבת היוקרה הזו של טויוטה, שנמצאת בחמישייה הראשונה כבר מהפעם הראשונה שנערך הסקר הזה (1990) ברציפות. גם בישראל היא מתחילה לזכות בנקודות אצל הרוכשים בשל האמינות היוצאת דופן הזו.

 

יגואר, שגם שנה שעברה נמצאה במקום גבוהה, תופסת את המקום השלישי ולמעשה, מטפלת באחת מנקודות החולשה העיקריות שהיו למותג הזה בעשורים האחרונים בתחום האמינות. כנראה שהבעלות ההודית עושה רק טוב למותג הזה. פורשה נמצאת במקום הרביעי כאשר דגם 911 שלה הוא הדגם עם הכי פחות תקלות, 68 תקלות לכל 100 רכבים. את החמישייה הראשונה, סוגרת טויוטה, שלמרות כל הצרות, עדיין יודעת לייצר רכבים אמינים באופן מסורתי.

 

ממוצע התעשייה, עומד על 151 תקלות לכל 100 רכבים, הציון הנמוך ביותר מאז שנעשה הסקר הראשון ב-1990. ב-2009 עמד ממוצע התקלות על 170. בין 2009-2011, השתפר ממוצע התקלות בכ-6%לשנה, נמוך יותר מהממוצע השכיח של כ-8% שיפור בין שנה לשנה.ב-J.D Power מתרצים את ההאטה בשיפור בהתרחות המערכות האלקטרוניות ברכבים במיוחד בתחום מערכות הבטיחות (לחץ אוויר בצמיגים וכו'), השמע, המולטימדיה והניווט שהן כיום אינטגרליות כמעט בכל רכב שנמכר בארה"ב.

 

כל יצרניות היוקרה האמריקאיות, נמצאות במקומות הגבוהים ויש לציין את ביואיק השומרת על מיקום גבוהה ברשימה (מקום 7) ב-5 השנים האחרונות עם אותם דגמים בדיוק הנמכרים גם כאן בישראל למעט ה-אנקלייב והריגל שעוד תגיע לישראל בהמשך השנה.

 

בולטות לרעה ברשימה: מיני של ב.מ.וו שנמצאת במקום האחרון עם הכי הרבה תקלות ל-100 רכבים, עם 212 תקלות. לנד רובר היוקרתית שרגילה להימצא במקומות האחרונים באופן מסורתי, אולי בשל מורכבות מהערכת ההנעה והבקרה של הרכבים שלה. עוד בולטת לרעה היא פולקסווגן עם 191 תקלות לכל 100 רכבים שנמצאת במקום ה-6 מהסוף מבין 36 מותגים.

 

מפתיע לראות ברשימה את יונדאי במקום ה-10 עם 132 תקלות (מקום אחד לפני הונדה) ואילו את קיה, בעלת אותם המכלולים והאלקטרוניקה בדיוק, נמצאת במקום ה-19 עם 160 תקלות לכל 100 רכבים.

 

כל היצרניות היפניות הנחשבות לאמינות באופן מסורתי בישראל, סובארו, ניסאן, מאזדה, מיצובישי וסוזוקי, נמצאות מתחת לממוצע כאשר סוזוקי בולטת לרעה. יחד עם זאת, יש לציין שברוב המקרים מדובר בדגמים המיוצרים בארה"ב עבור השוק האמריקאי בלבד שלא נמכרים בישראל, כדוגמת ניסאן, שרק 4 דגמים מתוך ה-18 הנמכרים בארה"ב, נמכרים גם בישראל ולא מיוצרים בארה"ב.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.