2019 קיה ספורטאז׳ החדש מתיחת פנים
קיה ספורטאז׳ המחודש.
2019 קיה ספורטאז׳ החדש מתיחת פנים
קיה ספורטאז׳ המחודש.

עם עיצוב מעודכן, תא נוסעים משודרג, תוספת של בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת הנעה מיקרו היברידית דיזל, קיה משיקה באירופה את הספורטאז׳ 2019 החדש.

 

כחודשיים לאחר שהציגה את הספורטאז׳ 2019 החדש - מתיחת פנים - קיה החלה בשיווקו של הדגם באירופה, אלינו הדגם צפוי להגיע לקראת סוף השנה. מתיחת הפנים לספורטאז׳ כוללת בעיקרה עדכון לעיצוב החיצוני, שדרוג קל לתא הנוסעים עם גלגל הגה חדש ומערכת מולטימדיה עדכנית, תוספת של בקרת שיוט אדפטיבית ומללמת 360 מעלות וכן יחידות הנעה מעודכנות (בחלקן) שהעיקרית בהן היא תוספת של מערכת מיקרו היברידית לדגם הדיזל 2.0 ליטר הבכיר.

 

חיצונית, הספורטאז׳ 2019 זכה ללא מעט שינויים, עם עיצוב חדש לפגוש הקדמי, כולל הגריל ופנסי הערפל, עדכון של יחידות התאורה הראשיות, עיצוב מחדש לש הפגוש האחורי והפנסים מאחור. עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים משלימים את העדכון החיצוני לדגם המעניק לספורטאז׳ מראה מודרני ומלוטש יותר - מוצלח בשורה התחתונה. כמו בדגם היוצא, דגמי GT-Line מציגים עיצוב ספורטיבי יותר ועם מתיחת הפנים יצעו יותר גרסאות ברמת גימור זו.

2019 קיה ספורטאז׳ החדש
פגושים חדשים ועיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים.

תא הנוסעים שומר על העיצוב המוכר אך גם שם קיה ביצעה מספר שינויים, כולל עיצוב חדש לגלגל ההגה (תחתית שטוחה בדגמי GT-Line), עיצוב מעודכן קלות ללוח המחוונים וכן לפתחי המיזוג מלפנים, בעיקר בכדי לאכלס את מערכת המולטימדיה ״8 החדשה בעיצוב ללא מסגרת (״7 בדגמי הבסיס) - המערכת כוללת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. בדגמי ה-GT נוכל למצוא בנוסף מושבים מעודכנים עם ריפודי עור בשלושה שילובים שונים, גימור אלומיניום לדוושות ותקרה בשחור.

 

2019 קיה ספורטאז׳ החדש - תא הנוסעים
גלגל הגה חדש, לוח מחוונים מעודכן ומולטימדיה חדשה.

החידושים העיקריים בתחום ההנעה נמצאים בגזרת מנועי הדיזל הפחות רלוונטית לשוק המקומי שלנו. מנוע ה-1.7 דיזל של הדגם היוצא הוחלף במנוע 1.6 ליטר דיזל חדש ממשפחת מנועי SmartStream אשר יוצע בשתי גרסאות הספק של 115 כ״ ו-136 כ״ס. גרסת הדיזל הבכירה 2.0 ליטר +EcoDynamics שודרגה באמצעות מערכת מיקרו היברידית הפועלת במתח של 48V. המערכת כוללת מנוע חשמלי (סטרטר-גנרטור) קטן בהספק של 13 כ״ס המחובר ברצועה למנוע הדיזל ומסייע בעת הצורך. המנוע מוזן באמצעות סוללת ליתיום-יון קטנה בקיבולת של 0.44kWh ולפי קיה, המערכת הזו מאפשרת הפחתה של עד 4% פליטת מזהמים וחיסכון של עד 7% בצריכת הדלק.

 

ליחדית ההנעה הזו הספק מרבי של 185 כ״ס ומומנט מרבי של 40.8 קג״מ, היא משודכת כסטנדרט למערכת הנעה כפולה ולראשונה, גם לתיבת 8 הילוכים אוטו׳ כאופציה. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 9.4 שניות וצריכת דלק משולבת של 17.2 ק״מ לליטר. בקיה ישראל שוקלים את שיווקה של גרסה זו בארץ.

 

2019 קיה ספורטאז׳ החדש
עיצוב מעודכן גם מאחור.

בתחום הרלוונטי יותר לשוק המקומי שלנו, מנוע ה-1.6 ליטר GDi ממשיך ללא שינוי, 132 כ״ס ו-16.4 קג״מ, ומנוע ה-2.0 ליטר ממשיך גם כן אך בגרסה עדכנית המציגה שיפור של עד 4% בצריכת הדלק. גם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו T-GDI ממשיך לשרת את הדגם, אצלנו רק בגרסת ה- GT-Line, עם 177 כ״ס תיבת 7 הילוכים DCT והנעה כפולה כסטנדרט (באירופה יחידת הנעה זו משווקת גם עם תיבת הילוכים ידנית והנעה קדמית). עם הנעה כפולה ותיבת DCT מנוע זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 8.9 שניות.

 

בשוק האמריקאי, הספורטאז׳ משווק עם שני מנועים שונים: 2.4 ליטר 181 כ״ס ו-2.0 ליטר טורבו 240 כ״ס.

בתחום הבטיחות, קיה שדרגה את המפרט של הדגם והוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות לעצור/סע וכן מצלמת 360 מעלות לטובות כניסה/יציאה קלה יותר ממקום החניה. מערכות אלו מצטרפות אל המערכות המוכרות של הדגם: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, אור גבוה אוטומטי ובקרת סטייה מנתיב אקטיבית.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.