פורד חושפת תמונות רשמיות ראשונות של הקא (Ka) החדשה שתוצע בגרסת חמש דלתות האצ'בק או ארבע דלתות סדאן ועם מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים.

2015 פורד קא

ביום ראשון בברזיל (15.06), פורד תחשוף בבכורה עולמית את פורד קא 2015 החדשה, דור שלישי למכונית העירונית של פורד שתוצע לראשונה בגרסת האצ'בק חמש דלתות או בגרסת סדאן שתיקרא קא+ (או פורד פיגו בשוק ההודי). הקא החדשה מתבססת על קונספט לדגם שהוצג לפני כחצי שנה וכצפוי, גרסת הייצור כמעט וזהה לחלוטין לאותו דגם קונספט.

 

בניגוד לשני הדורות הראשונים של הדגם שהוצעו בתצורת 3 דלתות בלבד ויועדו לשוק האירופאי בעיקר, הדור השני אף התבסס על פיאט 500 ויוצר ע"י פיאט עבור פורד, הדור השלישי של הקא פותח עצמאית ע”י פורד ברזיל כדגם גלובלי ומרכב "לייף סטייל" עירוני, פורד הפכה את הקא לרכב פרקטי ושימושי כאשר הפעם, שווקים מתפתחים כגון השוק הברזילאי וההודי, הם שוקי היעד העיקריים של הדגם.

 

את הפרטים הטכניים על הדגם, פורד תחשוף כאמור רק ביום ראשון הקרוב, אך ידוע כבר שהדגם יעשה שימוש במנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים אטמוספרי בהספק מרבי של 80 כ"ס (85 כ"ס בשימוש באתנול) ומומנט מרבי של 10.7 קג"מ. גרסת הסדאן של הדגם תוצע בשווקים מסוימים גם עם מנוע 1.5 ליטר 107 כ"ס שישודך כאופציה לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים.

 

 

הקא החדשה מבוססת על הפלטפורמה של הפיאסטה/אקוספורט והיא תציע את בסיס הגלגלים הגדול בסגמנט עם 2.46 מטר.

 

האם נזכה לראות הקא החדשה מתחרה בישראל מול יונדאי i10 וקיה פיקנטו? בהתאם למדיניות הדגם האחיד של פורד, אנחנו צפויים לראות את הקא החדשה גם באירופה בשלב כלשהו בעתיד, כפי שפורד עשתה עם האקוספורט. שיווקו של האקוספורט באירופה מתעכב בשל שינויים שפורד אירופה מבצעת במערך מפעלי הייצור של באירופה, זו גם הסיבה שפורד עדיין לא הציגה את המונדיאו החדשה באירופה.

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.