פיג'ו רוכשת את אופל
קבוצת PSA רוכשת את אופל.
פיג'ו רוכשת את אופל
קבוצת PSA רוכשת את אופל.

הרכישה של אופל תהפוך את קבוצת PSA (פיג'ו, DS וסיטרואן) ליצרן השני בגודלו באירופה. הרכישה בסכום של 2.2 מיליארד אירו, תושלם עד סוף השנה.

 

לאחר שמועות שצצו בשבועות האחרונים, קבוצת PSA הודיעה היום רשמית כי היא רוכשת את אופל מג'נרל מטורס, מהלך אותו היא תשלים עד סוף 2017. הרכישה של אופל תהפוך את קבוצת PSA ליצרן השני בגודלו באירופה, לאחר קבוצת פולקסווגן, עם נתח שוק של 17%.

 

הרכישה של אופל מתבצעת כארבע שנים בלבד לאחר שקבוצת PSA הייתה על סף פשיטת רגל. משפחת פיג'ו נאלצה אז למכור כ-26% ממניות החברה בהן היא מחזיקה אשר נרכשו בחלוקה שווה ע"י ממשלת צרפת ודאנפונג הסינית – השותפה של פיג'ו בשוק הסיני. אופל מהצד השני, כזרוע האירופאית של ג'נרל מוטורס, אינה רווחית כבר 16 שנים ברציפות ועם הפסד מצטבר של 9.1 מיליארד אירו מאז שנת 2009.

 

אמנם רוב דגמי אופל כיום, אסטרה, אינסיגניה ועוד, חדשים למדי כך שיעברו עוד מספר שנים עד אשר אלו יתבססו על מכלולים של PSA, אך יחד עם זאת שני דגמים חדשים לחלוטין של אופל כבר מבוססים על מכלולים של פיג'ו: אופל קרוסלנד X אשר הוצג לאחרונה ומבוסס על פיג'ו 2008 ואופל גראנדלנד X, קרוסאובר קומפקטי אשר יוצג בקרוב, המבוסס על פיג'ו 3008.

 

אופל מצידה, מעבר לקווי ייצור, מחלקת מחקר ופיתוח וכו', צפויה לתרום לקבוצת PSA את מנועי הבנזין החדשים שלה בנפחים של 1.5-2.0 ליטר, תחום בו קבוצת PSA חלשה וזקוקה לרענון של מנוע ה-1.6THP הוותיק שלה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.