פיג'ו RCZ תחל להמכר באירופה בקרוב ותתחרה ישירות באודי TT קופה.

ה-RCZ או בשמה המלא 308 RCZ עלייה היא מבוססת, היא מכונית ספורטיבית (לא ספורט!) דו מושבית 2+2 כלומר 2 אנשים בגודל מלא ועוד שניים לנסיעות קצרות במיוחד,למעשה ה-RCZ היא מכונית לייף סטייל בדיוק כמו האודי TT בגרסאות הרגילות. המתחרות העקריות הן ניסאן Z370, אודי TT, פולקסווגן שירוקו והמגאן קופה. לטענת פיג'ו ה-RCZ אמנם מבוססת על ה-308 אך עם המון שינויים ואמורה להחזיר את חדוות הנהיגה שהייתה מזוהה עם פיג'ו עד לפני עשור בערך.

 

פיג'ו RCZ פיג'ו RCZ פיג'ו RCZ פיג'ו RCZ

 

העיצוב של ה-RCZ נשאר נאמן לדגם הקונספט והיא ללא ספק הקופה דו מושבית המרשימה ביותר מאז השקת האודי TT דור ראשון. מבפנים היא אמנם דומה ל-308 אך בפיג'ו עשו הכל בכדי שתהה יחודית. בנוסף לעיצוב המושך יהנו הרוכשים משלל אפשרויות לייחד את ה-RCZ שלהם תחת שתי רמות גימור. הרישמה כוללת אפשרויות כגון גג עשוי קרבון, חישוקי 18 או 19 אינצ', מושבי עוד, הפניית מראות ברוורס, פנסי קסנון, קליפרים בצבעים שונים ועוד.

 

מתחת למכסה המנוע נמצאת משפחת מנועי ה-THP בנפח 1.6 ליטר בשני הספקים, 156 כ"ס ו- 200 כ"ס. זה אותו המנוע שפותח בשיתוף פעולה עם ב.מ.וו ונמצא גם במיני. הביצועים למנוע החזק הם 7.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש יחד עם צריכת דלק של 14.1 ק"מ ליטר. כמו כן בנמצא גם מנוע HDi דיזל 2.0 ליטר בהספק של 163 כ"ס. הגרסה החלשה תצוייד בתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם שישה הילוכים ואילו הגרסה החזקה והדיזל רק  בתיבת הילוכים ידנית.

 

פיג'ו שמאוד רוצה להחזיר את מורשת הנוחות המשולבת בהנאה מנהיגה, לשם כך ציידה פיג'ו את ה-RCZ, בצעד אמיץ, בהגה מתוגבר הדיראולית ולא חשמלית. היא אמנם מבוססת על הפיג'ו 308 אך היא נמוכה יותר ב-2 ס"מ ורחבה יותר מלפנים ב-5.4 ס"מ ומאחור ב-7.2 ס"מ, כל זאת מאפשר מרכז כובד הנמוך בכ-4 ס"מ.

 

בהמשך יוצגו גרסאות הברידיות וכנראה גם גרסה פתוחה.

פיג'ו RCZ היא יריית הפתיחה של פיג'ו להחזיר עטרה ליושנה. אמנם ה-RCZ היא דגם ביניים מהבחינה הזו שהיא עדיין לא מעוצבת לפי הקו החדש של פיג'ו ויחד עם כל השינויים בשלדה היא עדיין מבוססת על ה-308, אך רק בשביל להבין את הרצינות של פיג'ו, ה-RCZ מורכבת במפעל Magna Steyr באוסטריה המתמחה בהנדסה מתקדמת ומייצרת רכבים עבור יצרנים שונים בין הייתר היא מייצרת את הבוקסטר והקיימן  עבור פורשה, אסטון מרטין רפיד ואת המיני קרוסאובר שתצא בעתיד.

 

התמחור שלה בבריטניה הוא נמוך מהאודי TT, למשל דגם ה-THP200 מתומחר במחיר הבסיס של האודי TT הפתוחה. לידיעת הרוכשים, תשמרו הייטב על הזכוכית של החלון האחורי,  החלפתה תעלה עשרות אלפי שקלים!.

 

תגיות: פיג'ו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.