פרארי חושפת את הקליפורניה T החדשה לשנת 2014, וכפי שהשם רומז, היא מצוידת במנוע V8 טורבו עם 560 כ"ס.

2014 פרארי קליפורניה T

מספר שבועות לפני תערוכת ז'נבה, פרארי חושפת לראשונה את הקליפורניה T החדשה לשנת 2014, מכונית הקבריולט 2+2 "הבסיסית" בהיצע הדגמים של פרארי והמחליפה את הפרארי קליפורניה, שש שנים לאחר שזו הוצגה לראשונה.

 

כפי שתוספת האות T בשם רומזת, החידוש העיקרי בדגם הוא מעבר למנוע טורבו במקום מנוע אטמוספרי. מנוע ה-V8 החדש בעל נפח של 3.8 ליטר, מייצר בסיוע של צמד מגדשי טורבו הספק מרבי של 560 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט מרבי של 77 קג"מ ב-4,750 סל”ד, זאת לעומת מנוע ה-4.3 ליטר V8 אטמוספרי של הקליפורניה המוחלפת שהציע "רק" 490 כ"ס ו-49.5 קג"מ. מנוע הטורבו החדש, המוכר מדגמי מזראטי השונים ומיוצר עבורם ע"י פרארי, משודרג משמעותית לפי פרארי והוא כולל בנוסף מערכת עצור/סע, מה שכלל לא מוצע בדגמי מזראטי.

 

המנוע שבחזית משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים המעבירה את הכוח אל הגלגלים מאחור. עם המנוע החדש ועל משקל של 1625 ק"ג, הביצועים של הקליפורניה T עומדים על 3.6 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 315 קמ"ש, זאת לעומת 3.8 שניות ו-312 קמ"ש בדגם היוצא. בזכות המנוע החדש צריכת הדלק השתפרה ב-15% ועמדת על 9.5 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 ירדה מ-270 גרם/ק"מ ל-250 גרם/ק"מ.

 

פרארי בלי חוויה ווקלית מרטיטה היא לא פרארי ומהנדסי החברה עמלו רבות על מנת להוציא ממנוע הטורבו "צליל פרארי" האופייני למנועים האטמוספריים של החברה. לשם כך פרארי ביצעה שדרוגים בגל הארכובה, בית מגדש הטורבו וסעפת הפליטה. בנוסף לכך, פרארי שמה דגש רב על אופי פעולת המנוע ותגובת דוושת הגז כך שלמרות מגדש הטורבו, בפרארי מציינים שהנהג לא ירגיש בכל השהיית גדישה והתחושה תהיה דומה יותר למנוע אטמוספרי עם תגובת דוושה מיידית ומדודה, כמו שרק מנוע אטמוספרי מסוגל לספק.

 

 

בכל הקשור לעיצוב חיצוני, פרארי לא הלכה רחוק מידי כך שהקליפורניה T שמרת באדיקות על קווי העיצוב של הדגם היוצא יחד עם יישור קו עם שפת העיצוב העדכנית של פרארי המוצאת ביטוי בעיקר בגריל הקדמי ובפנסים הראשיים, כפי שזכינו לראות בדגמי פרארי האחרונים כגון ה-F12 ברלינטה. כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים שומר על האווירה של הדגם היוצא, אך הכל כמובן משודרג, מאובזר יותר ואיכותי יותר, כולל מערכת מולטימדיה "6.5 חדשה וגלגל הגה חדש המוכר מה-458 ודגמים אחרים, כך שגם תפעול המגבים והתאורה נעשים דרך גלגל ההגה. גם הגג הקשיח הנפתח/נסגר ב-14 שניות ממשיך עם הדגם.

 

הקליפורניה T תוצע כסטנדרט עם בלמים קרמיים המספקים ביצועי בלימה מרשימים: 100 קמ"ש ל-0 קמ"ש במרחק של 34 מטר בלבד. מערך המתלים שודרג והותקנה מערכת בולמים מגנטיים/אדפטיביים משופרת (Magnaride) המגיבה מהר יותר ב-50% מבעבר. הקליפורניה T מקבלת גם את הגרסה העדכנית ביותר של מערכת בקרת היציבות F1-Trac. שיפורים אלו לפי פרארי מעניקים לדגם יכולות כביש גבוהות ומהנות יותר מהדגם היוצא.

 

ferrari_california_t_1
ferrari_california_t_1
ferrari_california_t_2
ferrari_california_t_2
ferrari_california_t_3
ferrari_california_t_3
ferrari_california_t_4
ferrari_california_t_4
ferrari_california_t_5
ferrari_california_t_5
ferrari_california_t_6
ferrari_california_t_6
ferrari_california_t_7
ferrari_california_t_7
ferrari_california_t_8
ferrari_california_t_8
ferrari_california_t_9
ferrari_california_t_9

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.