ברית פורד ופולקסווגן
ברית אסטרטגית בין פורד וקבוצת פולקסווגן.
ברית פורד ופולקסווגן
ברית אסטרטגית בין פורד וקבוצת פולקסווגן.

במסגרת ההסכם, פורד תשווק באירופה רכבים חשמליים על בסיס פלטפורמת MEB של פולקסווגן, זו מהצד השני תשקיע בחברת Argo AI של פורד המפתח טכנולוגיה לרכב אוטונומי.

 

קבוצת פולקסווגן ופורד, חתמו בסוף השבוע האחרון על הסכם רחב (ברית) במסגרתו פורד תייצר רכבים חשמליים על בסיס פלטפורמת MEB לרכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן, זו האחרונה תשקיע 2.6 מיליארד דולר בסטארט-אפ Argo AI המפתח טכנולוגיה לרכב אוטונומי הנמצא בשליטת פורד.

 

פורד תעשה שימוש בפלטפורמת MEB בכדי לשווק רכבים חשמליים עבור השוק האירופי החל משנת 2023. בפורד מצפים להגיע ליעד מכירות של 600,000 רכבים חשמליים בשנה עד שנת 2028, ובקבוצת פולקסווגן מצפים להגיע ליעד של 15 מיליון רכבים חשמליים בשנה, שיעשו שימוש בפלטפורמת MEB, עד לשנת 2028. פולקסווגן תייצר רכבים חשמליים על בסיס פלטפורמת MEB בשמונה מפעלים שונים, עד שנת 2028, חמישה מתוכם באירופה, שניים בסין ואחד בארה"ב.

 

Argo AI
Argo AI - פיתוח משותף לטכנולוגיה אוטונומית רמה 4.

הסטארט-אפ Argo AI החל את דרכו לפני שנתיים בלבד אך די מהר פורד הפכה למשקיע העיקרי של הסטארט-אפ עם השקעה של 1 מיליארד דולר, פולקסווגן תשקיע כעת סכום דומה במזומן. כחלק מההסכם, חטיבת הרכב האוטונומי של קבוצת פולקסווגן (AID המוערכת בשווי של 1.6 מיליארד דולר) תהפוך לזרוע האירופית של ארגו ותוסף לחברה המשותפת עוד 200 עובדים (700 עובדים בסה"כ).

בשלוש השנים הקרובות קבוצת פולקסווגן תרכוש מפורד מניות של ארגו בשווי של 500 מיליון דולר ובכך תהפוך לשותפה שווה בחברה. Argo AI עובדת בימים אלו על טכנולוגיית נהיגה אוטונומית ברמה 4, כלומר נהיגה אוטונומית מלאה אך כזו שעדיין דורשת נהג מאחורי ההגה ובמקרי קיצון, המערכת תבקש מהנהג להתערב או לא תאפשר כניסה למצב אוטונומי מלא.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.