עם מערכת הנעה היברידית בהספק של 500 כ"ס, הקונספט פיג'ו קוורץ רומז לנו על קרוסאובר קומפקטי עתידי, מחליף ל-3008?

פיג'ו QUARTZ קונספט 2014

פיג'ו אמנם לא תציג בחודש הבא בתערוכת הבית בפריז דגם חדש או מחודש שעדיין לא ראינו, כגון ה-508 החדשה, אך היא כן תציג דגמי קונספט רבים, כולם עם מערכת הנעה היברידית וכולם, רומזים על דגמים עתידיים. כך עם הקונספט פיג'ו Exalt שיוצג בגרסה משודרגת הרומז על מכונית קופה 4 דלתות עתידית לפיג'ו וכך גם עם הקונספט קוורץ (Quartz) הרומז על קרוסאובר עתידי, ככל הניראה מחליף ל-3008.

 

מבוסס על פלטפורמת EMP2 המודולרית של פיג'ו-סיטרואן המוכרת מה-308 החדשה שהושקה לאחרונה בארץ, לקונספט אורך של 4.5 מטר ורוחב של 2.06 מטר והוא מצויד בחישוקי ענק בקוטר של "23 בהם הותקנו אלמנטים אווירודינמיים שנועדו להפחית את הגרר ובמקביל לקרר את הבלמים באופן אופטימלי.

 

מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם מבוססת על מנוע 1.6 ליטר THP בהספק של 270 כ"ס שנלקח מה-RCZ-R. מנוע הבנזין נעזר בשני מנועים חשמליים, אחד מלפנים והשני מאחור, בהספק של 115 כ"ס כל אחד. ההספק הכולל של המערכת עומד על 500 כ"ס והכוח לגלגלים מלפנים עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים אוטו'.

 

למערכת ההנעה שלושה מצבי פעולה: חשמלי מלא ZVE עם טווח נסיעה של כ-50 ק"מ, מצב היברידי בו מנוע הבנזין והמנוע החשמלי הקדמי פועלים או מצב "מרוץ" בו כל המנועים פועלים. המערכת תספק הנעה לכל הגלגלים באופן אוטו' בהתאם למצב האחיזה או כל צורך דינמי אחר.

 

מערך המתלים בדגם, מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור, כולל מערכת פנאומטית המאפשרת את הגדלת מרווח הגחון בין 300 מ"מ ל-350 מ"מ. המערכת כוללת טכנולוגיה הסורקת את פני השטח לפני הרכב באמצעות מצלמות ומידע ממערכת הניווט. מערכת כזו הוצגה לאחרונה עם מרצדס S קלאס החדשה.

 

לטובת משקל מפוחת, רוב חלקי הקונספט עשויים מחומר מרוכב מה שאפשר בנוסף את חיזוק המבנה וביטולה של קורת B המרכזית. המושבים מרופדים באריג העושוי מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. לפי פיג'ו האריג מיוצר בטכנולוגיה מתקדמת "digitally woven textile" המאפשרת ייצור של צורות מורכבות ללא חיתוך ושאריות.

 

 

Peugeot-Quartz-Concept-1
Peugeot-Quartz-Concept-1
Peugeot-Quartz-Concept-2
Peugeot-Quartz-Concept-2
Peugeot-Quartz-Concept-3
Peugeot-Quartz-Concept-3
Peugeot-Quartz-Concept-4
Peugeot-Quartz-Concept-4
Peugeot-Quartz-Concept-5
Peugeot-Quartz-Concept-5
Peugeot-Quartz-Concept-6
Peugeot-Quartz-Concept-6
Peugeot-Quartz-Concept-7
Peugeot-Quartz-Concept-7
Peugeot-Quartz-Concept-8
Peugeot-Quartz-Concept-8
Peugeot-Quartz-Concept-9
Peugeot-Quartz-Concept-9
Peugeot-Quartz-Concept-10
Peugeot-Quartz-Concept-10

תגיות: פיג'ו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.