פורד פוקוס RS החדשה עוברת להנעה כפולה, מצוידת במנוע 2.3 ליטר טורבו בהספק של מעל ל-320 כ"ס ותתחרה ישירות בפולקסווגן גולף R.

2015 פורד פוקוס RS החדשה

פורד מסירה היום (ג') את הלוט מעל פורד פוקוס RS החדשה, גרסת הביצועים הקיצונית של פורד לפוקוס האצ'בק המשפחתית. החידוש העיקרי בדגם הוא המעבר להנעה כפולה מהנעה קדמית בלבד בדגם הקודם וקבלתו של מנוע 2.3 ליטר אקובוסט במקום מנוע החמישה צילינדרים טורבו של הדגם היוצא. המתחרה הישירה והעיקרית של הפוקוס RS החדשה היא פולקסווגן גולף R החדשה, אך גם סובארו WRX STI ועוד.

 

כאמור, החידוש העיקרי בדור השלישי של הפוקוס RS הוא המעבר למערכת הנעה כפולה, ופורד השקיעה לא מעט במערכת הזו בכדי שתוכל לספק איזון נכון בין אחיזה לניהוג והנאה מנהיגה. המערכת כוללת שתי יחידות מצמד אחוריות נשלטות אלקטרונית השולטות על חלוקת המומנט בין הציר הקדמי לאחורי ובין שני הגלגלים מאחור. המערכת מסוגלת להעביר עד 70% מהמומנט לציר האחורי ועד 100% מאותו מומנט לאחר מהגלגלים מאחור. על המערכת שולטת יחידת מחשוב RDU עם חיישנים הדוגמים 100 פעמים בשנייה.

 

בחזית הדגם, פורד התקינה גרסה משופרת של מנוע ה-2.3 ליטר טורבו (Ecoboost) החדש של החברה שהוצג בשנה שעברה עם המוסטנג החדשה. פורד לא מציינת מה ההספק המרבי של המנוע, אך היא כן מציינת שההספק יהיה "מעל ל-320 כ"ס", שדרוג קל ממנוע ה-2.5 ליטר טורבו חמישה צילינדרים (מנוע של וולוו) שהוצע עם הדגם הקודם. עם המנוע החדש המעביר את הכוח דרך תיבת 6 הילוכים ידנית והנעה כפולה, הפוקוס RS החדשה צפויה לרשום נתון תאוצה של 5.3 שניות 0-100 קמ"ש.

 

הפוקוס RS עושה שימוש בפלטפורמה המשודרגת של הפוקוס ST ומוסיפה עליה חיזוקי שלדה נוספים, בולמים וקפיצים קשיחים יותר, תותבים (בושינג) ומוטות מייצבים עבים יותר. הבולמים הנשלטים אלקטרונית כוללים שני מצבי כיול לבחירת הנהג: כביש ומסלול. מלפנים פורד התקינה את אותו מפרק ייחודי כמו בדגם הקודם שנועד להקטין את תופעת "לחימת הגה".

 

 

הדגם מוצע כסטנדרט עם חישוקי "19 בעיצוב ייחודי לדגם הנועלים צמיגי מישלין סמי-סליקס Pilot Sport Cup 2 במידה של 235/35.

 

הפוקוס RS החדשה, מעבר לעיצוב הספורטיבי והאגרסיבי לעומת הדגמים הרגילים, כוללת בנוסף עזרים אווירודינמיים להגדלת כוח ההצמדה במהירויות גבוהות. תא הנוסעים הוא אותו תא הנוסעים של הפוקוס המחודשת, הכולל בנוסף מושבי ספורט של ריקארו בריפוד עור משולב באלקנטרה, מסך "8 עם מרכזי, גלגל הגה בעל תחתית שטוחה, שלישיית שעונים (גדישה ועד) בחלקו העליון של הדשבורד ותאורת אווירה באדום להשלמת התחושה ספורטיבית מעמדת הנהג.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.