פאר היברידי: אודי משיקה A8 היברידית פלאג-אין

2020 אודי A8 היברידית פלאג-אין
גרסה היברידית ראשונה לאודי A8 המחודשת.

אודי A8 פלאג-אין החדשה מציעה הספק כולל של 449 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, טווח נסיעה חשמלי של 46 ק"מ ואת כל הפאר והנוחות של ספינת דגל.

 

אודי משיקה באירופה את ה-A8 L 60 TFSI e, גרסה היברידית פלאג-אין ראשונה לדגם אשר תאפשר לאודי להתחרות מול ב.מ.וו 745e, מרצדס S560e ועוד. מערכת ההנעה ההיברידית תשווק רק במרכב הארוך (5.3 מטר) של ספינת הדגם של אודי.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

מערכת ההנעה משלבת בין מנוע 3.0 TFSI בהספק של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ לבין מנוע חשמלי בהספק של 135 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ, המשולב בתיבת השמונה הילוכים אוטומטית של הדגם. זו האחרונה מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה קוואטרו. ההספק הכולל של המערכת עומד על 449 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ - חזקה יותר מהגרסאות של מרצדס או ב.מ.וו.

 

אודי A8 היברידית פלאג-אין
טווח נסיעה חשמלי של 46 קילומטר.

תחנת הכוח הזו מסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 4.9 שניות עד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 14.1kWh (במתח של 385V) המזינה את המנוע החשמלי מאפשרת לדגם לנסוע על בסיס המנוע החשמלי בלבד עד למהירות של 135 קמ"ש ולטווח של 46 ק"מ - בתקן WLTP.

 

מערכת רגנרציה מתקדמת תדאג לקבוע מתי להטעין את הסוללות, בנסיעה במורד לדוגמה, ומתי לאפשר לרכב לשייט בכדי להשיג צריכת דלק אופטימלית. מערכת הרגנרציה מסוגלת לייצר עוצמת בלימה של 0.3g, מה שאומר שבכ-90% ממצבי הנסיעה אין כל צורך לעשות שימוש בדוושת הבלימה. בכדי לאפשר נצילות אנרגטית גבוהה יותר, מערכת בקרת האקלים של הדגם עושה שימוש גם בחום הנפלט בזמן נסיעה ממארז הסוללות.

 

אודי A8 היברידית פלאג-אין
אודי A8 היברידית פלאג-אין.

לחיצה על כפתור "EV" בקונסולה המרכזית תגרום למערכת מערכת ההנעה לעשות שימוש מרבי במנוע החשמלי כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה רק מנקודה מסוימת במהלך דוושת התאוצה. מצב הפעולה ההיברידי כולל שני מצבי פעולה: אוטומטי או החזק. המצב האוטומטי עושה שימוש במערכת הניווט ובחיישנים החיצוניים השונים של הרכב בכדי להפעיל את מערכת ההנעה בצורה האופטימלית ביותר, בהתאם לתוואי והטופוגרפיה, דיווחי תנועה ואופי הנהיגה של הנהג. במצב "החזק" המערכת שומרת על מצב הטעינה של הסוללה כך שהנהג יוכל לבצע נסיעה חשמלית מלאה בהמשך הדרך.

 

במידה ומערכת בקרת השיוט האדפטיבית פועלת, היא דואגת להפעיל את מערכת ההנעה בצורה האופטימלית ביותר אך כאשר זו מנותקת, מערכת מיוחדת תספק לנהג משוב מתי מומלץ להסיר את הרגל מדוושת התאוצה בכדי להשיג צריכת דלק אופטימלית, באמצעות ויברציה קלה בדוושת התאוצה וחיווי בלוח המחוונים הדיגיטלי. נהגים שירצו לנצל את היכולות המלאות של המערכת, יוכלו לבחור במצב הנסיעה dynamic בו המערכת מתחשבת רק במידת הלחיצה על דוושת התאוצה ולא בפליטת ה-CO2 או צריכת דלק.

בהתאם לתקנות באיחוד האירופי, רמקול חיצוני יפיק סאונד ייחודי כל עוד הרכב נוסע במהירות של מתחת ל-20 קמ"ש בכדי לאפשר להולכי רגל לשמוע את הרכב מתקרב. כמו ברכבי פלאג-אין רבים, לרשות הנהג אפליקציה סלולרית המאפשרת את ניהול הטעינה של הרכב, הפעלה מרחוק של מערכת בקרת האקלים, פתיחה או נעילה של הרכב ועוד.

 

מחיר הדגם בשוק הגרמני יחל ב-109,000 אירו.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (3)

קבל התראות על תגובות חדשות:
  • לונ

    חומר הליתיום יחזיק כעשור. כעת מנסים להתחמק מהדיזל גייט. יצרו מפלצת עם קרינה שתגרום לתביעות ענק. החשמל יגרום לפגיעה קשה במותג. אני כבר לא אקנה רכב מהמפעל הזה. לכו תדעו איזה חומרים מסרטנים הם עובדים. רק להתרחק מהם

    כתובת URL מקוצרת:
  • חמאד

    שמואל מעניין אותם לתת בראש בחוד זיהום אוויר
    הם רוצים שהשכן שלהם יקבל כאב בעין ובחות מעניין אותם חור באוזן

    כתובת URL מקוצרת:
  • שמואל

    האם צריכת דלק וזיהום אוויר באמת מעניין את עשירי העולם? ואם כן אז למה להם לקנות היברידי ולא חשמלי מלא כמו הפורשה טייקן החדשה?

    כתובת URL מקוצרת: