פורד חושפת את האדג' 2015 החדש עם עיצוב קרבי במיוחד ומנוע 2.7 טורבו חדש בהספק של מעל ל-300 כ"ס.

2015 פורד אדג' החדש

פורד חשפה היום (יום ד') את הפורד אדג' 2015 החדש, דור שני לקרוסאובר הבינוני של החברה אשר הוצג לראשונה בשנת 2006 כמתחרה לניסאן מוראנו וממוצב בפורד מעל הקוגה (אסקייפ בארה"ב) ומתחת לאקספולרר. כמו כל דגמי פורד האחרונים, גם האדג' החדש הופך לדגם גלובלי וישווק לראשונה באופן סדיר גם במערב אירופה.

 

העיצוב של האדג' החדש נשען על האדג' קונספט שהוצג בתערוכת לוס אנג'לס האחרונה בנובמבר 2013. נדמה כי בדגם הייצור הסופי פורד לקחה את העיצוב צעד נוסף קדימה לעבר המראה "הקרבי והקשוח" יותר, סוג של שינוי כיוון מהמראה הרך שאפיין את הדור הראשון של הדגם, במיוחד טרום מתיחת הפנים. גם תא הנוסעים של האדג' החדש עוצב בהשראת אותו קונספט ולפי פורד, תא הנוסעים עושה שימוש בחומרים איכותיים מבעבר, מאובזר יותר ובידוד הרעשים בדגם שופר משמעותית.

 

פורד מציידת את האדג' 2015 במגוון רחב של מערכות בטיחות ונוחות. בין היתר ניתן למצוא מערכות כגון היגוי אדפטיבי, התרעה על תנועה חוצה מאחור, מערכת חניה אוטו', מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת בלימה אוטו', מצלמת 180 מעלות קדמית, חגורות בטיחות אחוריות המתנפחות במקרה של תאונה ופתיחת דלת תא מטען ללא מגע. וזו רק רשימה חלקית למדי. פורד תציע את האדג' בארבע רמות גימור, כולל רמת גימור 'ספורט' עם עיצוב ספורטיבי יותר ולראשונה, גם ברמת גימור 'טיטניום' - מאובזרת ויוקרתית במיוחד.

 

האדג' החדש, המבוסס על הפלטפורמה של המונדיאו החדשה (פיוז'ן בארה"ב), גדול ומרווח יותר מהדגם היוצא. עם 4.81 מטר אורך, 1.93 מטר רוחב, 1.74 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.85 מטר האדג' החדש ארוך יותר וגבוה יותר מהדגם היוצא, בסיס הגלגלים התארך ב-26 מ"מ. מערך המתלים בדגם שודרג וכולל כעת מתלה רב חיבורי מאחור במקום מוט פיתול ולפי פורד, הפלטפורמה קשיחה יותר ב-26% לעומת הדגם היוצא.

 

 

עבור השוק האמריקאי, פורד תציע את האדג' החדש עם שלושה מנועים, כולל שניי מנועי אקובוסט חדשים: 3.5 ליטר V6 אטמוספרי, 2.0 ליטר טורבו ו-2.7 ליטר טווין-טורבו V6 שהוצג לראשונה עם הטנדר F-150 החדש.

 

מנוע ה-2.0 ליטר אקובוסט הוא גרסה חדשה של המנוע הקודם (המוכר גם מהמונדיאו). למנוע החדש הספק מרבי של 245 כ"ס, תוספת של 5 כ"ס, ומומנט מרבי של 37.3 קג"מ. המנוע כולל מגדש טורבו בטכנולוגיית טווין-סקרול (Twin-Scroll – שתי מניפות דחיסה), בוכנות קלות יותר, בלוק המנוע החדש קל יותר בכ-3 ק"ג, הותקנה מערכת הזרקת דלק ישירה חדש ויחס הדחיסה שופר ועומד על 9.7:1 לעומת 9.3:1 במנוע הקודם. לפי פורד המנוע החדש חסכוני יותר מבעבר.

 

פורד לא מציינת את הנתונים של שני המנועים האחרים, אך כן מציינת שמנוע ה-2.7 טורבו יספק "מעל ל-300 כ"ס" ומנוע ה-3.5 ליטר V6 צפוי להציע הספק של 285 כ"ס כמו בדגם הקודם. כל המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטו' המניעה את הגלגלים הקדמיים, הנעה כפולה מוצעת כאופציה עם כל המנועים.

 

כאמור, האדג' החדש ישווק לראשונה באופן סדיר גם באירופה ועבוד שוק זה, פורד תציע מנוע דיזל – 2.0 ליטר TDCi - שיוצע בשתי גרסאות הספק: 180 כ"ס ו-40.8 קג"מ או 210 כ"ס ו-45.9 קג"מ. מנוע זה ישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים.

 

פורד תחל בשיווקו של האדג' החדש בחודשים הראשונים של 2015 ולאחר מכן הדגם ישווק בשאר העולם וכמובן, גם כאן אצלנו.

 

2015-Ford-Edge-1
2015-Ford-Edge-1
2015-Ford-Edge-2
2015-Ford-Edge-2
2015-Ford-Edge-3
2015-Ford-Edge-3
2015-Ford-Edge-4
2015-Ford-Edge-4
2015-Ford-Edge-6
2015-Ford-Edge-6
2015-Ford-Edge-7
2015-Ford-Edge-7
2015-Ford-Edge-8
2015-Ford-Edge-8
2015-Ford-Edge-9
2015-Ford-Edge-9
2015-Ford-Edge-10
2015-Ford-Edge-10
2015-Ford-Edge-11
2015-Ford-Edge-11
2015-Ford-Edge-12
2015-Ford-Edge-12
2015-Ford-Edge-13
2015-Ford-Edge-13
2015-Ford-Edge-14
2015-Ford-Edge-14
2015-Ford-Edge-15
2015-Ford-Edge-15
2015-Ford-Edge-16
2015-Ford-Edge-16
2015-Ford-Edge-17
2015-Ford-Edge-17
2015-Ford-Edge-18
2015-Ford-Edge-18
2015-Ford-Edge-19
2015-Ford-Edge-19
2015-Ford-Edge-20
2015-Ford-Edge-20
2015-Ford-Edge-21
2015-Ford-Edge-21
2015-Ford-Edge-23
2015-Ford-Edge-23
2015-Ford-Edge-24
2015-Ford-Edge-24
2015-Ford-Edge-25
2015-Ford-Edge-25
2015-Ford-Edge-26
2015-Ford-Edge-26

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.