תכנון שדה התעופה יוצא לדרך לאחר קיפאון של שנים. פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר לעיר להתפתח צפונה וישפר משמעותית את איכות חיי התושבים.

נחיתת מטוס באי סנט מרטין בקרביים

פרויקט שדה התעופה הבינלאומי בתמנע שמקדם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ עובר לשלב המעשי. האדריכלים משה דור ומן שנהר זכו במכרז של רשות שדות התעופה (רש"ת) לתכנון המפורט של שדה התעופה העתידי שיחליף את נמל התעופה של אילת.

 

השר כץ ציין כי במטרה לקצר את לוחות הזמנים להקמת השדה בתמנע המכרז יבוצע בשלושה שלבים: בשלב הראשון יבוצע תכנון של תפיסת הקרקע, בשלב השני יתוכננו תשתיות השדה ומסלולי ההמראות והנחיתות ובשלב השלישי יוחל בתכנון טרמינל הנוסעים של השדה. שדה התעופה החדש בתמנע הנמצא כ- 18 קילומטר צפונה לאילת ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פנים ארציות.

 

יצויין כי השר כץ החליט לפני מספר חודשים לקרוא לשדה התעופה שיקום ברמת תמנע ע"ש אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון.

 

על פי ההחלטה שאושרה לאחרונה בממשלה עלות הכנת התכנון המפורט המסתכמת ב- 56 מיליון שקלים לא תמומן מתקציב המדינה אלא ממקורות פנימיים של רשות שדות התעופה. עלות בניית שדה התעופה בתמנע נאמדת ב- 1.7 מיליארד שקלים והיא תמשך כארבע שנים. הפרויקט יכלול בין השאר והקמת מסלול המראות ונחיתות, באורך של 3600 מטר שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל יעד באירופה וכן מגדל פיקוח וטרמינל מרווח שייתן מענה לכשני מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה.

 

כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, רחבות חנייה למטוסי טורבו- פרופ, אזורי תיפעול, חנויות "דיוטי פרי" בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג, מערך כבישים חדש ומגרשי חנייה לרווחת הנוסעים.

 

במסגרת התוכנית יורחב כביש הערבה בקטע שבין תמנע לאילת לארבעה נתיבים, שניים בכל כיוון. עם השלמת הכביש תמשך הנסיעה מתמנע לאילת כ- 10 דקות בלבד. יצוין כי בנוסף לכך מקדם השר כץ את חיבור שדה התעופה בתמנע לעיר אילת גם באמצעות שלוחה של הרכבת שתתחבר בעתיד לרכבת המתוכננת לאילת.

 

שר התחבורה הוסיף כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה וישפר באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי העיר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.