הפוקוס RS החדשה מצוידת במנוע 2.3 טורבו עם 350 כ"ס ובמערכת הנעה כפולה מתקדמת הכוללת כפתור 'דריפט' להנאה מהיגוי יתר.

2016 פורד פוקוס RS החדשה
פורד פוקוס RS החדשה - מכונית לכל סוג של חובב נהיגה.

פורד מודיעה על תחילת השיווק של הפוקוס RS החדשה בארה"ב ובאירופה, עם מנוע בהספק של 350 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית, נתון תאוצה של 4.7 שניות 0-100 קמ"ש ותג מחיר הנחשב לאטרקטיבי ביחס לביצועים ולמתחרות העומד בארה"ב על 36,605 דולר. כן, במחיר של פוקוס רגילה בישראל, קצת מאובזרת, אפשר לנהוג בארה"ב על סופר הוט האצ'.

 

הפוקוס RS החדשה מצוידת במערכת הנעה כפולה מתקדמת במיוחד שתוכננה לספק אחיזה מרבית לצד הנאה מקסימלית מנהיגה ואף כוללת מצב "דרפיט". המערכת מבוססת על שתי יחידות מצמד נשלטות אלקטרונית המחלקות את המומנט לציר הקדמי/אחורי – עד 70% לציר האחורי - ומסוגלות להעביר עד 100% מהמומנט בציר האחורי לאחד מהגלגלים לטובת הפחתה של תת ההיגוי. בגלגלים הקדמיים מותקן דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני המשלים את יכולת הניהוג הוקטורית של הדגם.

 

הפוקוס RS מצוידת במנוע ה-2.3 טורבו אקובוסט החדש (יחסית) של פורד המייצר בדגם הספק מרבי של 350 כ"ס ב-5,900 סל"ד ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ בין 2,000-4,500 סל"ד. המנוע כולל פונקציית גדישת יתר הפועלת בכל לחיצה מלאה על דוושת הגז למשך 15 שניות ומעלה את המומנט המרבי ל-47.9 קג"מ. יחידת הכוח הזו, בסיוע של מערכת בקרת יציאה מהמקום המוצעת בדגם, מאפשרת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות ולהמשיך להאיץ עד למהירות מרבית של 266 קמ"ש.

 

לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה השולט על ההיגוי, הבולמים האדפטיביים, מערכת בקרת היציבות (הניתנת לניתוק מלא), מפת דוושת הגז וכן על הצליל הבוקע מצינור המפלט. הבורר כולל שלושה מצבים עיקריים, רגיל ספורט ומסלול וכן אופציה מיוחדת הנקראת 'דרפיט' המאפשרת לנהג ליהנות מהיגוי יתר נשלט על המסלול.  

 

 

בפורד מציינים שכל הטכנולוגיה שהוטמעה בדגם ובמיוחד במערכת ההנעה הכפולה "מאפשרת לנהג לבחור האם הוא רוצה להשיג את הזמן המהיר ביותר על המסלול או ליהנות ממשחקי היגוי יתר (דרפיט). לפחות על הנייר, פורד יצרה כאן מכונית העונה לבסיס רחב של חובבי נהיגה.

 

דגמים ראשונים יגיעו ללקוחות באירופה בתחילת 2016 וללקוחות בארה"ב באביב 2016. לישראל? באופן עקרוני הדגם אמור להיות משווק כאן ע"י דלק מוטורס בהתאם למדיניות ה"דגם האחיד" של פורד, אך הכל תלוי כמובן גם במחיר בו היא תוצע.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.