פיג'ו מתכננת להציב את דגמיה העתידיים בתחרות ישירה מול דגמי פולקסווגן, לא רק באיכות אלא גם במחיר.

פיג'ו 308 החדשה 2014

פיג'ו, כחלק מקבוצת PSA, מיישמת בימים אלו את אסטרטגיית "בחזרה למרוץ", תוכנית התייעלות אותה התווה עם היכנסו לתפקיד נשיאה הטרי של הקבוצה, קרלוס טבארס, אשר נכנס לתפקידו בחודש אפריל האחרון.

 

טבארס שואף להפוך את פיג'ו למותג פרימיום עממי ולייצר מכוניות שיתחרו ויתומחרו ישירות מול דגמי פולקסווגן ובכך בנוסף ליצור בידול משמעותי יותר בין דגמי פיג'ו לדגמי סיטרואן שכיום מתחרים על אותה המשבצת בדיוק.

 

דגמי פיג'ו מתומחרים באירופה בכ-6.5% פחות בממוצע מדגמי פולקסווגן המקבילים. טבארס שואף להפחית את ההפרש לכדי 4.6% במהלך שנת 2016 ולכדי 0-3% עד שנת 2020. לפי טבארס, דגמי פיג'ו החדשים ובמיוחד ה-308 החדשה (בקרוב אצלנו), כבר כיום עומדים מול דגמי פולקסווגן בכל הקשור לטכנולוגיה ואיכות.

 

במסגרת תוכנית ההתייעלות החדשה, פיג'ו תפחית את היצע הדגמים מ-25 דגמים כיום לכדי 16 דגמים עד שנת 2018 ולכדי 13 דגמים בלבד עד שנת 2022, כולל דגמים מסחריים. מטרה נוספת של התכנית היא הפחתת עלויות ייצור כך שדגמי פיג'ו וסיטרואן יחלקו בניהם רכבים משותפים רבים יותר מכפי שנעשה כיום. פיג'ו צפויה להתרכז בעיקר בסגמנטי הספרמיני, משפחתיות ומשפחתיות גדולות וכן בסגמנט רכבי הפנאי/קרוסאוברים.

 

טבארס לא מציין איך יראה קו הדגמים העתידי של פיג'ו, אך המטרה היא להפסיק את שיווקם של דגמים לא מוצלחים ולהתרכז רק בסגמנטים בעלי ביקוש גבוה. לפי מקורות שונים בחברה פיג'ו תפסיק לייצר מכוניות עירוניות כך שה-108 החדשה תהיה המכונית העירונית האחרונה של פיג'ו וזו תשווק עד סוף חיי הדגם ב-2020. פיג'ו לא תציג מחליף למיניוואן הוותיק פיג'ו 807 ותשאיר את ייצור המיניוואנים לסיטרואן, כך שגם ה-5008 צפוי להיות המיניוואן האחרון של פיג'ו. פיג'ו לא תציג דגמים מחליפים ל-207CC ול-308CC ול-4008, דגמים שנמכרו הרבה מתחת ליעדי המכירות.

 

גם בסיטרואן יתבצע דילול של דגמים לא מצליחים כאשר היעד של טבארס הוא להגיע להיצע של 26 דגמים לשני המותגים יחדיו עד שנת 2022, זאת לעומת 45 דגמים כיום. חטיבת DS שהפכה לחטיבה עצמאית ועיקר המיקוד שלה כיום הוא השוק הסיני, תציע כשישה דגמים נוספים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.