לאחר 30 שנה, פורד תמכור את יתרת מניותיה במאזדה ותישאר עם כאחוז אחד בלבד.

מאזדה ופורד נפרדות אחרי רומן של 30 שנה

הסיבה העיקרית למכירה היא כנראה כלכלית, פורד אמנם מתאוששת אך צריכה מזומנים בכדי להחזיר לממשל האמריקאי את הלוואות הענק שהיא קיבלה. הרומן בין פורד למאזדה, החל ב-1979 עת רכשה פורד כ-25% ממאדה שהייתה בפשיטת רגל וביצע ארגון מחדש. בשנת 1996 העלתה פורד את אחזקותיה ל-33.4%.

 

שיתוף הפעולה כלל בעיקרו, מחקר ופיתוח שבתחילה התרכז בטנדרים ובהמשך בפיתוח פלטפורמות למשפחתיות ומשפחתיות גדולות כמו מאזדה 3 ומאזדה 6 החלוקות פלטפורמה עם פוקוס ומונדאו בהתאמה. בתחילת המשבר הכלכלי נובמבר 2008, פורד מכרה חלק נכבד ממניותה למאזדה עצמה ונשארה עם כ-13%. למרות זאת, פורד ומאזדה המשיכו את שיתוף הפעולה הצמוד וביולי 2009 סיימו הקמת מפעל משותף לייצור מכוניות נוסעים בתאילנד. בנובמבר 2009, מאזדה רכשה מפורד מניות שהשאירו את פורד עם כ-11% ממאזדה.

 

לאחרונה, מאזדה החלשה בשיתוף פעולה עם טויוטה בכדי לרכוש טכנולוגיה היברידית, הוציאה מנועים חדשים מפיתוח עצמאי, סדרת SKY-G, SKY-D, שיכנסו לדגמי מאזדה החל משנה הבאה. פורד תמכור בקרוב כמעט את כל אחזקותיה במאזדה ותישאר עם 1% זניחים. חלק מהדיווחים והשמועות מדברות על כך שיתכן ואף טאטא ההודית תרכוש את חלקה של פורד במאזדה, עם הרצון להרחיב את היצע הדגמים של יגואר ושל טאטא עצמה. במידה וטאטא אכן תרכוש את חלקה של פורד במאזדה, היא תזכה לגב כלכלי חזק.

 

במידה וטאטא לא תיכנס, מאזדה הקטנה, כן אנחנו יודעים שבישראל נוצר הרושם שמאזדה היא חברת ענק, תאלץ כנראה לחבור לחברה גדולה אחרת למרות שכנראה אחת מבעלות המניות תרכוש את חלקה של פורד.

 

למאזדה זה קורה יחסית בתקופה טובה, עם התחלה של תהליך שיפור איכות הרכבים, מנועים חדשים ומתקדמים שפיתוחם הסתיים, וקו עיצוב חדש שאמור להעלות את מאזדה רמה אחת מעלה, או כפי שמאזדה תיארה בעבר, להתחרות ב-אודי וב.מ.וו. בנוסף לכך, כל פיתוח השלדות המשותפות לפורד ומאזדה, בוצע ע"י מהנדסי מאזדה, כך שאת הידע והטכנולוגיה להמשך יש לה.

 

פורד דרך אגב, מכחישה את הידיעה ואומרת "שדבר לא השתנה" שזה בערך כמו לא לאשר ולא להכחיש.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.