פורד תחשוף בתערוכת פריז את גרסאות הסדאן, האצ'בק והסטיישן לפורד פוקוס 2011. ליקטנו עבורכם את רשימת המנועים המלאה.

פורד פוקוס החדשה 2012 בגרסה האמריקאית שלא שונה מזו שתגיע אליינו

פורד, תשווק את רוב הדגמים העתידיים שלה, כמכוניות גלובליות. גם הפוקוס החדשה תשווק בכל העולם ובעיקר בארה"ב כשאר מעל ל-80% מהחלקים משותפים ועיקר ההבדלים הם באבזור וברשימת המנועים. מאז הצגתה ב-1998, הפוקוס היא מופת בקרב סגמנט המשפחתיות לשילוב והאיזון הנכון בין הנאה מנהיגה ונוחות נסיעה. הפוקוס החדשה תגיע אלינו במהלך 2011.

 

גרסת ההאצ'בק ארוכה ב-ס"מ אחד בלבד מזו הנוחכית ואורכה עומד על 4.35 מטר (גרסת הסדאן מוספיה 17.5 ס"מ לאורך) בסיס הגלגלים נותר כמעט זהה ועמוד על 2,647 מ”מ. רוחבה עומד על 182, פחות 2 ס”מ מזו הנוכחית וגובהה עומד על 1.46 מטר 4 ס"מ פחות מזו הנוכחית. העיצוב יחד עם המידות השונות במקצת הצליחו להוריד את מקדם הגרר מ-0.3 ל-0.27 בפוקוס 2012.

פורד פוקוס החדשה 2012 - נסיעת מבחן ראשונה (וידאו)

אמנם תא הנוסעים קופץ באיכותו ועיצובו כמה דורות קדימה, אך זה נראה קצת מבולגן בסגנון תא הנוסעים של הונדה סיוויק, עם עוד מסכים ותאורה מבלבלת ואין ספור כפתורי שליטה ואפשרויות. מדוע אנשי הנדסת האנוש של פורד, וגם השאר, לא לומדים מרולס רויס, אם זה טוב שם זה בטח טוב כאן. כל הפקדים הנחוצים באמת נמצאים בהישג יד וברורים לתפעול, מה שלא, שיוסתר באיזה מסך. אמנם יקח זמן עד שנשב בה, אך זה נראה שהפעם, תנוחת הניהגה והמושבים יספקו יחד עם הקונסולה החדשה, תחושה של ישיבה בתוך הרכב ולא על הרכב כמו בשני הדורות האחרונים של הפוקוס.

 

רשימת המנועים:

בראש ההיצע של מנועי הבנזין עומד מנוע 1.6 ליטר מסדרת EcoBoost בשני הספקים של 150 כ"ס ו- 180 כ"ס.פורד במנוע הזה עושה שימוש בבלוק אלומיניום עם הזרקת דלק ישירה, מגדש טורבו חדש עם אינרציה נמוך ומערכת תזמון שסתומים כפולה Ti-VCT. המומנט עומד על 24.5 קג"מ עם "בוסט" של עד 27.5 קג"מ. המנוע בהספקו הגדול יותר רושם על הנייר ביצועים מרשימים של 7.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 222 קמ"ש, כל זאת עם צריכת דלק נאה של 16.7 ק"מ לליטר.

 

המנוע היותר רלוונטי לישראל ובעיקר לשוק המוסדי שלנו הוא מנוע 1.6 ליטר דורטק Ti-VCT בשני הספקים של 105 כ"ס ו-125 כ"ס. פורד לא מוסרת פרטים נוספים, אך מדובר למעשה בשיפור של המנוע המוכר לנו שאמור להציע צריכת דלק משופרת בהרבה.

 

בתחום מנועי הזידל היותר משמעותיים לאירופה והרבה פחות לנו, יש היצע נכבד של שני מנועים בהספקים הנעים מ-95 כ"ס עד 163 כ"ס. המנוע הראשון הוא מנוע 1.6 ליטר דורטק TDCi בשני הספקים של 95 כ"ס ו- 115 כ"ס. המומנט מכובד ועומד על 27.5 קג"מ בגרסה החזקה עם "בוסט" הומסיף עוד 2 קג"מ. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 23.3 ק"מ לליטר. מנוע הדיזל הנוסף הוא מנוע 2.0 ליטר TDCi בשלושה הספקים, 115 כ"ס, 140 כ"ס ו-163 כ"ס. פורד לא מוסרת איזו תיבת הילוכים תשודך למנוע ה-1.6 ליטר בנזין החלש יותר, אך שאר המנועים יהנו מתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים powershift כפולת מצמדים.

 

בתחום הבטיחות, פורד רוצה להיות מובילת הסגמנט ותציע מערכות שלרוב נמצא ברכבים יקרים בהרבה. הראשונה שבהן היא מערכת למניעת התנגשות במהירויות נמוכות של עד 30 קמ"ש בדומה לזו המוכרת מהוולוו. עוד ברשימה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם התראה על אפשרות להתנגשות והפעלת הבלמים (להסבת תשומת לב הנהג, לא לעצירה), זיהוי תמרורים ומתן התראה בהתאם, תאורה קדמית אדפטיבית, זיהוי והתראה על מכשולים בנקודות מתות, תזכורת לחגורת הבטיחות גם מאחור (למה לא עשו את זה עד היום?), מערכת התרעה על סטייה מנתיב ומצלמת נסיעה לאחור.

 

העיצוב החיצוני, לא מהפכני, אך נאה לכשעצמו, למרות שעיצוב הסדאן שוב לא מרשים וקצת מוזר למראה בדומה למונדיאו, אך יותר מגובש מזו הנוכחית. מדוע בפורד לא למדו מרנו למשל, המייצרת פשוט גרסאות נפרדות לחלוטין והולך לה לא רע בכלל.

 

 

פורד פוקוס 2012 האצ'בק

 

 

פורד פוקוס 2012 סדאן

 

 

פורד פוקוס 2012 סטיישן

תגיות: פורד
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.