פיאט טיפו, זה הוא השם שנבחר למשפחתית החדשה של פיאט לאירופה, מכונית שתוצע במרכב סדאן, האצ'בק וסטיישן.

2016 פיאט טיפו סדאן
פיאט אגאה תשווק באירופה תחת השם פיאט טיפו, תוצע גם במרכב האצ'בק וסטיישן.

לא, אנחנו לא טועים. בתמונה אכן מופיעה פיאט אגאה אותה פיאט חשפה כ"קונספט" לפני מספר חודשים בתערוכת הרכב של איסטנבול, אך השם אגאה היה שם זמני ולמעט השוק הטורקי שם הדגם ישווק תחת שם זה, באירופה ובישראל האגאה תשווק כפיאט טיפו – על שם המשפחתית הקומפקטית של פיאט ששווקה בין השנים 1988-1995 והוחלפה  ע"י הבראבה/בראבו.

 

הטיפו (Tipo) החדשה תשווק בשלוש גרסאות מרכב: סדאן, האצ'בק חמש דלתות וסטיישן, שתי גרסאות המרכב האחרונות יוצגו רק בשנה הבאה. הטיפו סדאן, שתשווק בישראל במהלך השנה הבאה, בעלת אורך של 4.5 מטר, רוחב של 1.78 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר עם נפח תא מטען של 510 ליטר.

 

היצע המנועים בדגם יתבסס על שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל בהספקים של בין 95-120 כ"ס. לפי פיאט, הדגם החסכוני ביותר יציע צריכת דלק משולבת של 25 ק"מ לליטר. הטיפו, בהתאם לרמת הגימור, תצויד במערכת המולטימדיה Uconnect  של פיאט עם מסך מגע "5, יחד עם דיבורית BT, כניסת USB, שליטה מההגה על השמע, בקרת אקלים, בקרת שיוט ועוד.

 

 

הטיפו עוצבה ע"י מחלקת העיצוב האיטלקית של פיאט ופותחה במרכז הפיתוח של פיאט בטורקיה, שם היא גם תיוצר לצד דגמים אחרים של פיאט כגון הדובלו.  

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.